Hiburan By: Salma Syahbuddin December 6, 2018 @ 7:34pm

Saksi Akui Ditampar, Ditendang Perut Dan Kemaluan Oleh Pelakon Popular Ini

Kontroversi melibatkan pelakon dan pengarah popular, Farid Kamil sekali lagi dibangkitkan harini apabila seorang saksi memberitahu Mahkamah Majistret Petaling Jaya bahawa Datuk Farid Kamil menamparnya sekali dan menendangnya sebanyak dua kali termasuklah dibahagian kemaluannya di Balai Polis Trafik, Kota Damansara.

Bekas eksekutif akaun syarikat swasta, Asharaf Ahmad, 35 berkata kejadian yang berlaku pada 11 Januari lalu itu, dia yang sedang memandu kereta pacuan empat roda jenis Myvi itu sedang memandu di tepi Jalan Tropicana sebelum terlihat pelakon ini berjalan sendirian dengan tidak memakai baju dan seperti meminta bantuan. 

“Ketika kejadian kira-kira jam 12.30 tengah hari itu, hujan renyai-renyai an selepas melihat beberapa kereta tidak membantu, saya membuat pusingan untuk mendekati lelaki berkenaan sebelum baru menyedari lelaki itu adalah Farid Kamil.

 “Farid meminta saya menghantarnya ke balai polis kerana mendakwa dirinya terbabit dalam kemalangan dan kemudian saya membawanya ke Balai Polis Trafik Kota Damansara,” katanya.
 
Ashraf yang juga saksi pertama pendakwaan berkata demikian ketika disoal oleh Timbalan Pendakwa Raya Alia Sumayyah Amran pada hari pertama perbicaraan kes empat pertuduhan jenayah dihadapi pelakon itu di hadapan Majistret Nor Ariffin Hisham.

Menurutnya,  dia hanya mula menyedari Farid berkelakuan pelik apabila ketika perjalanan ke balai polis, tertuduh bertindak menarik stereng kereta berkali-kali sehingga dia terpaksa menegur perbuatan pelakon itu selain meminta baju-T yang sedang dipakainya.

“Apabila sampai di balai polis, kami terus ke bahagian kaunter dan Farid menunjukkan kepada salah seorang anggota di situ mengenai satu artikel ‘300 artis hutang Ah Long’ di dalam telefon bimbitnya sebelum dimaklumkan beliau perlu ke Balai Polis Sunway Giza bagi kes jenayah.

“Selepas itu, Farid mula bertindak agresif apabila dia secara tiba-tiba menjerit ke arah saya dan polis itu dengan mengatakan ‘kau kenal siapa aku?’ sebelum menampar saya di pipi kiri sehingga saya pening dan telinga berdesing,” katanya.

Mengulas lanjut kejadian itu, Ashraf berkata, selain dirinya, Farid turut menampar pipi kiri anggota polis berkenaan sambil memaki hamun dengan berkata ‘polis bodoh..polis jahat’ sebelum dia ditenangkan oleh dua orang awam lain dan dibawa ke belakang balai polis serta digari.

“Anggota polis menyuruh Farid yang ketika itu dalam keadaan bergari supaya duduk di lantai, namun dia kemudian menendang saya di bahagian perut sehingga senak dan Farid kemudian berlari ke dalam tandas.

“Selepas Farid bertindak agresif, beberapa anggota dari Balai Polis Mutiara Damansara datang untuk memberi bantuan dan dalam pada itu, Farid sempat menendang di bahagian kemaluan saya,” katanya.

Ketika disoal oleh Alia jika dia ada mendapatkan rawatan ekoran perbuatan pelakon itu, dia memaklumkan ada pergi ke Hospital Sungai Buloh pada malam hari kejadian untuk membuat pemeriksaan dan doktor mengesahkan tiada kecederaan serius berlaku.

