Hiburan By: SGMS Enal January 10, 2020 @ 2:57pm

Faezah Elai Hanya Perlukan Tudung Labuh, Bukan Fesyen Jenama Mewah

Mula berhijab pada 2015, pelakon Faezah Elai mempunyai caranya tersendiri mengenai cara berfesyen dan menutup aurat. Sering menggayakan tudung labuh, ramai yang memuji caranya menutup aurat selari dengan imej sebenar sebagai seorang muslimah.

Baru-baru ini menerusi Instagram, Faezah berpendapat tidak perlu mengenakan jenama mewah untuk kelihatan bergaya, apa yang penting adalah keselesaan, yakin serta menutup aurat.

Ujarnya lagi, dia tidak menilai seseorang daripada cara berpakaian kerana ianya tidak melambangkan agama. Tambahnya lagi, keindahan Islam seseorang itu terletak pada amalannya.

 

“Saya bukan bermaksud seseorang itu kena bertudung labuh atau pakai jubah, pakai seluar atau skirt sebab saya bukan menilai daripada apa yang mereka pakai.

“Islamnya seseorang itu terletak pada Rukun Islamnya, bukan baju dia. Kalau semua tutup aurat sekalipun hingga nampak mata saja, tapi rukun Islam pun tak pernah buat, yang tu bukan Islam,” tulisnya.

Dalam pada itu, Faezah turut memberi nasihat kepada peminatnya untuk terus istiqamah dalam menutup aurat dengan sempurna dan mematuhi syariah.

Diruangan komen, rata-rata netizen bersetuju dengan pendapatnya. Malah ada diantara peminat menjadikan Faezah sebagai inspirasi untuk melabuhkan tudung dan menutup dada secara perlahan-lahan.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Sun, 3 Feb 2019

Happening Giler Fans Club Finalist AJL 33 Di Perkarangan Axiata Bukit Jalil

Selain peminat, fans club antara mereka yang memberi sokongan tanpa jemu pada artis idola mereka. Jom lihat diantara yang berlaku sebelum AJL 33 bermula

Hiburan Tue, 14 May 2019

‘Saya Mungkin Tinggalkan Dunia Lakonan Lepas Kahwin’- Mia Nasir Mahu Fokus Bisnes

Kata Mia, dirinya tidak pernah mendesak dalam soal kahwin. Ada jodoh, adalah. Jom kita doakan agar Mia & Adam segera berkahwin dalam masa terdekat!

Events Mon, 25 Nov 2019

Peminat Marah Mira Filzah?

Serius lah peminat marah artis?

Hiburan Fri, 3 Jan 2020

Zalfa Zin Memilih Watak?

Mungkin juga kerana wajah nampak seperti sombong…

Hiburan Thu, 11 Jan 2018

INSAF LAH WAHAI LAHANAT! FATHIA LATIFF DIKECAM LAGI

Semoga Fathia Latiff menjadikan komen dari netizen itu sebagai sesuatu yang positif untuk berjaya pada masa akan datang

Hiburan Thu, 26 Dec 2019
Hiburan Fri, 5 Jul 2019

’I Don’t Watch Malay Theater’- Erma Fatima Sindir Siapa Tu?

Rasa janggal juga tengok orang Malaysia pakai bukan main lagi macam nak pergi parti, siap sut dan gaun…

Hiburan Thu, 7 Nov 2019

Ara Johari Teringin Berduet Dengan Ratu Rock Negara?

Kalau dua-dua artis ini bergabung, memang powerlah!

Hiburan Tue, 20 Feb 2018

BARU 2 TAHUN DAH DAPAT HADIAH JAM TANGAN MEWAH!

Pelbagai reaksi daripada netizen diterima. Ada yang kecam kenapa membazir duit membelikan jam mewah sedangkan mereka masih bayi dan waktu yang mereka tahu pun hanya waktu makan sahaja.

Events Fri, 29 Nov 2019

‘Tidak Adil Membuat Tuduhan’ – Neelofa

“Sebagai seorang adik, sudah tentu saya akan sokong berada di samping dia,” demikian kata pengacara terkenal, Neelofa berhubung kemelut rumah tangga kakaknya, Noor Nabila. Neelofa memberitahu tidak adil sekiranya orang luar menuduh dirinya campur tangan […]

| Live TV