Advertisement
Celeb Buzz By: Salma Syahbuddin 05 April 2020 (05:03)

Elemen Cinta Penuh Emosi Dalam Teratai Kemboja

Teratai Kemboja adalah drama terbaharu yang digarap dengan elemen percintaan penuh emosi antara dua pasangan yang menempuh dunia perkahwinan di awal usia 20-an. Drama yang mula ditayangkan pada 12 April ini boleh ditonton sehari lebih awal dari siaran televisyen menerusi platform nombor satu di Malaysia, tonton.

Drama 21 episod ini menceritakan tentang Fikri (Datuk Adi Putra) dan Hanani (Fasha Sandha) dimana kedua-duanya merupakan usahawan muda yang telah mendirikan rumah tangga pada usia yang masih mentah iaitu ketika kedua-duanya masih  meneruskan pengajian di tahun akhir Universiti. Justeuru itu, Fikri dan Hanani mengambil keputusan untuk tidak mempunyai anak. 

Namun, setelah tamat pengajian Hanani masih  mengambil keputusan untuk merancang dalam usaha mendapatkan anak. Tetapi, berbeza pula dengan suaminya, Fikri yang ingin menimang cahaya mata. Disebabkan hal tersebut, timbul beberapa konflik yang menguji kesetiaan kedua-dua pasangan muda ini. 

Menurut Pengarah tonton, Pelesenan Dan Pembarangan, Rangkain Televisyen Media Prima Berhad, Airin Zainul berkata;

” tonton, sekali lagi membariskan pelakon ternama yang mewarnai industri ini menerusi siaran drama baharu yang pastinya disambut baik oleh 7.8 juta pengguna. Teratai Kemboja antara drama terbaik bagi mengembangkan empayar penstriman di Malaysia. Teratai Kemboja memaparkan masalah dan juga penyelesaian di dalam institusi kekeluargaan yang boleh ditonton menerusi kesemua 21 episod, sehari lebih awal dari tayangan TV dalam format defini tinggi (HD), eksklusif di tonton.” Jelasnya

Teratai Kemboja turut menampilkan barisan pelakon terkenal tanah air seperti, Datuk Adi Putra, Fasha Sandha, Elly Mazlein, Sabhi Saddi dan ramai lagi.

Jadi, penonton jangan ketinggalan menyaksikan drama penuh konflik siaran eksklusif kesemua episod sehari lebih awal dari tayangan TV hanya di tonton. Dan, kini pengguna tonton juga boleh menikmati 90 peratus kandungan premium tonton secara percuma!

Jangan ketinggalan!

| ARTIKEL Xtra

Celeb Buzz Fri, 12 Jan 2018

PANAS! NAFI HALANG SUAMI JUMPA ANAK – DIANA DANIELLE

Diana Danielle tampil memberikan penerangan bahawa dia tidak pernah menghalang atau melarang sama sekali suaminya itu berjumpa dengan anak-anak nya.

Celeb Buzz Mon, 15 Apr 2019

‘ Jodoh Itu Rahsia Allah’- Azhan Rani Tak Tertekan Belum Bertemu Calon Sesuai

Seandainya saya masih ditakdirkan dapat bertemu jodoh juga, hanya rasa bersyukur mampu diucapkan

Celeb Buzz Wed, 9 Oct 2019

Kongsi Wajah Tahan Kontraksi, Elfira Tetap ‘Cute’

Tahan kontraksi pun comel. Macam mana tu?

Hiburan Tue, 5 Dec 2017

网民投选《The Emoji Movie》为2017年最差电影

还有不到一个月,就要结束2017年啦!美国有电影网站就做了项网上调查,让网民投票选出今年最烂电影,而结果“呼之欲出”,动画《表情符号电影》(The Emoji Movie)被选为2017年度最差电影。

Celeb Buzz Mon, 13 Aug 2018

‘Kilang Untuk Ketawa’ Dah Ada Di Malaysia?

Pengasasnya, Harith Iskander mahu premis ini berkembang sebagai hab pendidikan yang menawarkan bimbingan dalam pengucapan khalayak dan korporat selain membina keyakinan diri anak kecil.

Celeb Buzz Tue, 20 Mar 2018

Ini 5 Rancangan Wajib Tonton Anda!

Jangan risau kerana tonton akan sentiasa memenuhi kehendak anda dengan menyiarkan drama-drama yang semestinya mendapat tontonan paling tinggi di Malaysia. Kalau nak tahu apakah drama tontonan yang paling mendapat tempat dihati masyarakat, Jom Kita lihat senarai ini!

Celeb Buzz Mon, 14 Jan 2019

‘Yang Kaya Itu Tak Semestinya Buat Kau Bahagia’- Perkongsian Shakila Khoriri Curi Perhatian Netizen

Tapi kalau lah Allah nak duga, akan datang dugaan tu. Aku tak kata Fizi tu sebaik manusia. Ada juga nakal dia, aku tahu. Sebab dia LELAKI…

Celeb Buzz Fri, 23 Mar 2018

Hubungan Dua Tahun Bermasalah? Intan Terkejut Kenyataan Ude

Sekiranya benar Ude tidak bahagia dengan saya, adakah selama ini dia sekadar berlakon?

Celeb Buzz Tue, 6 Aug 2019

Peminat Naelofar Dan Starbucks Boleh Dapatkan Jenama Ini Serentak!

Dapatkan Neelofar X Starbucks dalam masa yang terhad ni tau!

Celeb Buzz Thu, 25 Jul 2019

Faizal Tahir Mahu Bersara?

Satu hal mengenai album ini, ia adalah album saya yang terakhir

| Live TV

Advertisement

| TRENDING

| DRAMA

| FILEM

| APLIKASI COOL