Gaya Hidup By: tex_admin January 8, 2018 @ 9:50am

Betul Atau Tidak, 10 Barang Ini Wajib Ada Dalam Handbag Wanita?

Jika anda seorang wanita, membawa beg tangan adalah menjadi aksesori yang penting kan? Mana tidaknya, nak bawa macam-macam barang tak kira nak pergi ke tempat kerja, pergi ke kelas atau berjalan-jalan. Kalau macam itu, dalam beg tangan anda mesti ada barang-barang ini. 

Betul atau tidak ini 10 barang yang wajib ada di dalam beg tangan anda? Atau ada apa-apa lagi yang kami terlepas pandang?

1. LIPSTICK

Barang wajib yang mesti ada dalam beg tangan wanita adalah lipstick. Kemana saja anda pergi, tak kira selepas makan, selepas tengok wayang ke mesti lepas tu nak ‘touch up’ balik bibir kan? Sebab itulah, wanita tak kira bila mereka bawa beg tangan yang besar atau beg tangan yang kecil, lipstick mesti akan menjadi kewajiban. Bukan itu sahaja, ada juga dalam kalangan wanita yang akan membawa semua alat solek yang diletakkan dalam satu ‘pencil box’ di dalam beg tangan! Gigih betul ni.

2. BEG DUIT

www.aliexpress.com

Di dalam beg tangan wanita, ada satu lagi jenis beg iaitu beg duit atau dompet. Beg duit wanita pula bukanlah kecil macam dompet lelaki. Tambahan pula, dalam beg duit itu macam-macam ada selain duit. Kalau tak bawa beg duit macam manalah nak berbelanja betul tak?

3. BUKU NOTA

www.lollipuff.com

Selalunya kalau ada buku nota dalam beg tangan, sudah semestinya wanita tersebut adalah wanita bekerjaya. Bukannya apa, kadang-kadang susah untuk dapatkan kertas apabila berada di luar pejabat atau rumah. Dengan adanya buku nota juga, mudah untuk anda mencatat perkara-perkara penting supaya tidak ketinggalan tarikh penting.

4. MAKANAN

www.pinterest.com

Ramai yang terkejut khususnya kaum lelaki bahawa makanan juga boleh didapati dalam beg tangan wanita. Tapi, bukanlah makanan berat macam nasi lemak dan nasi goreng tu, cuma makanan ringan sahaja. Makanan yang normal akan ada dalam beg tangan wanita adalah seperti coklat dan kekacang. Jadi, tak perlu lagi berlapar dalam saat-saat genting kerana makanan ini boleh dijadikan alas perut.

5. CONTACT LENS + SOLUTION

http://www.rd.com/

Khusus untuk mereka yang berkaca mata, tak semestinya sepanjang masa anda akan memakai kaca mata kan? Memakai kanta lekap atau ‘contact lens’ adalah solusinya. Jadi, buat mereka yang selalu memakai ‘contact lens’ ini, sudah semestinya anda akan bawa ‘solution’ di dalam beg juga untuk mengelakkan mata kering. Selalu kaum lelaki akan cakap “eh kenapa nak bawa semua barang ni?”, padahal mereka tak tahu bahawa kaum wanita ni selalu bersedia sebelum sesuatu berlaku.

6. TELEFON BIMBIT

www.bukalapak.com

Telefon bimbit sudah menjadi kemestian untuk dibawa oleh sesiapa sahaja. Ini juga menjadi barang wajib yang ada dalam beg tangan wanita. Kadang-kadang bukan sahaja satu telefon bimbit, ada yang sampai tiga telefon bimbit yang dibawanya! Nampak pelik tapi itulah hakikatnya. Mungkin setiap telefon tersebut berfungsi untuk kegunaan yang berbeza?

