Hiburan By: SGMS Faida June 14, 2018 @ 8:16am

Dari Jazz Ke Pop Balada, Noryn Aziz Tukar Selera?

Keluar dari kebiasaan, penyanyi yang sebelum ini mengangkat irama Jazz akhirnya beralih kepada irama pop balada pula.

Bagi Noryn Aziz, tak salah dia mencuba meneroka genre baru memandangkan ini salah satu usahanya menarik kelompok peminat baru.

Saya ada kelompok peminat tersendiri yang meminati muzik Jazz tetapi dalam masa sama saya ingin mengukuhkan nama dalam industri termasuklah menarik minat pendengar muda,” katanya.

Penyanyi berusia 41 tahun yang kini mengusahakan kelas vokal Noryn Aziz memberitahu dia menggunakan khidmat komposer Ajai untuk pembikinan album terbarunya.

“ Mungkin sebelum ini, saya tak pernah membawa lagu-lagu bergenre sedih mendayu. Ini cabaran yang saya ambil.

“ Saya baru saja selesai merakamkan lagu pop balada ciptaan beliau, Percayakan Cinta.

“ Lebih menarik, ini merupakan kali pertama saya berduet menerusi single dan saya sangat teruja menunggu penerimaan peminat di luar sana,” katanya.

Tambah Noryn, lagu ini bakal menjadi lagu runut bunyi filem Kalla yang akan berada di pawagam tidak lama lagi.

Saya anggap ini rezeki dan ini mungkin pembuka laluan untuk menghasilkan lagu-lagu duet bersama artis lain.

“ Suara Hazama tak perlu dipertikaikan lagi. Dia sangat membantu dalam melancarkan proses rakaman single Percayakan Cinta ini,” katanya.

Akhirnya tercapai juga cita-cita Noryn Aziz untuk hasilkan lagu duet, tak sabar kami nak dengar lagu ni dimainkan di corong-corong radio. Tak kira genre apa sekalipun, semoga terus sukses dalam bidang muzik ya!

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Mon, 3 Dec 2018

#mentor7: ‘Rezeki Setakat Sini Saja’, Giliran Amal Ucap Selamat Tinggal

Abang Hafiz juga memaklumkan dia akan membantu kami (Amal dan Azmirul) dari segi publisiti. Semoga Amal terus sukses dalam karier nyanyian!

Hiburan Wed, 6 Jun 2018

Calon Dah Jumpa, Zizan Bakal Kahwin?

Zizan rasa korang semua pun dah tahu siapa orangnya, cuma buat masa ini namanya perlu dirahsiakan dulu.

Hiburan Fri, 10 Jan 2020

Bukan Lagu Cinta Biasa, Haqiem Rusli Bakal Berikan Kejutan Di AJL 34!

Mampukah ‘Lembah Kesepian’ buka minda pendengar? Tak sabar tunggu kejutan dari Haqiem Rusli!

Events Tue, 17 Sep 2019

新旧粉丝重聚!李幸倪格外珍惜

Gin李幸倪回马为相隔10年的全新华语专辑《浮世绘》进行宣传,在其一场签唱会上狂飙专辑内难度最高歌曲,让歌迷大喊 “听不够” !

Hiburan Thu, 7 Mar 2019

Terkilan Permohonan Ditolak, Man Bai Mahu Sistem Pengurusan Istana Budaya Berubah

Man Bai dan Rahim Maarof dijangka mengadakan konsert 2V pada 6 April 2019 (Sabtu) di Dewan Tunku Abdul Rahman MaTiC Kuala Lumpur. Jom dapatkan tiket di www.ilassptickets.com sekarang!

Hiburan Wed, 21 Feb 2018

PANAS! FARID KAMIL BAKAL KENA SAMAN

Taj dan Osh akan mengadakan sidang media dalam masa yang terdekat untuk menjelaskan segala tuduhan yang dilemparkan kepada mereka berhubung kes Datuk Farid Kamil

Hiburan Thu, 1 Nov 2018

Transformasi Wajah Jadi Bualan Netizen, Apa Komen Alif Satar?

Agak-agak korang setuju tak dengan apa yang ditulis netizen? Betul ke duit boleh ubah segalanya?

Hiburan Thu, 8 Feb 2018

Orange陈慧恬拍拖啦!

八度空间主持人兼歌手Orange陈慧恬与香港摄影师Nash Lee相识逾半年,今年1月谱出异国恋曲。这也是她出道11年来首次对外认爱,似乎已认定对方,更被外界揣测好事近了?

Hiburan Fri, 15 Dec 2017

Hadiahkan kawan baik RM 5.3 juta tanda terima kasih

Pemberian saguhati ini sebagai tanda terima kasih kerana membantunya membina karier di Hollywood

Events Fri, 18 May 2018

Sajat Dating Dengan Siapa Tu?

Untuk episod kali ini, Sajat kena menghadiri mesyuarat bersama Tan Sri Jojo, owner Concorde Hotel. Wah! Buat apa lah agaknya tu Sajat?

| Live TV