Hiburan By: SGMS Faida February 24, 2018 @ 2:56am

BILA OTAI DAH BERSUARA, ‘SEBAB KORANG, KAMI MERANA’

Sejak kebelakangan ini, kehadiran beberapa usahawan kosmetik yang melangkah masuk ke dalam industri hiburan nampaknya mendapat ‘teguran’ daripada otai-otai lama.

Antaranya pelakon Arash Mohd dan Amyza Adnan! Whoah, orang lama ni wak…

Menurut Arash, industri hiburan dilihat semakin tercalar dengan tingkah laku segelintir usahawan kosmetik yang kini dah pun bergelar selebriti.

“ Kehadiran mereka memberi kesan negatif dalam industri. Abang cuma nak tegur, jangan gunakan industri ini sebagai medium meraih populariti. Akibatnya kami merana kerana ia dirosakkan dengan tingkah laku anda,” katanya dalam nada kecewa.

Tambah pelakon berusia 49 tahun ini, situasi industri dilihat ‘tenat’ bukan saja dengan nyanyian dan lakonan (mereka), malah dengan tingkah laku.

“Kita tidak tahu daripada datangnya usahawan selebriti ini, tiba-tiba nak menyanyi, filem dan tiba- tiba mahu disanjung,” katanya memberi penjelasan selepas memuat naik kekecewaannya di laman Facebook. 

Pesan Arash kepada pihak berkenaan, janganlah bersikap ‘syok sendiri’ ketika menghasilkan karya lakonan atau nyanyian!

” Mengadu penat berlakon, tak boleh dikritik apabila netizen tak suka filem itu, kamu harus sedar industri hiburan mempunyai eksklusif dan jangan biarkan ia tercalar,” katanya.

Arash berpendapat, kehadiran usahawan selebriti sekadar mahu mencari populariti demi melariskan produk.

“Saya kesal dengan situasi ini sedangkan dulu tidak berlaku. Jangan menunjuk-nunjuk sangat, jangan syok sendiri dan jangan memuji diri sendiri. Usahawan kosmetik berkenaan, dengar apa saya nak tegur, apa yang kamu lalui kami sudah lama tempuhi, jadi kasihanilah industri hiburan,” katanya.

Dalam masa sama, pelakon Amyza Adnan turut menyuarakan pendapat ‘pedas’ mengenai trend kehadiran usahawan kosmetik masuk ke dalam industri hiburan.

Komen Amyza yang dipetik menerusi status pengarah Shahrulezad Mohameddin, pelakon serba boleh ini mengulas tindakan salah seorang usahawan kosmetik yang melenting selapas lakonannya dikecam hebat! 

“ Jangan guna bidang seni sebagai platform untuk memperluaskan empayar perniagaan kosmetik. Kau paksa orang untuk cakap kau bagus berlakon dan menyanyi, masalahnya bagus ke?,” tulisnya. 

Dalam masa sama, Amyza turut berpesan “ Ini tempat kami cari makan. Bisnes kami, dia tidak layak sebab tiada bakat langsung,” tulisnya yang sudah melibatkan diri dalam industri sejak 20 tahun lalu masih menerima pelbagai kritikan.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Tue, 3 Jul 2018
Hiburan Thu, 1 Mar 2018

Jangan Salah Anggap, Saya Bukan Gila Glamour

Saya dapat rasa individu itu baik orangnya. Macam ni lah, situasinya macam kita naik kereta. Bila di  luar kereta, baik saja kelakuannya. Tapi lain pula jadinya, bila tengah memandu…terkeluar segalanya!

Hiburan Tue, 27 Feb 2018

Saleem Makin Stabil Tapi Perlukan Rehat

Semoga Saleem segera sembuh seperti sediakala memandangkan dia bakal meneruskan siri jelajah Kempen Antijenayah di sekitar pendalaman Sabah pada April depan!

Hiburan Sat, 4 Aug 2018

Drama Atau Filem, Mira Filzah Tak Kisah!

Filem Rise: Ini Kalilah bakal ditayangkan pada Hari Malaysia bulan depan, membariskan pelakon-pelakon hebat seperti Mira Filzah, Remy Ishak, Sangeeta Krishnasamy, Jack Tan, Jenn Chia dan Shashi Tharan.

Hiburan Wed, 15 Jan 2020

A Pediatric And Neonatology Expert Confirmed Puteri Balqis Is Not Diagnosed With Cancer

Let’s us all pray for our talented star a pink of health.

Hiburan Fri, 6 Apr 2018

Sufian Suhaimi Tidak Kisah Digelar Raja Lagu Sedih

Penyanyi penuh kontroversi, Sufian Suhaimi sekali lagi mendapat perhatian media apabila beliau dilabel sebagai Raja Lagu Sedih. Namun, bagi penyanyi ini beliau sama sekali tidak kisah dilabel sebegitu asalkan lagu nyanyiannya diterima ramai

FESYEN Thu, 10 Oct 2019

This is How Neelofa Single-Handedly Uplifts Modest Fashion to Greater Heights

She is literally a fashion icon whom millennials should look up to!

Hiburan Thu, 19 Dec 2019

陈志康阔别三年再接棒主持!李心洁力挺音乐担任颁奖嘉宾

Royce陈志康阔别三年再接棒主持!李心洁力挺音乐担任《2020 AIM中文音乐颁奖典礼》颁奖嘉宾。

Hiburan Sat, 20 Jul 2019

Akim Lawan Dengan Isterinya!

Haa gaduh ke lawan ni?

Hiburan Wed, 24 Oct 2018

Senarai Penuh Anugerah Skrin 2018 Yang Patut Korang Tengok!

Rancakkan perbualan ASK2018 di laman sosial anda dengan hashtag #ask2018!

| Live TV