Hiburan By: Del14 January 10, 2020 @ 8:28pm

Hafreez Adam Nak Belanja ‘Datin’ Makan Char Kuey Teow?

Dek kerana ditegur melalui mesej peribadi di akaun Instagram miliknya, pelakon Hafreez Adam terpanggil untuk berkongsi tangkapan skrin mesej  itu menerusi satu entri di mana dia memuat naik mesej tersebut buat tatapan umum. 

Mesej yang dihantar oleh seorang ‘Datin’ seolah-olah memperlekehkan usaha Hafreez yang mencari pendapatan dengan membuka gerai kecil-kecilan iaitu menjual char kuey teow sebagai pendapatan sampingan. 

“Kalau tak berlakon kerja dia gerai char kuey teow je. Susah lah..pergilah belajar degree, sekurang-kurangnya ada ilmu pengetahuan.  Muda-muda mesti belajar, jangan buang masa,” tulis ‘Datin’ tersebut. 

Bagaimanapun, Hafreez atau nama penuhnya Hafreez Adam Aizat bin Zahalan (29) tidak melatah dengan teguran itu malah masih mampu menjawab dengan tenang. 

“Je? Tetapi saya pandang dari sudut positif.  Alhamdulillah dengan rezeki yang Allah bagi. 

“Sekurang-kurangnya Allah bagi jalan untuk saya tolong keluarga juga.  Muda-muda ni lah kena kerja keras juga. Nanti jemput datang ke gerai saya ye Datin.  Saya belanja char kuey teow,” balas Hafreez. 

Dalam pada itu, pelakon Bila Hati Berbicara itu menasihatkan anak-anak muda yang lain supaya jangan berputus asa dan jangan malu dalam mencari rezeki halal asalkan tahu niat masing-masing. 

“Abe cuma nak pesan pada anak-anak muda yang lain.  Jangan putus asa dan jangan malu dalam mencari rezeki. Asalkan korang tahu niat korang.

“Kerja untuk keluarga dan masa depan korang, bukan untuk dibandingkan dengan rezeki orang lain. Rezeki masing-masing,” tulisnya di dalam kapsyen. 

Meninjau ke ruangan komen, ramai pengikut yang menyokong kenyataan Hafreez dan ada yang berkata ijazah bukan penentu segala-galanya kerana masih ramai yang mempunyai ijazah tetapi tidak dapat pekerjaan. 

Di samping itu ada juga yang meluahkan rasa bangga kerana Hafreez berusaha untuk mencari rezeki yang halal dan memperbaiki kehidupannya walaupun dengan membuka gerai makanan. 

Buat yang tak tahu, lokasi gerai char kuey teow Hafreez adalah di Enjoy’s Corner, Desa Melawati, Kuala Lumpur. Cuba jangan tak cuba!

 

 Kredit Foto: Instagram @hafreezadam

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Thu, 16 Aug 2018

Tak Serik Kahwin, Hafiz Hamidun Idam Keluarga Bahagia

Saya pernah rasa diri separuh gila. Sehingga satu tahap orang tuduh yang bukan-bukan termasuklah dilabel ‘kunyit’. Orang yang menuduh dengan perkara bukan-bukan, mereka tidak faham apa yang berlaku kepada saya.

Hiburan Wed, 31 Oct 2018

AMOi-AMOi叹《就爱自拍》MV重拍2次像流产落胎

历经一波三折,AMOi-AMOi终于推出《就爱自拍》最新MV!迟了3个月才推出的成品,让成员直呼心情像流产般失落。

Hiburan Tue, 14 Aug 2018

Sufian Suhaimi Dirisik Orang Seberang?

Saya amat tertunggu-tunggu untuk masuk ke pasaran Indonesia. Sekiranya perbincangan bersama pihak syarikat rakaman di sana lancar, ini mungkin peluang terbaik untuk saya memasuki pasaran sana.

Featured Thu, 9 Jun 2022

Azri Iskandar Rancang Nikah Bulan Ini, Kenal Bakal Isteri Selepas 12 Hari Cerai – “Saya Nak Move On & Tak Nak Buang Masa..”

Kalau dah jodoh baru kenal pun boleh terus kahwin, tapi cepat betul eh Azri Iskandar move on? 👀

Hiburan Fri, 17 Jan 2020
Hiburan Wed, 18 Sep 2019

Atikah Belajar Bahasa Sepanyol Untuk Drama Terbaharu

Pelakon yang berasal dari Singapura, Atikah Suhaime (29 tahun) mengakui watak wartawan yang dipegang dalam drama terbaru lakonannya, arahan Faisal Ishak iaitu Poskad Dari Alhambra agak mencabar kerana wataknya menuntut Atikah supaya fasih berbahasa Sepanyol.

Hiburan Fri, 17 Nov 2017

TRIPLE CANTIK! IZARA AISYAH

Jom! Kita lihat beberapa foto Izara Aisyah yang cukup memukau pada Majlis berinai beliau.

Hiburan Wed, 1 May 2019

Nourul Depp Selamat Lahir Anak Keempat, Tahniah!

Alhamdulillah…Mesti comel kan baby Isabella Depp, tahniah Nourul & Eric!

Featured Fri, 10 Jun 2022

Thailand Mula Benarkan Tanam Pokok Ganja Di Rumah, Namun…

Kalau Malaysia ‘halalkan’ tanam ganja macam Thailand, apa pendapat korang? 🤔

| Live TV