Hiburan By: SGMS Faida October 25, 2019 @ 3:19pm

Dakwaan Tampal Gambar Tanpa Izin, Apa Penjelasan Abon?

Gara-gara sebuah entri di media sosial mengenai jenama snek bilis, nama pelawak dan pelakon, Abon menjadi topik perbualan netizen sejak semalam.

Menurut kenyataan pengguna akaun Twitter, AMiRaremiR, dia mendakwa Abon telah menampal gambar di paket snek bilis Crunch Krups tanpa keizinan pemilik jenama berkenaan.

Aku up twitt ni bukan apa…sebabnya aku kesian kat kawan aku @crunchkrups sebab dia owner betul terhadap produk tu dan aku nak bagi semua tau yg kawan aku lah ownernya. Aku mintak maaf kalau apa aku buat ni buat orang tak senang or salah,” tulisnya.

Sementara itu, Abon ketika dihubungi Xtra menjelaskan perbincangan telah dilakukan dengan pemilik Crunch Krups, Yusoff Faiz sebelum gambarnya ditampal pada produk snek bilis itu.

“Ada sedikit kekeliruan di sini. Sebelum ini, saya dan pemilik Crunch Krups ada bertemu dan dia bersetuju untuk menggunakan wajah saya pada produk berkenaan. Tetapi jangan salah faham, saya bukan duta jenama ini. Ini dibuat atas persetujuan bersama. 

“Saya pelik bagaimana isu ini boleh timbul sedangkan pihak HQ Crunch Krups turut mempromosikan snek bilis yang terpampang wajah saya di atasnya. Ingin saya tegaskan, saya hanya menjual Crunch Krups dan bukan pemilik asal jenama ini.

“Mungkin ada yang keliru dengan laporan memberitahu saya merupakan tokey snek bilis di salah sebuah akhbar, baru-baru ini. Apa yang salahnya? Saya memang penjual snek bilis cuma saya bukan pemilik jenama Crunch Krups,” jelasnya.

Sementara itu, Abon juga memohon individu yang memuatnaik kenyataan berkenaan di laman Twitter agar menarik balik entri itu.

“Saya tidak mahu panjangkan cerita. Kalau ikutkan hati, saya boleh saman malu terhadap individu itu.

“Kalau boleh saya tidak mahu memanjangkan isu ini cuma saya harap individu itu menarik balik kenyataanya. Saudara Yusoff Faiz yang merupakan pemilik jenama ini tahu mengenai penggunaan wajah saya pada paket snek bilis Crunch Krups. Tiada isu berbangkit,” katanya. 

Dalam perkembangan lain, pelawak yang juga pemilik nama sebenar, Sharizan Ahmad mengumumkan dia kini sibuk sebagai usahawan yang menjual roti sarang lebah yang dinamakan Roti Abon. 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Thu, 10 Jan 2019

Anzalna Nasir Bakal Jadi Ibu, Tahniah!

Alhamdulillah…penantian Anzalna dan Hanif akhirnya terjawab. Syukur!

Hiburan Wed, 3 Jan 2018

THE ROCK UCAP TAHNIAH BUAT MALAYSIA!

Selepas dikenali melalui program wrestling dan kemunculannya menerusi filem-filem hebat seperti Fast Furious. The Rock sekali lagi mengulangi kejayaannya dengan filem terbaru beliau, Jumanji : Welcome To The Jungle

Hiburan Mon, 16 Apr 2018

Penantian 12 Tahun Berakhir, Konsert Radja Malaikat Cinta 14 Julai Depan!

Konsert yang sepatutnya diadakan pada 5 Mei ini namun ditunda bagi memberi ruang serta menghormati kewajipan rakyat Malaysia bersempena pilihanraya umum pada 9 Mei

Hiburan Thu, 1 Nov 2018

Transformasi Wajah Jadi Bualan Netizen, Apa Komen Alif Satar?

Agak-agak korang setuju tak dengan apa yang ditulis netizen? Betul ke duit boleh ubah segalanya?

Hiburan Sun, 8 Sep 2019
Hiburan Fri, 10 May 2019

Hafiz Hamidun ‘Sihat’ Sebab Dah Jumpa Pengganti?

Akui Hafiz, dia kini dalam proses memilih. Wow siapa agaknya wanita bertuah tu?

Hiburan Fri, 14 Sep 2018

Rakan Dedah Accapan Sangat Merendah Diri Dan Tidak Berkira

Bekerjasama dalam sitkom yang bermula pada tahun 1985, Angeline memberitahu mendiang seorang yang gemar berkongsi ilmu ketika bekerja.

Hiburan Sun, 13 Jan 2019

ntv7、八度空间「第四届亚洲彩虹盛典」大放异彩!9项入围大获全胜

ntv7和八度空间前天公布获9项提名入围第四届亚洲彩虹盛典,昨晚(12日)在颁奖典礼上写下了傲人的全胜纪录,大放异彩!

Hiburan Fri, 2 Nov 2018

Syafiq Kyle, Amyra Rosli Menang Pelakon Terbaik Drama Rantaian

Tahniah Syafiq dan Amyra, tak sabar nak tengok korang di Nur 2 nanti!

Events Tue, 12 Mar 2019

’Nak Nampak Serasi Dalam Drama Tak Perlulah Sampai…’- Ayda Jebat

Jangan lupa saksikan drama Asalkan Dia Bahagia bermula jam 7 malam setiap Isnin-Khamis hanya di TV3!

| Live TV