Hiburan By: SGMS Faida January 31, 2020 @ 12:52pm

Keluar ONE, Mimi Fly Jadi Artis Solo

“Mimi sudah tidak bersama kali lagi,” itu kenyataan oleh anggota kumpulan One Nation Emcees (ONE), Sabhi Saddi mengesahkan Mimi atau lebih dikenali sebagai Mimi Fly kini bergerak sebagai artis solo.

Kata Sabhi kepada Harian Metro, keputusan itu dibuat Mimi dua minggu selepas mereka selesai dengan program Gegar Vaganza musim keenam (GV6) tahun lalu.

“Mimi sudah tak bersama kami. Daripada apa yang saya tahu, dia ingin meneruskan karier solonya dan pihak pengurusannya juga sudah ada perancangan untuknya,” katanya.

Menurut Sabhi, dia dan dua lagi anggota ONE iaitu Jojoe Fly dan Kozae Murtaza menghormati keputusan Mimi dan mereka akan teruskan kumpulan hip hop itu.

“Kami tak halang mahu pun menyingkirkannya. Kami hormat dengan keputusan Mimi dan kami sentiasa mendoakan agar kerjaya seninya berlangsung dengan baik selepas ini,” katanya.

Menurutnya, dia dan dua rakannya tidak mahu usaha mereka untuk kembali menempatkan nama di dalam industri muzik umpama satu usaha yang sia-sia.

“Mungkin sedikit sukar untuk kami bertiga bergerak tanpa Mimi kerana peminat dan penyokong kami semuanya sudah biasa dengan kewujudan empat anggota dalam ONE.

“Lagipun, saya tak mahu usaha kami selama ini untuk membuat kemunculan semula dan menempatkan nama kami dalam industri muzik seperti sia-sia. Tak semua orang dapat peluang untuk beraksi di pentas GV dan rasanya ia adalah satu platform terbaik,” katanya.

Sabhi juga memaklumkan bahawa ONE akan menampilkan beberapa penyanyi wanita sebagai penampilan khas setiap kali muncul membuat persembahan.

“Insya-Allah, pada 16 Februari ini kami akan membuat persembahan di Singapura dan kami akan tampilkan penyanyi wanita sebagai penampilan khas. Siapa penyanyi itu, biarlah rahsia.

“Itu akan menjadi persembahan pertama kami tanpa Mimi dan kalau boleh, setiap kali membuat persembahan kami akan tampilkan penyanyi wanita. Ini kerana kami nak kekalkan identiti ONE yang ada seorang anggota wanita,” katanya.

Sementara itu, Mimi ketika dihubungi enggan mengulas mengenai perkara ini.

“Saya tak mahu komen apa-apa buat masa sekarang. Yang pasti, saya tidak lagi bersama dengan ONE. Saya akan maklumkan sekiranya ada sebarang maklumat terkini selepas ini,” katanya.

ONE adalah kumpulan hip hop popular tanah air yang aktif sejak 2008.

Anggota asal ONE ialah Mimi, Jojoe dan Kozae dan Sabhi mula menyertai mereka ketika kumpulan itu menyertai program GV6.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Wed, 12 Dec 2018
Hiburan Fri, 8 Mar 2019
Hiburan Sun, 28 Jul 2019
Hiburan Fri, 28 Jun 2019

Bakal Bertunang, Kali Ini Joy Revfa Pilih Pelakon

Dah ‘terjodoh’, nak buat macam mana.

Hiburan Fri, 7 Jun 2019

Ajak Shiro Mahu Menjadi Pengacara

Ajak Shiro akui sudah selesa menjadi seorang pengacara selepas menamatkan tugas sebagai penyampai radio.

Hiburan Fri, 28 Sep 2018

Black Hat Cat Diteraju Rapper Terkenal Bakal Martabat Muzik Urban, Cayalah!

Penggunaan nama BHC sebagai jenama label muzik urban ini ternyata ada maksud disebaliknya. Menurut Alif ia bukan hanya sekadar nama, ‘Black Hat Cat’ adalah watak atau persona yang melambangkan kebolehsesuaian rumah muzik ini dalam menongkah evolusi muzik tanpa henti. Terbaiklah!

Hiburan Wed, 14 Nov 2018

Tiara Jacquelina Terkilan Tak Dapat Jumpa Allahyarham Zaibo

Maklumnya, ‘Hang seorang je yang tengok keadaan aku yang kurus macam ni. Aku rasa aku ada 4-5 bulan aja’

Hiburan Fri, 13 Sep 2019

“Padanlah Permaisuri Agong Pun Tutup Akaun!” – Datin Alyah

Bila ‘keyboard warrior’ menyerang lagi….

Hiburan Thu, 10 May 2018

谁那么大胆!小劳勃道尼「900万钢铁人装甲」被偷了

「复仇者联盟」在电影里打击犯罪,拯救宇宙,没想到在现实生活中竟然成为受害者,一副小劳勃道尼(Robert Downey Jr.)曾穿过的钢铁人装甲被偷了!

Hiburan Tue, 26 Feb 2019

Fazura Disaman, Gagal Promosi Produk?

Wah, isu yang agak serius di awal tahun 2019 buat penyanyi, Fazura kan?

| Live TV