Hiburan By: SGMS Faida June 8, 2018 @ 5:57am

Jangan Salahkan Skrip, Bukan Rezeki Dia Dalam Produksi Bagus

Beberapa hari lalu, pelakon Aiman Hakim Ridza menyelar segelintir penulis skrip yang dikatakan ‘membunuh’ jiwanya sebagai seorang pelakon.

Dalam masa sama, Aiman juga meluahkan skrip kebanyakan drama tempatan masih di takuk lama dan pelakon terpaksa menerima tawaran atas sebab untuk meneruskan kelangsungan hidup.

Hal ini membuatkan segelintir penggiat drama tempatan memberi respon dengan kenyataan Aiman. Antaranya adalah pengarah drama, Shahrul Ezad Mohamedin.

“ Saya tidak salahkan Aiman dengan tindakannya mengeluarkan kenyataan itu sebaliknya beranggapan aktor tersebut bernasib malang kerana berlakon dalam karya dengan skrip tidak bermutu.

“Sebagai penggiat, penerbit, pengarah dan menulis skrip, saya dapati banyak cerita bagus ditulis di Malaysia. Contohnya adalah drama bersiri Nur kasih ditulis Mira Mustafa, Kekasihku Seru dan Andainya Takdirnya.

“Bukan rezeki Aiman terbabit dalam produksi bagus. Dia tidak patut menyalahkan skrip tidak bermutu,” tulis Ezad menerusi perbualan whatsapp yang dimuatnaik di laman Facebooknya.

Tambah Ezad, aktor yang sebelum ini dikenali menerusi drama Girlfriend Dari Neraka itu juga seharusnya perlu bertanggungjawab untuk memilih projek yang berkualiti.

“Saya mendoakan pelakon drama itu bertemu skrip bagus untuk kelangsungan kerjaya seninya,” ujar Ezad. 

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Mon, 1 Jul 2019

Elak Kontroversi, Dayang Areeda Lebih ‘Play Safe’

Mahu jadi artis bersih dari kontroversi, Dayang jaga nama baik keluarga…terbaiklah!

Hiburan Thu, 23 Nov 2017

Bertunang Saja, Belum Lagi Nikah

Rupanya bertunang sahaja belum lagi bernikah .. semua desas-desus kini terjawab sudah

Hiburan Tue, 14 Jan 2020
Hiburan Fri, 8 Dec 2017

Ahli Lembaga Pengarah AirAsia Terbaru Neelofa

 Neelofa telah dilantik sebagai pengarah bebas bukan eksekutif syarikat penerbangan itu dan membuktikan dirinya bukan calang calang wanita dalam dunia perniagaan

Hiburan Mon, 6 Aug 2018

Al-Fatihah…Bapa Joe Flizzow Meninggal Dunia

Kami dengan rasa sedih ingin mengumumkan bahawa Ishak Nengah telah meninggal dunia pada pukul 12.35 tengah hari pada Isnin 6 Ogos 2018.

Hiburan Fri, 25 May 2018

Bila Dah Pulih, Fendy Kongsi Cerita Ya!

Assalammulaikum kesayangan abang. Untuk makluman semua abang sihat saja kat sini. Sakit pun cuma sikit saja. Tak ada la sampai teruk sangat macam yang hangpa (kamu) tengok tu. Ironman pun boleh sakit, takkan la abang yang macam ni tak boleh sakit…

TECH Wed, 24 Oct 2018

Cara Kenal Pasti Isyarat Telco Terkuat Untuk Kawasan Anda

Kenalpasti liputan rangkaian mana yang lebih bagus untuk sesuatu kawasan.

Hiburan Mon, 24 Feb 2020

[VIDEO] Macam Majlis Kahwin! Sekitar Majlis Aqiqah Anak Anzalna Nasir Yang Gah

Family En.Nasir ni memang cantik belaka semuanya kan?

Hiburan Mon, 30 Apr 2018

#AltimetAir Jelajah Terakhir Altimet?

Siapa yang tidak kenal dengan penyanyi yang semakin dikenali menerusi lagu Air ini. Altimet mengakui menyimpan hasrat dan impian untuk menghiburkan peminatnya sebelum beliau bersara pada 27 November ini diusia beliau 40 tahun

Hiburan Tue, 27 Nov 2018

Kontroversi Libatkan Forteen, Izzue Nafi Itu Bukan Gimik

Jangan tuduh bukan-bukan okay, tak baik!

| Live TV