Filem By: Syafiqa Irdina January 2, 2020 @ 10:42am

Ejen Ali The Movie Luar Biasa, Benarkah Filem Animasi Dilihat Lebih Berbaloi Dan Kurang Risiko?

Filem Ejen Ali The Movie sekali lagi melakar kejayaan apabila menerima kutipan sebanyak 29.3 juta sejak 3 minggu ditayangkan. Susulan kejayaan filem animasi tempatan kegemaran ramai ini, Ejen Ali The Movie turut melebarkan sayapnya ke  100 buah pawagam di negara jiran, Indonesia!

Terbaharu, Pelancaran Kolaborasi Ejen Ali bersama Air Asia dan Ourshop pada Selasa, dilihat sebagai sebuah platform terbaik untuk membawa jenama Ejen Ali ke peringkat antarabangsa.

Ketua Pegawai Eksekutif Primeworks Studios, Datuk Ahmad Izham Omar ketika ditemui pada sidang media berkata, kolaborasi bersama Ourshop amat bertepatan dengan matlamat untuk membawa jenama Ejen Ali ke peringkat antarabangsa.

Turut hadir sama, Presiden Kumpulan Air Asia Red Beat Ventures, Aireen Omar, Ketua Pegawai Eksekutif Ourshop, Lalitha Sivanaser Zakaria, Ketua Pegawai Eksekutif WAU Animation, Usamah Zaid, Pengasas Animonsta Studios, Nizam Razak dan Naib Presiden Kandungan Kreatif Digital MDEC, Hasnul Hadi Samsudin.

 

 

Susulan kejayaan filem animasi ini, pemilik Animonsta Studios yang mengeluarkan filem animasi BoBoiBoy, Nizam Razak melihat keluaran filem animasi adalah berbaloi dan perlu diangkat ke persada dunia.

“Bukan tak berbaloi, ianya berbaloi tetapi daripada segi kewangan boleh diperbaiki dan lebih baik. Pembuatan filem animasi bukan hanya sekadar melihat market di Malaysia  tetapi juga di luar negara. Animasi adalah suatu yang universal. Perjuangan dan perjalanan baru bermula dan kita kena terus membuka laluan untuk animasi kita berada persada antarabangsa walaupun memerlukan usaha yang banyak. Tetapi saya boleh kata belum cukup untuk saya katakan financially berbaloi,” kata Nizam Razak.

Beliau juga berharap filem ini dapat diangkat ke negara jiran supaya dapat menerima kutipan yang lebih banyak, apabila memandang pihak kerajaan yang begitu serius mengangkat animasi ke persada dunia.

“Saya rasa memang tinggi risikonya tetapi impak yang diterima juga akan tinggi. Pemasaran animasi lebih besar kerana akan  menerima lebih banyak audience daripada kalangan keluarga,” kata Ketua Pegawai Eksekutif WAU Animation, Usamah Zaid .

 

Terdahulu, kolaborasi pertama Ejen Ali dan Air Asia adalah pada tahun 2017 menerusi kempen #MisiAspirasiAirAsia dengan  membawa mesej memberi inspirasi kepada kanak-kanak, menjadi pemimpin dunia pada masa hadapan.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Wed, 25 Jul 2018

Bagi Sedikit Masa, Aliff Aziz Mengaku Tak Pernah Lupa…

Insha Allah, Aliff Aziz akan kembali ke studio sekiranya mendapat material sesuai. Bukan tak rindu nak menyanyi cuma…

Hiburan Thu, 24 Oct 2019
Events Mon, 6 Jan 2020

「微笑大使」互晒甜蜜!活动现场爱意满天飞

适逢八度空间台庆月,八度空间艺人兼新春活动「微笑大使」活动现场互晒甜蜜,爱意满天飞场面既温馨又热闹!

Hiburan Mon, 6 Apr 2020
Hiburan Thu, 26 Jul 2018

Aidil Aziz Speechless, Fasha Sandha Buat Kejutan

Kejutan sempena ulangtahun Aidil juga turut dikongsi oleh Aqo Imran menerusi laman instagram miliknya. Jom kita usha momen bahagia antara Fasha dan Aidil dihari ulangtahun beliau yang ke-31

Hiburan Sat, 15 Sep 2018

Mayat Accapan Dibakar Di Krematorium Simpang Lima

Pelawak ini dilaporkan sudah lama sakit namun tidak menghebohkan tentang kondisi kesihatannya. Rest In Peace Sir…

Hiburan Fri, 10 Aug 2018

Kaka Azraff Masuk Pasaran Indonesia

Insya Allah jika sambutan baik dan orang mula mengenali saya mungkin itu masa sesuai untuk saya kembangkan muzik saya di Indonesia.

Hiburan Thu, 1 Aug 2019
Hiburan Mon, 16 Jul 2018

EXO vs. BTS: FIFA World Cup 2018 Battle a Draw

The conclusion is…neither won nor lost.

Filem Tue, 19 Feb 2019

陈丽亭自觉个性比以前放!年少也爱收集明星闪卡

八度空间《拼凑•记忆》主持人之一的陈丽亭,来到金河广场进行其中一集单元的拍摄,与大家一起寻找和广场的记忆;她坦诚年少时也爱收集明星闪卡。

| Live TV