Hiburan By: Alexon November 15, 2019 @ 2:30pm

李佩玲玛莎任「左肩的声音挑战赛」宣传大使!促进中马友谊

为了庆祝中国和马来西亚建立邦交45 周年,On Muse联手马来西亚芒果传媒有限公司办「左肩的声音挑战赛」鼓励全民齐齐来唱这首友谊之歌,借此促进两国之间的友谊。

▲ 「左肩的声音」挑战赛将于2019年11月12日至28日开放报名。

这场别出心裁的「左肩的声音」挑战赛将开放给马来西亚公民参与,不限年龄、种族与宗教;参赛者可选唱中文版《左肩》或者马来版《Sahabat Sejati》投稿参赛。共有3大报名管道:

(一) 透过 JOOX App 上传视频或者声音档案;
(二) 到 Neway 的海选活动报名参赛,现场进行试音选拔,使用卡拉OK系统的歌曲伴奏;
(三) 可选用伴奏或自弹自唱形式录制演唱音档,并 点击此链接 填写报名表格及上载MP3音档即可。

每个平台将各别选出3名晋级者,并于2019年12月8日在大门住商综合型购物中心进行的总决赛 决一胜负。最终获胜的两位优胜者将获得中国驻马来西亚使馆赞助的中国行。

《左肩》和《Sahabat Sejati》演唱者Jeryl李佩玲和玛莎(Masya Masyitah)更是被委任为这次挑战赛宣传大使;拥有丰富歌唱比赛经验的李佩玲表示,比赛时不要将重心放在是否能晋级,专心把歌唱好就行。

至于玛莎则提醒参赛者一定要​​有自信,且熟记歌词相当重要。


(影片/取自YouTube/OnMuseOfficial,如遭删除请见谅。)

欲知更多有关「左肩的声音」挑战赛详情,可关注 On Muse脸书 或致电 (+60) 03 2714 5248 查询。

 

热娱乐焦点、最新艺人动态,守着八度空间中文娱乐新闻《八八六十事》[点击观赏]

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Wed, 24 Oct 2018

Hamil Lima Bulan, Shakilla Khoriri Kongsi Tabiat Pelik

Saya lebih suka memasak berbanding makan di luar. Semangat untuk memasak itu luar biasa sejak kebelakangan ini.

Hiburan Fri, 28 Jun 2019

‘Syukur…Isteri Mula Bertudung’- Nabil Ahmad

Nabil Ahmad meminta orang ramai untuk tidak menghakimi niat baik wanita yang berusaha untuk memperbaiki diri menjadi lebih baik.

Hiburan Sun, 9 Jun 2019

Tak Nak Jadi Ustaz Lagi

Orang tetap nampak saya sebagai Ustaz Hamadi.

Hiburan Tue, 16 Jan 2018

打响造势首炮《GoGo旺得福》吸引2千人参与

农历新年的脚步越来越近了,首要媒体集团2018年新春活动和同名贺岁专辑《GoGo旺得福》首炮造势上周末北上到吉打巴东伦武大伯公庙和槟城土库街进行造势,共吸引了2000人前来参与!

Hiburan Wed, 13 Nov 2019

《声音猎人》词曲创作分享!资深音乐人彭学斌「传授」创作秘笈

《声音猎人》词曲创作分享!资深音乐人彭学斌大方「传授」创作秘笈,无私分享如何将作品与他人有所区别。

Hiburan Mon, 5 Feb 2018

SIAPA RATU BAKAL HOS RANCANGAN POPULAR?

Kalau nama pun Ratu, dia mestilah seorang yang cantik, kulit mulus, putih gebu, pinggang kerengga dan semestinya kaya! Yang paling penting boyfriend Ratu kita ni handsome dan sado. Kau hado?

Hiburan Fri, 5 Apr 2019

Bengang Punya Pasal, Aziz M Osman Label Netizen ‘Bodoh Sombong’?

Dah ada yang halal, yang haram jugak korang nak kan?

Hiburan Thu, 7 Dec 2017

BISIK PADA LANGIT BIKIN KONTROVERSI

Tidak semua cerita melayu yang  bila sahaja kita habis menyaksikan filem tersebut, kita akan mendapat input dari cerita itu. Ada cerita Melayu yang kita pergi ke pawagam, menonton cerita itu sehingga habis tetapi, “kosong” dan ada juga yang memberi kesan sehingga kita tersedar dari lamunan.

Hiburan Wed, 13 Feb 2019

‘Esok Kalau Ibu Dah Tak Ada…’- Perkongsian Zarina Zainuddin Buat Netizen Sebak

Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. Semoga dikurniakan ketabahan dan kekuatan buat Kak Zarina membesarkan Azil dan Azal…

Events Wed, 17 Oct 2018

Wanna Learn Sign Language? Here’s Dates for Some Upcoming Classes

It’s a good language to add to our list of expertise.

| Live TV