Hiburan By: Salma Syahbuddin January 9, 2019 @ 12:20pm

Konti Pujaan Hati Kanda Jadi Bahan Lawak, Kreatif Atau Cuai?

Dalam keterujaan menonton drama bersiri Pujaan Hati Kanda (PHK), mesti sesetengah daripada kita langsung tidak memantau atau melihat secara terperinci berkaitan beberapa kesalahan atau boleh dikatakan sebagai kecuaian dalam drama bersiri popular ini.

Walaupun isu kontroversi  melibatkan PHK hangat diperkatakan, namun rata-rata netizen terhibur dan membuat andaian troll masing-masing kerana ini bukan pertama kali kecuaian dari aspek konti berlaku. Jadi  apa pendapat korang kat luar sana, ini kreatif atau kecuaian yang tak boleh dimaafkan?  Sebagai contoh ketika Remy Ishak (Danny) sedang memandu kereta namun, gear  N kereta yang dipandu tadi jelas kelihatan ketika Danny mahu menjawab panggilan Tiara. Wow! tajamnya mata netizen ni kan.

 

      1. Ops! Gear N pun boleh jalan eh?

Selain itu, netizen juga enyifatkan kereta yang dipandu Danny adalah kereta zakhir zaman. Lawak betul! Jom, kita tengok apa kata netizen.

 

      2. Kaki Tak Kena Ikat Pun Tiara, Jalan Je Lah!

Netizen juga turut mempertikaikan keadaan Mira Filzah (Tiara) apabila berdepan saat getir apabila Tiara tiak dapat menolong emaknya di dalam bilik Walaupun tangan Tiara saja yang diikat dan bukan kakinya sekali. Haih!

      3. Nak Salahkan Lori Ke, Nak Salahkan Bangunan?

Video ini tular dan menjadi bahan jenaka rata-rata netizen di media sosial. Renung-renungkan okay!

 

 

Apa juga troll atau kesalahan dalam drama PHK ini, netizen masih sempat meninggalkan pesan buat pihak produksi agar selepas ini mereka lebih teliti dan peka terhadap apa yang berlaku. Amboi, cayalah netizen!
 
Walaupun beberapa kesalahan dilakukan dalam drama bersiri ini, peminat jangan lupa saksikan dan terus sokong Pujaan Hati Kanda pada setiap hari Isning hingga Jumaat, jam 7 malam hanya di TV3 atau boleh menonton menerusi www.tonton.com.my, LIVE TV di xtra.com.my, dan Youtube TV3 Malaysia Official

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Thu, 28 Feb 2019

Mahu Ulang Fenomena 12 Tahun Lalu, Imran Ajmain Hadiahkan Intan Dan Perak

Naratif itu juga boleh digunakan di dalam perhubungan moden di mana wanita zaman kini punya pendidikan tinggi sekali gus memiliki pendapatan tinggi hingga menjadikan golongan lelaki pula tidak mampu melakukan hal sama termasuk mengekalkan hubungan.

Hiburan Mon, 17 Dec 2018

TV3 Hidang Drama Menarik Sempena Akhir Tahun 2018

Saksikan drama terbaik sepanjang

Hiburan Thu, 19 Sep 2019

Demi Anak, Kris Dayanti Sanggup Naik Bas?

Selamat Hari Jadi, Amora!

Hiburan Tue, 24 Sep 2019

Zizan Gunakan Platform Media Sosial Untuk Kekal Relevan Sebagai Pelawak

Berbual dengan Zizan, memang tak kering gusi dibuatnya.

Hiburan Mon, 26 Aug 2019

黄若熙演唱多首未曝光创作!让媒体粉丝投选下一首新歌

刚入围台湾金曲奖的黄若熙选择在出道三周年庆当日举办新歌发布会,现场除了演唱多语创作新歌《只想说谢谢你》,也现场演唱了被电视电台媒体禁播入围金曲奖的歌曲《十种自杀的方法》。

Hiburan Wed, 14 Nov 2018

Bekas Suami Serina Redzuawan Bebas Tuduhan Khalwat

Akhirnya, selesai sudah kes kontroversi melibatkan Serina dan bekas suami

Contest Mon, 7 Oct 2019

xtra好康头 | 送你《任贤齐「齐迹」2019云顶演唱》入门票

xtra好康头 送你《任贤齐「齐迹」2019云顶演唱》入门票,让你现场见证「齐迹」的发生!

Hiburan Mon, 12 Nov 2018

Tahniah! Ruhainies Sudah Dilamar Mr E

Ruhainies langsung tidak menyangka kekasihnya itu melamar di lokasi berlatar belakangkan Plaza Duomo Milan.

Hiburan Fri, 13 Dec 2019
Hiburan Fri, 7 Dec 2018

Che Ta Mengaku Seronok Bila Dapat Melaram

Kami memang suka melawa, qasa seqonok, qasa enjoy qasa puaih tak qasa panaih, tak qasa bersusah payah pun…

| Live TV