Featured By: Attiqah Mohd July 24, 2021 @ 8:22pm

Pelakon Veteran Datuk Baharuddin Omar Meninggal Dunia Akibat Sesak Nafas

Industri hiburan hari ini dikejutkan dengan kehilangan sebutir permata yang pernah menyinari dunia perfileman suatu ketika dahulu.

Pelakon veteran Datuk Baharuddin Omar, 85, atau lebih dikenali dengan watak Anjang Aki dilaporkan menghembuskan nafas terakhir di kediamannya di Shah Alam, dekat sini, kira-kira jam 6.30 petang ini.

Berita pemergiannya disahkan oleh isterinya, Datin Nazariah Abu Bakar kepada BH Online.


“Arwah baru selesai makan dan kemudiannya, masuk ke bilik untuk berehat. Saya pula ke dapur, namun saya mendapati arwah sesak nafas sebaik meninjau keadaannya dalam bilik.

“Selepas itu, arwah langsung tidak sedarkan diri. Saya dan dua anak berada di sisi arwah ketika menghembuskan nafas terakhir.

“Alhamdulillah, arwah pergi dengan mudah. Saya kemudiannya menghubungi anak-anak lain memaklumkan berita pemergian arwah,” katanya kepada BH Online.

Walaubagaimanapun, cucu Allahyarham Burhanuddin yang  juga merupakan seorang doktor di Klang mengesahkan arwah meninggal dunia bukan disebabkan pandemik COVID-19.

Allahyarham Baharuddin meninggalkan tujuh cahaya mata dan dua anak tiri. Jenazahnya dijangka akan dikebumikan di Sungai Tua, Batu Caves, Selangor.

Salam takziah buat seluruh keluarga Allahyarham Baharuddin, semoga rohnya dicucuri rahmat. Al Fatihah.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Tue, 17 Sep 2019

‘Terlalu Peribadi Untuk Dikongsi’- Lufya, Suami Bercerai

Cukuplah ini sahaja penjelasan daripada saya…

familuv Tue, 12 Mar 2019

Anak berbohong, ibu bapa jangan panik!

Ketahui sebab mengapa anak menipu dan cara atasinya.

Hiburan Thu, 22 Mar 2018

Mana Ada Lofa Bercinta, Kawan Jer…

Gambar yang tersebar itu seolah-olah menguatkan lagi khabar angin yang melaporkan kedua selebriti ini kembali menyulam kasih. Tambah pengacara berusia 29 tahun itu, apa pun yang terjadi, dia dan Hans akan tetap berkawan.

Featured Thu, 23 Apr 2020

Petugas barisan hadapan boleh qada puasa jika tidak berkemampuan

Buka puasa agar tidak jejas tugas merawat pesakit

Hiburan Wed, 14 Nov 2018

Tiara Jacquelina Terkilan Tak Dapat Jumpa Allahyarham Zaibo

Maklumnya, ‘Hang seorang je yang tengok keadaan aku yang kurus macam ni. Aku rasa aku ada 4-5 bulan aja’

Hiburan Wed, 1 Aug 2018

“Sila Ukur Baju Di Badan Sendiri” – Asfan Shah

Asfan Shah tidak menyalahkan mana-mana individu jika mereka memilih untuk menggayakannya.

Trending Wed, 10 Jun 2020
Hiburan Wed, 26 Sep 2018
Trending Sat, 13 Apr 2019

Baru Berusia 12 Tahun, Remaja Pintar Sekolah King’s Edward Terbit Buku Sendiri

Baru berusia 12 tahun dah ada buku sendiri! Tahniah Omar Mukhtar!

| Live TV