Hiburan By: Salma Syahbuddin May 17, 2018 @ 4:10am

Rompak Perabot Mewah, Abang Terlajak Laris Rugi 40k Lagi?

Belum pun reda masalah pembantu rumah beliau mencuri duit dan melarikan barang-barang mewah milik Dato Aliff Syukri, kali ini sekali lagi salah seorang pembantu rumah Dato Aliff yang dikenali sebagai Rohana telah mencuri duit miliknya berjumlah RM40k beserta perabot yang dilarikan daripada kilang perabot milik Dato Aliff Sendiri. 

Sumber : ohabangkosmetik

Perasaan kecewa menyelubungi Dato Aliff Syukri dan isteri, kerana apa yang mereka inginkan hanyalah mahu membantu mereka yang betul-betul memerlukan supaya tidak dihimpit dengan kesempitan hidup, tetapi kekecewaan itu bertambah apabila pembantu yang juga warganegara Malaysia itu turut melakukan perkara yang sama.Malah, lebih teruk dari pembantu beliau sebelum ini.

 

apa patut saya buat?? dah ada bukti mencuri lagi mahu tipu??niat nak bantu org malaysia cari rezki tapi dia pulak yg songlap duit saya..dengan nilai tidak kurang dari rm40ribu sebagai pembantu rumahtangga di rumah saya …semua perabot duit di rompak..itu belum lagi benda lain yg saya x pasti…. umor rohana ni dah hampir 60tahun duduk di rumah mewah same d.. . . . . . sebenarya bukan niat issue nak viral.. sy dah wassup dr minggu lepas cara baik tapi tidak dibalas…kami dah buat report polis cuma dia suka pindah2 rumah..jadi sebelum dia lari saya bawa dia ke balai siap2…..bukan duit yg saya nak blk pun…sbb kalau dah jadi kes polis mmg x akan dapat semula sbb bahan bukti..cuma pengajaran dekat org lain ug niat nak mencuri dan pengajaran utk kita suapaya jgn percaya orang walaupun luaran bertudung dan nampak baik.. perempuan tua yg dalam bulatan merah itu adalah perompak dlm rumah ..kalau nak tngok sambungan sila ke youtube sy dan subcirede tvterlajaklaris utk melihat apa yg berlaku..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Marah betul Dato Aliff Syukri ye?
 
Siapa yang tidak marah sekiranya kepercayaan yang diberi dibalas dengan perbuatan tidak bertamadun lebih-lebih lagi dibulan ramadan.
 
 
 

siapa pernah kena kejadian pembantu mencuri?? Banyak tanya apa sebenarnya berlaku…tapi saya senyapkan.. . Sebulan lepas wanita bernama Rohana berumur hujung 50an ni dtg ke pejabat saya memohon kerja sebagai pembantu rumah. Mula nya saya terkejut betul ke ada org Malaysia nak jadi Pembantu rumah.Tapi dia kata dia nak kerja betul2 sbb nak cari duit lebih tak kesah buat kerja apa pun? . . Lepas 2 hari bekerja dia jumpa isteri saya di rumah sambil menangis nak minta pinjam duit 5k utk settlekan sewa rumah katanya dia nak kena halau sbb x bayar sewa sebab dah lama x kerja…dan beliau cakap rumah terez kecik tak sangka rumah sehebat ini..dan isteri saya dan saya tunaikan hajat meminjam duit rm5k walaupun hati berat nak kasi. . . Sebab nampak dia baik dan x sampai hati nak suruh kerja rumah dgn umur dia saya offer dia jaga hp utk pembelian perabot dan saya bg komisen pada dia lagi dalam masa 2 minggu saya dah bg komisen pada lebih dr rm500 pada dia..dah lah rumah sy ada lebih dr 7org pekerja dan byk berehat sy kasi lagi komersen. . . Dalam pada dia pgg hp tu bila customer @palacealiffsyukri nak bayar dia suruh semua pembeli bayar pada acc dia….lepas tu bila saya dah dapat pekerja yg handle utk perabot dia tiba2 hilangkan diri..cari di rumah dia bg alamat tipu….whatsapp ajak bincang x balas…sedangkan saya kena maki hamun dgn pelanggan dah bayar barang x dapat…. . Akhirnya dapat juga saya cari dia….Allah nak tunjuk…bagaimana saya tahu biarlah rahsia…..saya dah buat report seminggu yg lepas..segala bukti dan saya serahkan pada polis saya terpaksa bertindak sbb saya takut dia berpindah memandangkan dia nak byk kali pindha rumah rupanya.. . Tapi saya masih keliru mcm mana dia boleh curi perabot @palacealiffsyukri saya bawa ke rumah dia…..mungkin waktu org perabot hantar barang dia tumpang sekaki lol…Alhamdulillah Allah bantu..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Terbaru, Dato Aliff Syukri telah memuat naik entri yang menunjukkan bahawa pihak polis telahpun menyerbu barang-barang yang telah dicuri dan pembantu rumah beliau juga telahpun ditangkap oleh pihak berkuasa.

Sumber : Instagram Ohabangkosmetik

Apapun, diharap Dato Aliff Syukri dan keluarga terus sabar dengan dugaan yang diterima dalam bulan ramadan ini. Mungkin ada hikmah yang lebih besar buat anda sekeluarga, kan?

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Mon, 14 Oct 2019
Hiburan Thu, 21 Dec 2017

6 VIDEO ARTIS PALING DIKECAM TAHUN 2O17!

Tahun 2017 hampir melabuhkan tirainya, pelbagai isu kontroversi menghimpit dunia hiburan pada tahun ini. Bermula dengan kes video viral yang menerima kecaman netizen sehingga kepada kes yang membawa kepada pergaduhan

Trending Hari Ini Wed, 18 Mar 2020
Hiburan Thu, 23 May 2019

Tak Mahu Komen Banyak, Kaka Azraff Mohon Maaf

Sempena bulan baik ni, Kaka Azraff ingin memohon maaf jika ada kesalahan yang pernah ‘mengusik’ mana-mana pihak…

Hiburan Mon, 19 Nov 2018

‘Kalau Orang Lain Boleh, Kenapa Tidak Saya?’…Delimawati Akhirnya Buka Mulut

Saya sahut cabaran diri demi peminat untuk lakukan hal yang saya tidak pernah lakukan.

Featured Fri, 7 Oct 2022

Gara-Gara Tampil Berpakaian Seksi, Azira Shafinaz Sering Terima Gelaran ‘Kurang Manis’ – “Saya Pun Ada Hati Dan Perasaan Juga”

Jangan kecam gaisss… orang tu tengah pelan-pelan berubah. kita sokong dan doakan okay!

Hiburan Sat, 15 Jun 2019

陈威全暌违五年全新专辑!容祖儿跨刀首次合唱情歌

陈威全暌违五年全新专辑《你想成为什么样的人》,找来香港天后容祖儿首次合唱情歌。

Hiburan Fri, 1 Jun 2018

Fuh…Masih Hot Walaupun Hamil Di Usia 54!

Menerusi gambar yang berjaya dirakam, bahagian perut Brigitte kelihatan besar daripada biasa walaupun aktres itu cuba menyembunyikan perutnya.

Featured Thu, 6 Jan 2022
Hiburan Tue, 26 Jun 2018

郑欣宜来马任《看见你的声音》来宾「他们都靠不住」

郑欣宜于近日来马为《看见你的声音》担任大来宾;节目中安排的“音痴搜查团” 她笑说他们都「靠不住」,反而是现场观众给了很多意见来协助她。

| Live TV