Hiburan By: Mohd Fuad Mohd Noor August 21, 2018 @ 5:23pm

Belum Tiba Masanya Lagi – Anzalna

Sebut sahaja nama pelakon, Anzalna Nasir, pasti ramai yang  terkesima kerana beliau bukan sahaja cantik malah sangat berbakat dalam bidang lakonan dan melukis. Tengok sahaja lah potret yang dihasilkan oleh beliau ni.   

Baru-baru ini, Anzalna telah melukis potret Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad. Dan, terdapat individu tertentu yang berminat dan ingin membeli potret tersebut sehingga menawarkan ribuan ringgit kepada pelakon itu.

Namun, isteri kepada Muhamad Hanif Mohamad Zaki ini enggan menerima tawaran individu berkenaan kerana baginya, bukan mudah untuk menyiapkan sebuah potret.

“Saya tidak mahu jual lukisan itu kerana menghabiskan banyak masa untuk menyiapkannya.

“Tambahan pula, melukis potret bukan mudah dan perlu fokus.” Katanya

Selain potret tersebut, Anzalna juga telah menghasilkan lukisan Kaabah dan Makkah. 

Aktress ini akan berkongsi setiap potret yang dihasilkan melalui laman Instagram miliknya. Dan setiap kali sahaja beliau berkongsi hasil kerja beliau, ada sahaja individu yang sanggup membeli lukisan tersebut dengan harga yang tinggi.

“Saya juga tolak tawaran individu terbabit kerana rasa sayang untuk melepaskan hasil titik peluh.

“Mungkin suatu hari nanti barulah saya jual tiga lukisan berkenaan.” Katanya

Terbaharu, wanita cantik jelita itu sedang sibuk dengan beberapa projek antaranya penggambaran iklan di luar negara.

Setelah menjual hampir 12 lukisan, Anzalna kini berehat daripada hobinya itu. 

“Cukuplah, setakat ini. Saya berjaya jual 12 lukisan dan hasilnya disalurkan kepada kebajikan.

“Saya juga dapat macam-macam permintaan seperti melukis kucing serta abstrak.” Katanya

Walaupun lukisan Anzalna mendapat sambutan, dia masih belum bersedia menganjurkan pameran karya seninya sendiri.

 

Ditulis Oleh : Nik Nur Amira

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Wed, 23 May 2018

Arron Aziz Masih Menunggu…

Saya belum tahu mengenai status filem itu. Namun, kami pasti akan menguar-uarkan apabila ia sedia memasuki pawagam nanti.

Hiburan Sat, 14 Apr 2018

Tak Kecewa Langsung, Hubungan Kami Dah Berakhir – Zul Ariffin

Kecewa? Tidak. Kalau melihat orang ‘berselfie’ dengan gembira kira-kira 20 meter dari jenazah ibu tanpa rasa sensitif, inikah orang yang layak dibuat pasangan hidup?

Hiburan Fri, 28 Dec 2018

Awie Keluar Hospital, Bakal Cuba Kaedah Alternatif Pula

Ini semua mungkin Allah nak uji dan saya reda…

Hiburan Thu, 26 Dec 2019
Hiburan Sat, 21 Jul 2018

Al- Fatihah…Bapa Rosma Meninggal Dunia

Rosmawati dan suami, Khai, bersama semua anggota keluarga berada di sisi Allahyarham ketika menghembuskan nafas terakhir.

Contest Fri, 22 Mar 2019

#xtraGiveaway: Catch Disney On Ice Mickey’s Super Celebration Swirling into Town!

If you’re lucky you can win free tickets to the show!

Hiburan Fri, 2 Feb 2018

ANAK JUTAWAN MALAYSIA KAHWIN!

Siapa yang tidak kenal dengan adik-beradik dari kumpulan Naza Group kan? Hari ini anak kepada jutawan, Tan Sri Nasimuddin Amin iaitu SM Faliq Nasimuddin dan Chryseis Tan iaitu CEO Berjaya Times Square dan juga anak […]

Hiburan Fri, 29 Jun 2018

Alahai, Wak Doyok Kantoi Tayang Gambar Kasut Dari Pinterest

Agaknya apalah yang difikirkan oleh Wak Doyok sebelum memuat naik gambar tersebut kan?

Hiburan Tue, 30 Apr 2019

Mad August新曲唱出男人无奈心声!承认结束才拥抱开始

Mad August新曲唱出男人无奈心声!《再一次分手》承认结束才拥抱开始~

Events Wed, 20 Feb 2019

李心洁再任《金环奖》宣传大使!携手布朗特帕拉瑞

第三届马来西亚国际电影节暨金環奖正式掀起大幕!李心洁携布朗特帕拉瑞担任本届影展宣传大使。

| Live TV