Hiburan By: Del14 September 3, 2019 @ 7:59pm

Aliff Aziz dan Kontroversi Berpisah Tiada

Penyanyi yang berasal dari Singapura ini tidak habis-habis dilanda kontroversi. Dahulunya, kontroversi rumahtangga  Aliff Aziz (28 tahun) yang didirikan dengan Bella Astillah pada 9 September 2016 kecundang apabila dia telah beberapa kali ‘kantoi’ berlaku curang tehadap isterinya dan pelbagai gambarnya dengan wanita-wanita lain dalam keadaan yang mencurigakan muncul di media sosial. Akhirnya Bella yang mempunya seorang anak berusia 2 tahun hasil perkahwinannya dengan Aliff, mengambil keputusan untuk bercerai dengannya pada 16 Mei lalu.

 

Pagi ini, netizen digemparkan lagi dengan berita dakwaan terhadap Aliff Aziz di mahkamah Singapura atas dua tuduhan mencuri pula! Menurut Berita Harian Singapura, Aliff didakwa mencuri wang pelakon Indonesia, Raja Yunika Perdhana Putri sebanyak $300 dolar Singapura (RM908.50) dan 1 juta rupiah (RM297). Kejadian itu didakwa dilakukan oleh penyanyi lagu Sayang-Sayang itu dalam sebuah bilik di Studio M Hotel di 3 Nanson Road antara 12 dengan 3 pagi pada 7 Jun lalu.  

 

Foto Iqbal Faizal untuk Berita Harian Singapura

 

Baca:https://www.xtra.com.my/ms/category/featured/posts/tak-serik-artis-kelahiran-singapura-tu-buat-hal-lagi

 

Bukan itu sahaja, penyanyi itu juga didakwa mencuri sekotak rokok dan pemetik api bernilai $15.60 (RM47.25) milik seorang individu benama Gurwinder Singh di kafe Starbucks di Plaza Singapura pada 6 Ogos 2018 sekitar 4.45 pagi. 

 

Aliff atau nama sebenarnya Mohamad Aliff Aziz telah dibebaskan dengan ikat jamin sebanyak $5000 dolar Singapura (lebih kurang RM15 000) dan perbicaraan akan disambung pada 1 Oktober ini. 

 

Kalau ada masalah kewangan, seelok-eloknya bawa lah berbincang dengan ahli keluarga terdekat dan sahabat yang rapat. Mungkin mereka mampu membantu sedikit sebanyak. Kalau dah kena tangkap dan di dakwa mencuri ni siapa yang malu? Mereka dan keluarga mereka! (Siapa pernah tengok Ringgit Kasorga, mesti ingat dialog yang dipopularkan oleh Deana Yusof ni)

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Events Thu, 21 Feb 2019
Hiburan Mon, 3 Dec 2018

Buka ‘Warung Teringin’, Shima Mula Bisnes Nasi Campur

Antara juadah yang bakal disajikan termasuk asam pedas, asam rebus, goreng berlada, masak lemak cili api dan aneka masakan kampung lain.

Hiburan Mon, 20 Nov 2017

KENAPA FAZURA MENANGIS?

Dia tidak kisah dengan segala kritikan lantas, memperbaiki diri dengan menghadiri kelas vokal dan sentiasa bekerja keras untuk peminat-peminatnya.

Events Mon, 19 Aug 2019
TECH Sat, 24 Feb 2018

Rakyat Malaysia Ketagih Telefon Pintar!

Malaysia merupakan  antara negara yang  rakyatnya memiliki telefon pintar tertinggi di dunia malah 78.7 %  daripada 24,572,446 adalah pengguna internet.

Hiburan Sun, 22 Sep 2019

50 Tahun?? JLo Masih Bergetah!!

Diet starts now!! *Tolak nasi lemak, capai salad*

Hiburan Mon, 2 Sep 2019

陈泽耀首战台湾漂移赛!逆转胜获新人赛季军

向来热爱赛车运动的阿哲(陈泽耀)在国庆日出发到台湾参加他人生首场国外飘移比赛,即便在最后的飘移动作有些许失误,可是仍逆转胜出获得新人赛季军,让他直呼「今年的国庆日超难忘」!

Hiburan Sun, 30 Jun 2019

Halil Chik Meninggal Dunia

Al-Fatihah…semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat.

Hiburan Thu, 5 Dec 2019

Asyik Watak Lelaki Sweet, Alif Satar Nak Cuba Benda Baharu

Kali terakhir saya berlakon watak berat dalam drama Pia. Insha Allah kalau ada tawaran yang mencuit hati, saya mahu cuba…

Hiburan Sun, 2 Dec 2018

Dituduh Buat Pembedahan Plastik, Ini Jawapan Sherry Ibrahim

Ish ish, tak baik tau korang tuduh Sherry bukan-bukan. Semua original ok…

| Live TV