Featured By: Halimey Zamal November 26, 2022 @ 7:49am

“Jangan Pandang Rendah Diri Sendiri” – Bicara Comel Mika Buka Mata Netizen

Pempengaruh cilik Mika yang menggunakan akaun Mika dan Daddy di laman TikTok sentiasa berjaya meraih perhatian netizen kerana menghasilkan ‘content’ yang dapat menyuntik semangat warganet.

Baru-baru ini, menerusi perkongsian di TikTok miliknya, Mika dipuji oleh wargamaya dengan kata-katanya yang sentiasa memberi kesedaran untuk tidak mudah berputus asa dengan memandang rendah terhadap diri sendiri.

“Aku tak pandai lah, aku tak reti lah, aku tak boleh lah hmm.

“Belum apa-apa dah sabotaj diri, kalau tak pandai kena lah belajar sebab tu dekat dunia ada cikgu, sebab nak ajar kita lah. Apa guna ada cikgu, kalau tak boleh belajar kan? terima kasih cikgu sebab ajar kami.” ucapnya.

Dalam pada itu, telatah comel Mika berjaya memberi semangat kepada netizen yang sudah berputus asa kerana kepetahan Mika dalam berbicara telah menyentuh hati ramai pihak.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen berasa teruja mendengar nasihat Mika dan memuji kecomelan serta kecerdikan anak kecil itu.

“Tersasul sebut dunia pun comel tau, cuteness overload.” tulis warganet.

Setakat artikel ini ditulis, video tersebut telahpun ditonton hampir 407,000 tontonan dan menerima lebih 67,000 tanda suka.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Sun, 3 Oct 2021

Pembayaran BKK Sehingga RM 1,000 Bermula Oktober Ini, Cara Semak Kelayakan & Permohonan

Umum maklum, Bantuan Kanak-Kanak (BKK) 2021 di bawah Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) bertujuan untuk membantu keluarga, penjaga dan kanak-kanak untuk meneruskan kelangsungan kehidupan serta memperolehi jagaan yang sempurna. Bagi mereka yang ingin menyemak syarat kelayakan,

Hiburan Sat, 23 Feb 2019

Ratusan Peminat Sambut Ketibaan BLACKPINK Di KLIA

Are you ready girls for tonight?

Featured Mon, 8 Aug 2022
Trending Tue, 23 Aug 2022

“Sebelum Ada Rezeki, Kalau Boleh Kami Nak…” – Puteri Aishah Tak Rancang Soal Anak

Baru sahaja mendirikan rumah tangga pada November tahun lalu bersama pilihan hatinya, kehidupan pelakon Puteri Aishah semakin bahagia disamping suami tercinta. Sudah menjadi kebiasaan dalam kehidupan anak seni apabila disoal mengenai perkembangan selepas berkahwin terutamanya

Eat Travel Thu, 28 May 2020
Trending Mon, 17 Jan 2022

Tular Gambar Dengan Bekas Pramugari, Ini Jawapan Zul Ariffin – “Dia Bukan Girlfriend Saya…”

“Dia bukan teman wanita saya,” itu respons pelakon Zul Ariffin ketika ditanya mengenai sekeping foto bersama wanita yang tular sekitar Disember lalu. Menurut Zul, foto yang viral itu hanya sekadar gambar dan dia juga tidak

Featured Wed, 31 Mar 2021

“Bulan Madu, Majlis Kahwin, Fashion Show.. Kes Menurun Tak Bermakna Boleh Langgar SOP” – Ismail Sabri

Menteri Kanan Keselamatan, Datuk Seri Ismail Sabri menegaskan orang ramai untuk terus mematuhi SOP walaupun kes Covid-19 menunjukkan angka penurunan saban hari. Menurut beliau lagi, terdapat banyak kes melibatkan ketidakpatuhan SOP yang tular di media

Hiburan Sat, 29 Sep 2018

Lepas Janna Nick, Mawar Rashid Pula Buat Ucapan Berbayar?

Dalam masa sama, Janna memberitahu dia tidak bimbang dengan hal berkenaan dan menganggap ia sebuah persaingan sihat.

Hiburan Sun, 12 Jan 2020

Alan Walker 4月来马参与砂拉越「Borneo音乐会2020」

全马最大型户外音乐会《Borneo音乐会2020》将于4月10日及11日隆重引爆!届时将聚集了来自世界8个不同地区的歌手共同接力演出。

Hiburan Sun, 1 Sep 2019

Ashraf Muslim Doakan Siapa Di Mekah?

Seronok betul kalau ada yang mendoakan kita, lebih-lebih lagi di hadapan Kaabah!

| Live TV