Filem By: Salma Syahbuddin March 13, 2018 @ 2:00am

Ini Sebab Kenapa Korang Wajib Tengok Rancangan Paling Meletop Minggu Ini!

Kepada yang selalu terlepas rancangan dan drama menarik di TV3 atau di TV9 jangan risau, korang semestinya boleh menyaksikan rancangan kegemaran korang hanya di tonton! Bukan sahaja dapat menyaksikan siaran ulangan dan drama secara siaran HD, korang juga berpeluang untuk menyaksikan episod seterusnya jauh lebih awal berbanding siaran televisyen.

Jadi, ini adalah senarai rancangan dan drama meletop wajib tonton kami minggu ini!

  1. Tiada Arah Jodoh Kita

Walaupun cerita ini mengisahkan tentang cerita cinta yang agak tipikal, namun cerita ini sememangnya lain daripada yang lain. Ini kerana, Tiada Arah Jodoh Kita menyentuh tentang pengorbanan seorang sahabat yang sanggup berkorban demi kebahagian kawan baik sendiri. Dan, Kecekalan serta pengorbanan Fayyad yang sanggup menyerahkan kekasihnya kepada sahabat nya sendiri adalah dianggap sebagai tidak patut walaupun Fayyad mempunyai sebab tersendiri. Haa, kalau nak tahu bagaimana kesudahan cerita Tiada Arah Jodoh Kita jangan lupa saksikan drama ini hanya di tonton!

     2. Bintang Bersama Bintang 2018 (BBB2018)

Program realiti komedi yang telah melabuhkan tirainya pada 4 Mac lalu masih mendapat tempat dihati penonton ye! Mana taknya, program Bintang Bersama Bintang ini masih mendapat sambutan dikalangan penonton. Pelbagai aksi-aksi lawak dan idea yang ditampilkan oleh para peserta semestinya membuatkan penonton dan peminat tidak kering gusi menyaksikan rancangan ini. Dan, penampilan artis jemputan bagi membantu persembahan setiap pelawak juga nyata memberikan impak terhadap persembahan peserta pada setiap minggu.

      3. Melankolia  

Dibintangi oleh Nonny Nadirah , Aliff Aziz, Dato Eizlan Yusoff  dan ramai lagi pelakon berbakat menerusi drama Melankolia 19 episod ini mengisahkan tentang Suhana iaitu seorang gadis naif yang bekerja sebagai ejen hartanah yang begitu optimistik tentang kehidupan beliau. Tertekan dengan ibu yang seringkali mendesaknya untuk berkahwin dengan lelaki berstatus dan kaya, Suhana masih tetap hidup dalam dunia angan-angan nya. Manakala, Tuam Hamid pula merupakan seorang lelaki pendiam, mempunyai seorang bodyguard bernama Razi dan apa yang menjadi tanya tanya adalah latar belakang Tuan Hamid yang begitu dirahsiakan. Untuk mengetahui apakah konflik yang bakal timbul hasil daripada kisah percintaan 3 segi ini, korang bolehlah tonton cerita penuh nanti okay!

     4. Suamiku Mat Piun

Tengok pelakon pun dah tahu cerita ni bergenre kelakar kan? Dibintangi oleh Sharifah Sakinah, Along Charm, Mark Adam dan Mimi Liana pastinya Suamiku Mat Piun bakal menyerikan hari-hari anda kerana, Pojie dan Nieza telah mengambil keputusan untuk berkahwin walaupun mendapat tentangan daripada keluarga mereka. Nieza yang mempunyai hobi suka membacxa novel dan suka berangan-angan sehingga digelar Drama Queen ini telah membuatkan perkahwinan mereka penuh dengan pelbagai ragam. Kalau korang nak ikuti kisah lawak yang penuh drama ini, jangan lupa saksikan Suamiku Mat Piun!

    5. Cinta Hati Batu

Cinta Hati Batu merupakan kisah cinta yang penuh konflik terutamanya tentang kisah percintaan Fitri yang telah diuji selepas kematian tunangnya, Nik. Sehinggalah keluarga Fitri mengambil keputusan untuk mengahwinkan Fitri kepada seorang duda bernama Ehsan. Konflik kisah percintaan ini semakin hangat apabila tunang yang disangka telah mati itu muncul semula dan menuntut untuk kembali bersama Fitri walaupun realitinya Nik tahu Fitri sudah berkahwin.  Agaknya, apakah kesudahan cerita Cinta Hati Batu ini, jangan ketinggalan untuk menyaksikan cerita penuh hanya di tonton!

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Filem Wed, 28 Mar 2018

Netizens Can’t Wait for Pulang to Be Released After Being Teased by 3 Trailers

Three teaser trailers have been released thus far but when will the movie be released?

Filem Wed, 4 Jul 2018

#JommenangXtra : Menangi Hadiah Eksklusif Marvel Cloak & Dagger

Jangan ketinggalan untuk menjawab soalan-soalan mudah siri Marvel : Cloak & Dagger dan menang  hadiah eksklusif kami!

Filem Mon, 29 Apr 2019
Filem Mon, 18 Feb 2019

Taking Virtual Reality to the Medical Field

Bringing you wonders to ponder on!

Filem Thu, 12 Mar 2020

[VIDEO] Kasih Ibu Membawa Ke Syurga, Babak Dalam Drama Maaf Tak Indah Meruntun Jiwa

Tidak dinafikan sejak akhir-akhir ini drama adaptasi novel semakin mendapat tempat di hati penonton. Dilihat seringkali mengetengahkan jalan cerita mengenai realiti kehidupan dan pengajaran maka, tidak hairanlah setiap naskhah yang dibentangkan berjaya mencuri perhatian. Terbaharu, […]

Filem Wed, 30 May 2018

任《看见你的声音》大来宾 光良淘汰实力者感愧疚

在海外的工作行程满档的光良,这一趟难得抽空回马,担任八度空间大型推理神秘音乐秀《看见你的声音》第二季的“大来宾”。对于这次的录影他笑称:“《看见你的声音》真是处处有惊喜的节目啊!”

Filem Wed, 27 Dec 2017

《大娱乐家》取材自真人真事「胡须女」是真的!

美国传记歌舞剧《大娱乐家》(The Greatest Showman)取材自真人真事,由鬼才导演麦可格雷希指导,以19世纪美国马戏团创始人巴纳姆的传奇一生为背景,而戏中人物,绝大部分都有根据。

Filem Fri, 16 Nov 2018

叶剑锋化身奶爸!为「哄小孩」路边大唱《童话》

暌违多年再度回归主持圈的新闻主播Owen叶剑锋,化身「奶爸」带领一班Z勇士展开一趟自我挑战之旅。

Filem Sun, 18 Mar 2018

Hrithrik Roshan Cipta Sejarah!

Filem lokanannya disamping aktress Ameesha Patel ini  disenaraikan dalam ‘Guinness World Records 2002’  kerana memenangi 92 anugerah.

Filem Tue, 6 Feb 2018

第五届「吉隆坡电视剧节」招募最Drama的你

来到第五届吉隆坡电视剧节(DFKL)将以#MasaUntukDrama为全新主题,找来了八度空间“星10大”Pauline陈俐杏及Syzuwan Hassan担任DFKL大使,并邀请到《2014金视奖》最佳导演郭福华作主讲人,势必掀起本地制作热潮!

| Live TV