Hiburan By: Mohd Fuad Mohd Noor July 5, 2018 @ 8:14am

Panas! Perang Safiey Illias Dan Nur Sajat Makin Menggila

Dua ahli usahawan kosmetik penuh kontroversi ini menjadi perhatian ramai dikalangan masyarakat  Malaysia apabila berlakunya “perang” sindiran menerusi instagram milik kedua-dua jutawan ini.

Safiey Ilias dikenali dengan kisah penghijrahannya daripada menukar jantina beliau kepada seorang mak nyah kepada menjadi seorang lelaki tulen. Namun, istiqomah itu tidaklah berpanjangan kerana beliau sudah menukar jantina beliau semula menjadi mak nyah kembali.  

Semalam kecoh seketika apabila Safiey Ilias memuat naik caption yang dia tidak pernah merakam video mandi dalam tandas sambil menyanyi dan dia tidak kisah dikenali sebagai ‘pondan’ sekalipun. Tindakan Safiey Illias itu dilihat seolah-olah menyindir Nur Sajat yang kerap kali  memuat naik video di dalam tandas sambil menyanyi.

 

Muat naik tersebut nampaknya mengundang Sajat untuk terus memuat naik kenyataan balas terhadap komen Safiey Illias. 

 

Bagaimanapun, Safiey telah memuatnaik entri yang berikutnya untuk membalas apa yang dikatakan oleh Sajat.

 

Tak kesah nak cakap apa , janji saya tak kacau hidup org . Saya tak ada nak lari2 sanggup parking belakang Galaxy ampang lepas nampak saya padahal nak turun drpd vellfire ! OPPSSSSSS . Saya bisnes atas kaki sendiri . Saya beli rumah atas nama sendiri bukan propa kata tu rumah sendiri hakikat menyewa . OPSSS . Saya tak ada gunakan org lg kaya bantu loan saya . OPSSS . Saya tak cucuk punggung besar2 lepastu claim pakai pengetat bagi ramping yg kos RM3 dkt China . OPSS . . . Saya banyak beli kereta cash dan saya guna duit sendiri !! Saya keluar modal sendiri tak JV dengan sesiapa . . . Yg penting cukup2lah main bomoh . RAJA BOMOH!! stop sakitkan sya guna bomoh Indon awk tu . OPSS . . . Pekeje awk dlu pekeje saya skrg so rasanya ?????????? Tp x apa tanya sendiri ex staff awk ada saya mengata awk ?? Saya akan cakap “BIARLAH DIA….”. Tulah lain kali jgn kerat kote murah2 RM6k dkt kuladech Hatyai lepastu tak lepas nak fuck masuk sebab tak cukup dalam . PUKI SUMBUUUU !!! Dh tingtong semua org dia nak tingtong . . . Habislah kita pasni guna bomoh Thailand pulak ke ? . . Saya tulis ni sebab mak2 ayam semua cakap jangan bagi dia pijak awk ! Hakikat ramai ke pondan suka awk ?? Melainkn himpit awk nk duit je ??? . . Pekeje awk pun silih beganti . Awk tak ketuk muka dkt Korea ke ?? Awk canang kos RM120k . Padahal cuma buat FAT GRAFTING TRANSFER kos rm10k satu muka dkt ID Clinic Gangnam Gu . Hahahha . Sembang tak nak kalah . Semua pondan awk rendahkan . Awk lah pondan now2 paling kaya . saya pergi Korea 5 tahun dulu sebelum awk show girl lg dkt Macau . Mana tak cemburu saya dh naik Hummer masa tu ? Kan ?? . . BESAING SECARA SEHAT NO BOMOH BOMOH YE ! . . . Pada hari ni 5 july kita anugerah awak adalah wanita yg CHING CHING WOWWWWWW.. QUEEN.! . . Stop propa . Stop CINGGGGGGG !!! . . . ??‍♀️ Hairdo and style : @barrinamat ? Photographer : @blackpepperproduction ? Makeup : my own ? Lens : @arranaclub ?Outfit : @fiziwoo . . @Auroraofficial_Hq #lagisyantik #dsiempire #sofeaestetik #aurorasxpremium

A post shared by D S I (@safieyillias94) on

 

 

 

Sumber: Instagram

Wah! nampaknya makin panas perang yang berlaku antara Safiey Illias dan Sajat ye. walaubagaimana pun, rata-rata netizen terhibur dengan gelagat mereka namun ada yang berpendapat tindakan mereka itu seakan-akan mahu meraih publisiti murahan.

Sebelum tu, peminat dan haters Sajat, dah tengok ke siri realiti TV Nur Sajat Rated Xtra? Kalau belum, bolehlah tengok di tonton.com.my

Ditulis Oleh : Nik Nur Amira

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Tue, 30 Oct 2018

Siap Sedia! Luncai Emas Bawakan TAMASYA ANAK MUDA 3 November Ini

Bersedialah untuk sebuah tamasya yang akan mengegarkan hari Sabtu anda, jom!

LIFESTYLE Fri, 29 Dec 2017

8 THINGS YOU SHOULD NEVER MISS THE CHANCE OF DOING IF YOU GO TO IPOH

We think that’s a cue for you to get packin’! 

Hiburan Tue, 26 Feb 2019

Pernah Berhutang RM 1 Juta, Annas Easkey Kongsi Kisah Pahit Manis ANAS Cosmetics

Kata Anas, dia sebelum ini pernah dibebani hutang dengan pembekal hampir RM1 juta.

Hiburan Sat, 2 Jun 2018

Shuib Gembira Melihat Perubahan Siti Sarah

Shuib mengakui gembira melihat perubahan isterinya, Siti Sarah Raisuddin yang kini perlahan-lahan berhijab

Hiburan Mon, 15 Jan 2018

Memang Jarang Jumpa Tapi Hubungan Masih Baik

Betulkah tiada masalah komunikasi kerana jarang bertemu, tetapi itulah yang diyakinkan oleh pasangan ini

Hiburan Wed, 6 Dec 2017

余文乐结婚啦!彭于晏搞笑P走新娘献祝福

余文乐5日晒出婚礼现场照宣布结婚,与台湾“皮带大王”千金王棠云(Sarah)走入婚姻殿堂!他好友也是外界戏称的「绯闻男友」彭于晏也飞到墨尔本见证婚礼。

Hiburan Sun, 31 Mar 2019

Belum Sempat Bulan Madu, Pekin Ibrahim Rancang Bawa Isteri Ke Santorini

Insha Allah kalau ada rezeki masa terdekat, saya akan usahakan…

Events Fri, 18 Jan 2019
Events Mon, 2 Dec 2019

长得「好笑」会走好运?八度空间微笑大使邀你同欢笑

首要媒体2020鼠年新春活动开跑!微笑大使自嘲长得「好笑」获选,势要大众一起笑迎新春佳节!

| Live TV