Farid diwakili oleh peguam Megat Syazlee Mokhtarom sebelum ini mengaku tidak bersalah atas empat pertuduhan iaitu mendatangkan kecederaan kepada seorang orang awam dan anggota polis, menghalang anggota polis menjalankan tugas dan berkelakuan tidak senonoh dengan mengeluarkan perkataan kesat di kaunter pertanyaan Balai Polis Trafik Kota Damansara kira-kira jam 1.20 petang, 11 Januari lalu.

Sembilan hari kemudian, Farid Kamil turut didakwa menggunakan dadah berbahaya Tetra Hydrocannibol (THC), iaitu ‘11-nor -tetra hydrocannabinol-9-carboxylic acid’ di Pejabat Narkotik, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya kira-kira jam 4.30 petang pada tarikh yang sama.

Semasa prosiding itu dijalankan, isteri Farid, pelakon dan penyanyi Datin Diana Danielle turut hadir bagi memberikan sokongan, namun tidak dibenarkan berada di dalam mahkamah sepanjang prosiding kerana Diana berpotensi menjadi saksi bagi kes berkenaan.

Sumber  : Harian Metro

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Mon, 25 Jun 2018

Tahniah! Comelnya Anak Abah Terlajak Laris

” Sumpah nak tengok @shahidadherbs tahan kat bilik bedah pun tak sanggup. Kuatnya pengorbanan ibu. Setuju tak? Siapa ada pengalaman macam ni?” tulisnya.

Hiburan Fri, 2 Feb 2018

Termuntah Atas Tunang, Meghan Trainor Serik

“Tunang sedang memandu dan saya tiba-tiba muntah ke atasnya,” kata Meghan Trainor ketika menghadiri sesi bual bicara The Talk, baru-baru ini.

Hiburan Tue, 5 Mar 2019

Agaknya Kenapa Marsha Sebak Ketika Pelancaran Lagu Bimbang?

Bila dengar lagu Bimbangterus Min boleh imagine mesti drama Nur 2 ni lagi kontroversi

Hiburan Fri, 22 Feb 2019

Selepas Semua Sudah, Elizabeth Tan Kini ‘Hidup Semula’

Lagu terbaru nyanyian Elizabeth atau lebih mesra disapa Lizzy ini menjanjikan kepuasan kepada pendengar dengan penambahan elemen seram dan hiba menerusi lagu tersebut.

Events Sat, 31 Aug 2019

第二届台马音乐人交流会!30位台湾音乐人来马促进交流

第二届台马音乐人交流会收获满满!台湾和马来西亚音乐厂牌达致两地合作,第二届「城市巨响音乐节」明年一月出击。

LIFESTYLE Mon, 30 Apr 2018

5 Tempat Menarik Di Kuala Lumpur Yang Wajib Untuk Gambar OOTD Anda!

Aplikasi ini bukan sahaja tempat berkongsi gambar selfie atau gambar makanan, kini instagram juga digunakan untuk berkongsi jiwa dan pemikiran yang tersendiri. Maka, di sini kami kongsikan 5 tempat menarik yang boleh anda lawati bagi mendapatkan gambar OOTD yang menarik!

Hiburan Sun, 2 Sep 2018

Sebab Ariana Grande, Majlis Pengebumian Bertukar Kecoh?

Biskop Charles H. Ellis III bagaimanapun memohon maaf dengan mengatakan beliau tidak sedar tindakan ‘terlebih mesra’ pada majlis itu.

Hiburan Tue, 18 Jun 2019

Kerap Buat Perkongsian, Altimet Mengaku Lebih Mahir Berkomunikasi

Dalam perkembangan lain, Altimet  kini sibuk meneruskan pengajian di peringkat Ijazah dalam bidang Industri Kreatif di Universiti Utara Malaysia (UUM).

Hiburan Tue, 2 Apr 2019
Hiburan Sat, 19 Oct 2019

李佩玲与玛莎携手开唱!1231多元种族跨年盛宴

红遍海内外的两名19岁大马巨肺型歌手李佩玲和玛莎将于12月31日,以其天籁高音唱响云顶云星剧场,与国人倒数迎接全新的2020年!

| Live TV