Sertai misi di www.jomheboh.com.my dan berpeluang memenangi 5 juta koin Shopee, barangan Xiaomi dan beras ERA! Penyertaan dilanjutkan sehingga hari Jumaat 7 Mei 2021. Sertai sekarang!
Hiburan By: SGMS Faida June 3, 2019 @ 5:45pm

Altimet Bawa Anak Sulung Sertai Misi Kemanusiaan

Penyanyi Altimet bersyukur apabila diberi peluang untuk menjejakkan kaki ke Turki dan melihat sendiri kehidupan pelarian Syria di sana.

Tulis Altimet di Instagramnya, dia turut membawa anak sulungnya, Abdullah menyertai misi kemanusiaan itu untuk memberi pendedahan ‘mahal’ di sana.

“Jauh perjalanan, luas pemandangan. Kalau aku bawak kau ke rumah-rumah mewah untuk tunjukkan kesederhanaan hidup kita sahaja, itu tak adil dekat kau. 

“Aku bawak kau ke kem-kem pelarian ni jadi kau tau hidup kau serba mencukupi, mewah kalau dibandingkan mereka. Ujian hidup diorang ialah kesusahan berlari ke negara jiran sebab perang saudara Ujian hidup kita pulak kesenangan di tanah air sendiri yang aman. 

“Aku akan buat segala yang aku mampu untuk jadikan kau orang yang lebih baik dari aku. Aku cuma nak mintak pertolongan kau dalam mencapai matlamat aku ni. 

“Berat sama dipikul, ringan sama-sama kita jinjing, anakku. Terima kasih @cintasyriamalaysia atas pelawaan join mission ni. Banyak pengetahuan & pengalaman baru yang kami dapat. Allahualam,” tulisnya.

 
 
 
View this post on Instagram

Jauh perjalanan, luas pemandangan. Kalau aku bawak kau ke rumah2 mewah utk tunjukkan kesederhanaan hidup kita sahaja, tu tak adil kat kau. Aku bawak kau ke kem2 pelarian ni jadi kau tau hidup kau serba mencukupi, mewah Kalau dibandingkan mereka. Ujian hidup diorang ialah kesusahan berlari ke negara jiran sebab perang saudara Ujian hidup kita pulak kesenangan di tanahair sendiri yang aman. Aku akan buat segala yang aku mampu utk jadikan kau orang yang lebih baik dari aku. Aku cuma nak mintak pertolongan kau dalam mencapai matlamat aku ni. Berat sama dipikul, ringan sama2 kita jinjing, anakku. Terima kasih @cintasyriamalaysia atas pelawaan join mission ni. Banyak pengetahuan & pengalaman baru yang kami dapat. Allahualam. #ramadanmissioncsm #orangbiasa #akutahu #fieldrunners2

A post shared by Altimet (@altimet) on

Menerusi ruangan komen, rata-rata mendoakan misinya bersama Cinta Syria Malaysia akan dipermudahkan dan mereka diberikan kesihatan yang baik untuk membantu masyarakat di sana.

Ini juga merupakan penyertaan sulung Altimet yang disertai oleh penyanyi Noh Hujan dan Aizat Amdan dalam Misi Cinta Syria Malaysia ke Turki dan Lubnan.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

TECH Thu, 6 Dec 2018
Events Sun, 27 Oct 2019

Jangan Lupa Saksikan 10 Protege Mentor Milenia 2019 Berentap Malam Ini!

Jangan ketinggalan UNDI protege kegemaran korang malam ini, 9 Malam guys!

Hiburan Sun, 17 Feb 2019

‘Billy Tunjuk Perkembangan Positif’- Lana Nodin Ucap Terima Kasih

Alhamdulillah…semoga Billy terus sihat ya. Jom doakan ramai-ramai agar si comel ini kuat!

Hiburan Tue, 13 Mar 2018

BTS’s J-HOPE Finally Reveals Member Who Made Cameo in Daydream MV!

J-Hope played a guessing game with fans but now he has revealed the answer.

Hiburan Tue, 26 Jun 2018

Mila Bagi Amaran, Minta Maaf Atau…

Nampaknya ada pihak yang tidak berpuas hati dengan perkhidmatan pakej perkahwinan yang dikendalikan syarikat penyanyi Mila Jirin, Bizmilla.  Tindakannya yang menulis di ruangan komen di laman sosial sebuah portal dengan menggunakan nama akaun @suesharudin membuatkan […]

Hiburan Tue, 18 Jun 2019

‘Macam Mana Boleh Kenal Syed Saddiq?’- Raja Yunika Putri Jawab Soalan Netizen

Pelakon cantik ini juga berterima kasih kepada beliau…

Hiburan Fri, 5 Jul 2019

Bebas Dari Penjara, Pelakon Kontroversi Indonesia Dapat Banyak Tawaran!

Vanessa turut menerima tawaran daripada seorang pengarah terkenal yang berminat mengangkat kisah hidupnya untuk difilemkan.

Hiburan Thu, 26 Jul 2018
Hiburan Fri, 1 Feb 2019

Tak Mahu Ingat Benda Lama, Tasha Shilla Kini Lebih Tenang

Pelakon jelita Tasha Shilla mengakui dirinya lebih tenang selepas mengorbankan beberapa perkara dalam hidupnya. Kata pelakon drama Kamar Kamariah ketika ditemui, Tasha memaklumkan dia kini dalam proses memulihkan kesihatan fizikal dan mental. “ Banyak perkara […]

| Live TV