Events By: Salma Syahbuddin April 3, 2020 @ 2:05pm

“…Malulah Ketika Kita Pura-pura Terlihat Kaya” Rajin Bersedekah, Ini Kisah Allahyarham Mr Os Yang Ramai Tak Tahu

Yang baik jadikan teladan, yang buruk jadikan sempadan

Selepas dunia hiburan terpalit dengan pelbagai isu kontroversi melibatkan bantuan yang diberikan oleh kerajaan sepanjang tempoh pelaksanaan PKP, rata-rata netizen tidak bersetuju dan menganggap terdapat golongan yang lebih memerlukan jika dibandingkan dengan golongan ini yang sememangnya kaya atau mempunyai pendapatan melebihi rakyat marhain.

Justeru itu, apa kata kita kongsikan sedikit cerita disebalik kehidupan seorang anak seni yang begitu humble dan baik hati untuk sama-sama kita jadikan tauladan dikala dunia hiburan kita sekarang ini ‘panas’ dengan isu kontroversi melibatkan wang dan sebagainya.

Sumber : Instagram @syafiqahayra

Tambang RM25, Allahyarham bagi diskaun RM5. Sedekah!

Menerusi perkongsian saudara Hafizul Hakim dilaman Facebook miliknya, beliau mengambil pendekatan berbeza apabila tampil berkongsi cerita mengenai Allahyarham Mr Os yang bekerja sebagai pemandu teksi namun masih mampu memberikan diskaun kepada setiap penumpangnya.

Segala pahala yang saya lakukan dalam dunia perubatan saya niat ianya diberikan kepada ibu bapa saya…

Siapa sangka, anak kepada Allahyarham Mr Os yang dikenali sebagai Syafiqa Hayra merupakan seorang doktor lulusan Universiti Mansoura, Mesir.

Mungkin ini adalah berkat dan sifat redha yang ditunjukkan oleh pelawak tersohor itu dalam membesarkan anaknya sehingga kini bergelar seorang doktor.

Sumber : Instagram @syafiqahayra

Dan, apa yang paling membanggakan, remaja berusia 27 tahun ini turut memasang niat bahawa setiap pahala yang diberikan dalam dunia perubatan akan diberikan segalanya buat kedua orang tuanya itu.

Pesan Allahyarham Mr Os buat anaknya, serius bikin sebak!

Nama yang mungkin tidak asing lagi dalam dunia seni hiburan tanah air, Mr Os atau nama penuhnya, Mohd Yusof Abdul Hamid ini telah kembali ke rahmatullah pada 8 April 2016 akibat kanser tonsil yang dialaminya.

Namun, pesanan ini mungkin boleh dijadikan teladan dan pedoman buat kita semua agar menjadi contoh terbaik buat orang-orang sekeliling.

“Jangan malu kalau hidup terlihat miskin, tapi malulah ketika kita pura-pura kaya”

Semoga cerita mengenai perkongsian hidup seorang anak seni yang tidak lokek dengan senyuman dan lawak jenaka nya ini menjadi tauladan dan ikutan buat kita semua. Al-Fatihah.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Events Wed, 22 Apr 2020
Hiburan Mon, 4 Jun 2018

Nora Danish Sedih Netizen Kutuk Baby Ney Ney Lagi!

Status selebriti bukan bermaksud dia perlu menerima dan menelan apa yang dikatakan oleh netizen tentang dirinya atau keluarga. Kerana, beliau juga mempunyai perasaan sama seperti orang lain malah lebih beremosi dan sensitif kerana beliau adalah orang seni

OMG Sat, 26 May 2018

Lawak! Troll Diva AA Curi Perhatian

keterujaan netizen terhadap Diva AA dan abangnya, Datuk Seri Azmin Ali tidak berhenti setakat itu. Kalau nak tahu, kenalah baca artikel ini!

Hiburan Wed, 13 Nov 2019

Filem WIRA Penutup Filem Aksi Terbaik Tahun 2019!

Sejauh manakah kebenaran filem WIRA merupakan filem terbaik 2019?

Hiburan Fri, 25 Oct 2019
Hiburan Mon, 7 Jan 2019

Pergh…Tiket AJL 33 Licin Dalam Masa Sejam?

Korang dah dapatkan ke belum? Kalau belum, cepat- cepat beli di www.myticket.asia tau!

Hiburan Tue, 5 Dec 2017

Saya Reda Dengan Pemergian Ibu – Zul Ariffin

saya reda dengan pemergian ini. Semoga urusannya disana dipermudahkan. Amin,

Hiburan Fri, 19 Jan 2018

SEBENARNYA LAGU QODY, BUKAN  BLACK!

Namun, terdapat beberapa masalah teknikal ketika lagu OST ini hendak dihantar kepada pihak produksi

Hiburan Wed, 3 Apr 2019

Sibuk Di Kolej Tak Halang Syafiq Popularkan Single ‘Sakit’

Single sulungnya ini merupakan ciptaan Candy Rozie ini sebagai ‘salam’ pengenalannya kepada muzik Nusantara.

Hiburan Tue, 27 Nov 2018

Tiga Lagu Hael Ke AJL 33, Nabila Razali Janji ‘Turun Padang’

Sweet je tengok dua selebriti ni kan. Teman tapi mesra gituew…

| Live TV