Gaya Hidup By: Bibi Ramli April 6, 2018 @ 1:05pm

[VIDEO] Anak Diragut, Ini Sebab Ibu Bapa Perlu Fikir Dahulu Sebelum Pakaikan Anak Barang Kemas!

Kalau orang dewasa pun boleh kena ragut, inikan pula budak kecil yang lemah dan mudah diperdaya.

Tak pasti video ini dirakam dari negara mana, tapi ada banyak perkara yang kita boleh belajar.

Dalam video ni, budak kecil tu nampaknya mudah sangat percaya pada lelaki di atas motosikal tu apabila dia dipanggil. Tak taulah jika mereka berdua saling mengenali, tapi kalau kenal pun, takkanlah lelaki itu nak curi rantai sampai macam begitu sekali. Itu pun nasib baik lelaki tersebut tak tarik saja rantai itu sampai putus!

Jadi fikirkan dulu sebelum memberikan anak anda pakai barang kemas. Mungkin kena tunggu dia besar sikit bila dia dah tahu untuk membela diri sendiri.

Dan paling penting, nasihatkan anak-anak anda supaya jangan bercakap dengan orang yang tak dikenali, dan jangan mendekati mereka langsung.

Kena ragut tak apa lagi; anak anda masih selamat, rantai boleh diganti. Kalau anak anda kena culik dan seterusnya diseludup? Nangis tak berlagulah jawabnya.

Hati-hati ya! Elakkan sebelum terjadi!

Sumber: Siakap Keli

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Thu, 18 Jul 2019

Nama hidangan dalam menu restoran ini kelakar sungguh!

Anda tengoklah sendiri. Kreatif, kan?

Gaya Hidup Tue, 6 Mar 2018

Tips Kilatkan Kembali Barang Kemas Hanya Menggunakan Bahan Masakan! Jimat & Mudah!

Tetapi, apabila sudah dipakai setiap hari pasti akan kelihatan pudar dan kurang berkilat.

Gaya Hidup Fri, 19 Oct 2018

Untuk Elak Kereta Calar-Balar Selepas Cuci, Ikuti Tiga Langkah Ini

Teknik pencucian yang salah boleh mengakibatkan masalah yang tidak diingini.

Featured Sat, 1 Dec 2018
Featured Wed, 25 Mar 2020

Gaun perkahwinan RM800,000 dan majlis resepsi luar biasa Irina, kini tinggal kenangan

Rumah tangga waris jutawan Rusia ini bertahan 6 bulan saja!

Gaya Hidup Tue, 27 Feb 2018

“Harap Muka Saja Cantik Tapi Kuku Hitam, Kotor!” – Ikuti 6 Rutin Penjagaan Kuku

Wajah, rambut dan kulit antara bahagian yang sering menjadi perhatian apabila berbicara tentang kecantikan. Tetapi, bagaimana pula dengan kuku?

Gaya Hidup Fri, 18 Oct 2019

Apakah yang dimaksudkan dengan gangguan narsistik?

Ketahuinya sekarang, mungkin anda salah seorang daripadanya.

Gaya Hidup Tue, 17 Apr 2018

Hasilkan Skrub Sendiri Menggunakan Beras Dan Barli. Kesannya Memang Menakjubkan!

Inginkan kulit licin mulus anda boleh cuba buat skruB menggunakan bahan dapur ini. Hasilnya sangat menakjubkan!

Featured Wed, 15 Jan 2020
Featured Thu, 14 May 2020

Keistimewaan akan ditarik balik jika enggan bayar kos penginapan kuarantin wajib

Tindakan undang-undang turut akan diambil kepada PR dan pemegang pas lawatan sosial

| Live TV