7. POWERBANK

pineng.com.my

Powerbank adalah antara ‘aksesori’ terkini yang boleh didapati dalam beg tangan wanita. Biasalah, apabila berada di luar rumah dalam tempoh yang lama dan merupakan pengguna aktif media sosial, cepat juga bateri telefon habis. Oleh itu, walaupun powerbank ini boleh tahan juga beratnya, wanita tetap akan bawa powerbank ini tak kira kemana sahaja mereka pergi.

8. TISU

kimberlyah.com

Bila cuaca panas, pergi restoran dan pergi tandas awam tapi tak ada tisu disediakan? Sebab itulah wanita selalu membawa tisu dalam beg tangan mereka. Kata orang, wanita yang selalu bawa tisu di dalam beg tangan ke mana sahaja ini adalah seoarang yang pembersih, betul ke? Buat wanita yang bukan termasuk dalam kategori yang selalu membawa tisu, boleh la mula sekarang kerana anda akan rasa seperti sentiasa ‘dipermudahkan’ selalu.

9. RESIT

www.freeimageslive.co.uk

Bukan sahaja dalam beg duit, malah dalam beg tangan juga, resit akan menjadi barang wajib ada. Kadang-kadang, bila malas nak keluarkan beg duit, baki duit dan resit tu dimasukkan sahaja dalam beg tangan terus. Lepas seminggu, bergunung resit bila dikeluarkan dari beg tangan wanita. Ada juga wanita yang selalu menyimpan resit ini supaya dapat dijadikan panduan perbelanjaan juga. Bagus betul!

10. KUNCI RUMAH

http://thespeaker.co/

Kunci rumah adalah benda wajib yang ada dalam beg tangan wanita. Bila wanita yang menyimpan kunci rumah dalam beg tangan, ambil masa jugalah untuk mencari kunci rumah tersebut di dalam beg. Apabila dah bermacam-macam barang ada dalam beg tangan, kunci rumah yang kecil ni pun susah untuk dicari. Bukan kunci rumah sahaja, kunci kereta, kunci bilik, kunci almari dan bermacam-macam kunci!

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Gaya Hidup Mon, 11 Jun 2018

Guna Serbuk Pengeras Minyak Ini Untuk Mudahkan Anda Buang Minyak Masak

Sangat mudah! Guna serbuk pengeras ini, dan minyak masak anda akan jadi lebih senang untuk dibuang.

Featured Tue, 24 Dec 2019

Ketahui istilah cantik Oki Setiana Dewi untuk wanita

Perkongsian ilmu Oki bermanfaat untuk dihayati!

Gaya Hidup Fri, 20 Jul 2018

18 Cara Elak Iritasi Dan Jangkitan Akibat Memakai Kanta Lekap

Pemakai kanta lekap mesti berhati-hati terutamanya apabila mengenakan solekan pada mata.

Gaya Hidup Tue, 13 Feb 2018

20 Tip Mudah Untuk Hilangkan KG Dalam 10 Hari

Laman web Stylecraze memberikan 20 tip mudah dan ringkas untuk menurunkan berat badan dalam masa 10 hari. Jom semak dan amalkan. Tidak rugi pun mencuba.

Featured Fri, 21 Dec 2018
Gaya Hidup Mon, 23 Apr 2018

Anda Kerap Sakit Belakang? 5 Perkara Ini Mungkin Puncanya

Kalau anda nak tahu, 5 perkara ini penyebab anda kerap sakit belakang.

Featured Sat, 10 Aug 2019

KidZania sedia 7 aktiviti menarik bagi ‘Indiana Jones’ cilik

Pusat didik hibur perkenal program baharu ArcheoKidZ

Gaya Hidup Thu, 5 Jul 2018
Gaya Hidup Wed, 14 Mar 2018

Sembelit Ketika Hamil Memang Tak Lawak! Ikuti 5 Tips Ini & Jangan Tangguh ‘Hajat’ Anda

Selain morning sickness, sembelit merupakan antara masalah biasa yang sering dihadapi oleh wanita sewaktu proses kehamilan.

Acara Thu, 25 Jul 2019

| Live TV