Hiburan By: Del14 January 24, 2020 @ 11:29pm

Lisa Manoban Peluk Kucing Untuk Lepas Tekanan

Siapa sangka anggota kumpulan popular dari Korea Selatan, BLACKPINK, Lisa Manoban rupanya pencinta kucing! 

Lisa yang berasal dari Thailand, mengakui walaupun mengecapi populariti di luar jangkaan , dia juga tidak lepas dari kritikan kerana tidak semua peminatnya di Korea Selatan menyenangi kejayaannya. Kadang kala kritikan yang dilontarkan bersifat peribadi dan toksik. 

Namun, Lisa cuba untuk tidak membenarkan perkara-perkara negatif memakan dirinya. Selain berhubung dengan ibunya, Lisa berkata dia juga mengubat lara dengan haiwan peliharaan. 

Memetik laporan Harian Metro, Lisa mendakwa dua perkara itu mampu untuk mengubati rasa gundah dan membuatnya kembali bersemangat. 

“Baru-baru ini, ibu saya bertanyakan satu soalan yang benar-benar memberi kesan kepada diri saya.  Soalan dia ringkas iaitu dia bertanya sama ada saya gembira?

“Hanya dengan mendengar soalan itu saja pun sudah berjaya menceriakan hari saya.  Saya tidak tahu bagaimana untuk menjelaskan, tapi ia satu perasaan yang sangat indah,” kata Lisa. 

Lisa juga mendakwa perbuatan memeluk kucing peliharaanya seolah-olah terapi buat dirinya dan dia akan terus merasa tenang. 

“Kebelakangan ini, saya berdepan masa yang sangat sukar lantas memeluk erat kucing saya.  Segala tekanan dalam diri serta-merta hilang tanpa saya sendiri menyedarinya. 

“Saya rasa kucing memang tahu berbuat demikian setiap kali pemiliknya dilanda kesedihan.  Sekali gus, ia membuatkan diri saya jauh lebih baik,” katanya lagi. 

Berbicara mengenai azamnya bagi tahun 2020, Lisa hanya berharap supaya dia dapat mengecapi kebahagiaan yang berterusan tanpa apa-apa impian yang spesifik. 

Lisa dan kucingnya, Luca! – Foto Ihsan IG @lalalalisa_m

Kredit: Harian Metro

Kredit Foto: Instagram @lalalalisa_m

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Mon, 15 Jul 2019

Taktik Sedih Aliff Aziz Dah Tak Laku, Kini Muncul Dengan Makwe Baru Pula?

Opss! Ramai juga yang kecoh pasal benda ni kan?

LIFESTYLE Thu, 20 Dec 2018

Jangkitan Penyakit Di Kolam Renang, Ibu Bapa Perlu Waspada

Kalau air kolam tu bau klorinnya kuat sangat pun hati hati ye. Tu biasanya bau klorin yang dah banyak bercampur dengan najis dan kencing

Hiburan Thu, 2 May 2019

Big Bang Theory Cast Ending Things with a Bang

The show started with a bang and now it’s ending with a bang.

Hiburan Mon, 7 Jan 2019

Pergh…Tiket AJL 33 Licin Dalam Masa Sejam?

Korang dah dapatkan ke belum? Kalau belum, cepat- cepat beli di www.myticket.asia tau!

Hiburan Thu, 23 May 2019

Aman Aziz Teringin Jadi Hero Tapi…

Teringin juga kalau boleh tapi ramai kata wajah kurang sesuai sebab nampak ‘baby face’,

Hiburan Mon, 19 Aug 2019

Tiada Niat Sorok Majlis…

Selamat Pengantin Baru, Ali!

Hiburan Thu, 1 Nov 2018

Neelofa’s Trip to Maldives Turns Out to Be Sponsored

How cool would it be to live Neelofa’s life right now.

Hiburan Sat, 9 Feb 2019

Hebat! Tunku Hanis Kongsi Pengalaman Bawa Watak Tentera

Jangan lupa saksikan lakonan hebat Tunku Hanis, Janna Nick dan Sheila Rusly dalam Leftenan Zana setiap Rabu-Jumaat bermula jam 9 malam!

Events Fri, 18 Oct 2019

5 Perkara Menarik Yang Korang Patut Try Di Skytropolis Funland!

Buat korang yang tidak tahu mana nak pergi weekend ni, Skytropolis Funland Genting Highland ada jawapannya!

| Live TV