Hiburan By: Ad Ops June 30, 2018 @ 1:00am

Kecewa! Alvin Chong Didesak Peminat Untuk Memeluk Agama Islam

Alvin Chong, pelakon yang semakin mendapat tempat dihati peminat drama melayu sejak digandingkan bersama pelakon Emma Maembong ini,   semakin dikenali ramai. Persahabatan mereka berdua telah membuatkan peminat fanatik nya mula mendesak beliau untuk memeluk Islam. Dan, tindakan sesetengah peminat tersebut sedikit sebanyak membuatkan diri Alvin kecewa. Mana taknya, agama kan adalah hak peribadi masing-masing dan tidak boleh dipaksa.  

“Isu yang sering dilontarkan adalah mengenai agama. Ramai yang bertanya, pintu hati saya tidak terbuka ke untuk memeluk islam? Malah, ada yang meminta saya untuk ‘bersunat’ jika mahu berkahwin dengan Emma. Saya pun ada ramai kenalan Islam, malah pengurus saya sendiri seorang mualaf. Islam adalah agama indah tapi belum tiba masa lagi saya memeluk Islam.” Jelasnya 

Sebelum ini, Alvin pernah menerima kecaman daripada peminat kerana terlalu mengikuti dan menghayati watak dalam drama tersebut sehingga dituduh berlagak alim tetapi hakikatnya beliau bukanlah seorang muslim sejati.

Jadi kepada netizen diluar sana, sebelum mengecam dan melabel seseorang artis tu, korang kenalah berpada-pada dan dengan usul periksa. Kalau tak, jatuh fitnah tau!

Apapun, kami berharap agar netizen tidak terlalu mengikut emosi. Yang penting sama-sama lah kita doakan yang terbaik buat Alvin Chong!

Ditulis Oleh : Nik Nur Amira

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Events Wed, 14 Nov 2018

不是开玩笑!梁静茹最想参加《中国新说唱》

不是开玩笑!「情歌天后」梁静茹最想参加的节目竟然是《中国新说唱》呢~

Featured Sun, 21 Nov 2021

Gara-gara Lupa Bawa Kunci Rumah, Lelaki Selamba Selit Celah Pagar

Pastinya pelbagai cerita yang ingin dikongsikan apabila mempunyai peluang bertemu rakan-rakan yang sudah lama tidak berjumpa. Malah, ramai anak muda yang sanggup melepak berjam-jam untuk melepaskan rindu. Menerusi video yang dimuat naik oleh pengguna TikTok […]

Hiburan Fri, 17 Aug 2018

Menarik! Tonton Membawakan Henry Golding Terus Kepada Anda

Rindu nak tengok pengacara dan pelakon kesayangan anda ni beraksi di kaca TV anda? Jangan lupa tonton Henry di portal rasmi kami hanya di tonton.com.my!

Hiburan Tue, 10 Jul 2018

“Suami penyokong kuat saya” – Diana Danielle

Siapa sangka Diana Danielle sudah menjadi seorang pelumba kereta sekarang. Ikuti program Toyota Gazoo Racing musim kedua untuk melihat perkembangan si cantik manis ini….

Hiburan Mon, 7 May 2018

Dipuji Netizen, Betulkah Intan Liana Makin Cantik?

Beliau mengakui mendapat pelbagai jenis tawaran termasuklah tawaran peragaan dan menjadi model untuk beberapa jenis produk kecantikan

Hiburan Wed, 31 Jul 2019

‘Demam’ Mentor Milenia Dah Mula…Jom Datang Ke Uji Bakat Mentor Milenia 3 & 4 Ogos Ini!

Para peserta juga boleh muat turun borang pendaftaran di http://www.xtra.com.my/mentormilenia dan bawa ke sesi uji bakat selepas diisi. Selain itu, bawa kad pengenalan, gambar berukuran pasport atau 3R dan membawa minus one lagu-lagu yang bakal dipersembahkan untuk penilaian. 

Featured Fri, 10 Sep 2021

Transformasi TV9 Dengan Wajah Baru, #JanjiHappy Bakal Curi Perhatian Penonton

Saluran televisyen, TV9 tampil melakukan transformasi berwajah baru semalam. Menerusi slogan #JanjiHappy, stesen televisyen (TV) milik Media Prima Berhad (MPB) itu kini menjadi saluran hiburan yang menyasarkan penonton segenap lapisan umur bermula dari kanak-kanak hinggalah […]

Hiburan Tue, 11 Sep 2018

Syafiq Kyle Pesan Jangan Taksub Muat Naik Video!

Syafiq Kyle meluahkan rasa kebimbangannya itu apabila anak muda sekarang langsung tidak menjaga privasi mereka lebih-lebih lagi menerusi aplikasi media sosial

Events Sat, 12 Oct 2019

Selamat Bertunang, Zara Zya Dan Hafreez Adam Bakal Nikah Oktober 2020

Wah, kita doakan yang baik-baik buat pasangan dua sejoli ini okay!

| Live TV