Hiburan By: SGMS Faida June 3, 2019 @ 5:45pm

Altimet Bawa Anak Sulung Sertai Misi Kemanusiaan

Penyanyi Altimet bersyukur apabila diberi peluang untuk menjejakkan kaki ke Turki dan melihat sendiri kehidupan pelarian Syria di sana.

Tulis Altimet di Instagramnya, dia turut membawa anak sulungnya, Abdullah menyertai misi kemanusiaan itu untuk memberi pendedahan ‘mahal’ di sana.

“Jauh perjalanan, luas pemandangan. Kalau aku bawak kau ke rumah-rumah mewah untuk tunjukkan kesederhanaan hidup kita sahaja, itu tak adil dekat kau. 

“Aku bawak kau ke kem-kem pelarian ni jadi kau tau hidup kau serba mencukupi, mewah kalau dibandingkan mereka. Ujian hidup diorang ialah kesusahan berlari ke negara jiran sebab perang saudara Ujian hidup kita pulak kesenangan di tanah air sendiri yang aman. 

“Aku akan buat segala yang aku mampu untuk jadikan kau orang yang lebih baik dari aku. Aku cuma nak mintak pertolongan kau dalam mencapai matlamat aku ni. 

“Berat sama dipikul, ringan sama-sama kita jinjing, anakku. Terima kasih @cintasyriamalaysia atas pelawaan join mission ni. Banyak pengetahuan & pengalaman baru yang kami dapat. Allahualam,” tulisnya.

 
 
 
View this post on Instagram

Jauh perjalanan, luas pemandangan. Kalau aku bawak kau ke rumah2 mewah utk tunjukkan kesederhanaan hidup kita sahaja, tu tak adil kat kau. Aku bawak kau ke kem2 pelarian ni jadi kau tau hidup kau serba mencukupi, mewah Kalau dibandingkan mereka. Ujian hidup diorang ialah kesusahan berlari ke negara jiran sebab perang saudara Ujian hidup kita pulak kesenangan di tanahair sendiri yang aman. Aku akan buat segala yang aku mampu utk jadikan kau orang yang lebih baik dari aku. Aku cuma nak mintak pertolongan kau dalam mencapai matlamat aku ni. Berat sama dipikul, ringan sama2 kita jinjing, anakku. Terima kasih @cintasyriamalaysia atas pelawaan join mission ni. Banyak pengetahuan & pengalaman baru yang kami dapat. Allahualam. #ramadanmissioncsm #orangbiasa #akutahu #fieldrunners2

A post shared by Altimet (@altimet) on

Menerusi ruangan komen, rata-rata mendoakan misinya bersama Cinta Syria Malaysia akan dipermudahkan dan mereka diberikan kesihatan yang baik untuk membantu masyarakat di sana.

Ini juga merupakan penyertaan sulung Altimet yang disertai oleh penyanyi Noh Hujan dan Aizat Amdan dalam Misi Cinta Syria Malaysia ke Turki dan Lubnan.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Tue, 11 Feb 2020

‘Ampunkan Kami’- Bawa Drama ‘Politik’ Di Pentas #AJL34 , Drama Band Mohon Maaf

Ada orang kata persembahan Drama Band okay what? Siapa makan cili, dialah rasa pedas!

Hiburan Sat, 6 Apr 2019

Teringat Bapa Di Hospital, Aman Nassim Sebak Di Hari Pernikahan

Dengan sekali lafaz, pelakon Abdul Rahman Nasim, 29, selamat bergelar suami kepada pensyarah ASWARA, Nor Baizura Abdul Ghani, 33, tepat jam 10.35 pagi, hari ini. Pasangan itu dinikahkan bapa pengantin perempuan, Abdul Ghani Ilyas disaksikan […]

Hiburan Tue, 30 Apr 2019

Watak Murad Dalam Kamar Kamariah Buat Fizz Fairuz DiBenci Peminat

Wow! siap ada hashtag #kecammurad lah pula

Hiburan Thu, 28 Dec 2017

AKHIRNYA MIMI FLY CERAI, MOHON NETIZEN JANGAN KERUHKAN KEADAAN

Mimi yang sebelum ini bersama Kumpulan One Nation Emcee membuat pengakuan mengenai status perceraian nya itu melalui akaun instgram miliknya

TECH Wed, 31 Oct 2018

Cara Menukar Tema Windows 10 Kepada Versi Gelap

Berikut kami kongsikan cara – cara untuk mengaktifkan tema versi gelap pada Windows 10 anda.

Hiburan Tue, 16 Apr 2019

张敬轩427登云顶开唱!冧歌「轩」动人心

时隔三年,张敬轩4月27日再登云顶开唱,让大马乐迷感受「轩式」情歌的魔力!

Hiburan Sun, 11 Mar 2018

Datin Muda, Elvina Nikah 18 Mac

Tahniah buat pelakon muda Elvina yang bakal bernikah 18 Mac 2018

Events Fri, 14 Dec 2018

马台共制《爱玩客-分开旅行》阿哲生吃活虫!

马台共同制作《爱玩客-分开旅行》旅游行脚节目!大马艺人陈泽耀生吃活虫「先咬了头,之后……」

Hiburan Tue, 26 Feb 2019

Sebab Filem Hide & Seek, Miller Khan Mula Percaya Kewujudan Hantu?

Filem yang ditayang pada 2017 di Indonesia bakal menemui peminat Malaysia bermula 28 Februari ini. Jom ke pawagam berhampiran!

Hiburan Mon, 2 Apr 2018

Nana Tolak Lamaran Jadi Isteri Kedua

Nana berharap pendapat peribadinya tidak disalah erti atau mengguris perasaan insan lain kerana ia bukan ditujukan kepada sesiapa, sebaliknya hanya untuk diri sendiri.

| Live TV