Hiburan By: Del14 November 13, 2019 @ 6:09pm

“Saya Selalu Mendoakannya Walaupun Kadang-Kadang Dia Tergelincir” – S Hafiza (Ibu Aliff Aziz)

Penyanyi dan pelakon kelahiran Singapura, Aliff Aziz telah menerusi perkongsian IGTV akaun instagram milik ibunya, S Hafiza Basharahil berkata bahawa dia tidak perlu menjelaskan apa yang terjadi pada dirinya baru-baru ini kerana umumnya, semua orang sudah tahu apa yang terjadi.

Baca: Penyanyi Berada Di Bawah Pengaruh Alkohol Semasa Ditangkap

Baca: ‘Dia Okay Lepas Jumpa Anak’- Ibu Aliff Aziz

Baca: ‘Kalau Itu Lakonan, Maknanya Dia Dah Pandai Berlakon’- Netizen Bingung Tengok Video Aliff Aziz ‘Ditangkap’

“Ramai yang menghantar mesej secara langsung untuk mengetahui keadaan saya.  Masih ada lagi orang yang mempunyai hati yang baik di luar sana. Saya rasa tidak perlu jelaskan lagi apa yang berlaku baru-baru ini kerana semuanya sudah diketahui.

“Memang tahun ini cukup mencabar buat saya dari segi mental dan kerohanian.  InsyaAllah, selagi masih bernafas, saya akan kuat,” kata Aliff. 

Aliff yang diejek netizen kerana bersifat kebudak-budakan apabila videonya yang tular menunjukkan dia menelefon ayahnya melalui telefon bimbit sambil meminta pertolongan berkata yang selagi ibu bapanya masih hidup, dia masih memerlukan bimbingan dan akan meminta pertolongan dari kedua orang tuanya.

“Perkara biasa apabila seseorang anak dalam kesusahan, dia akan meminta pertolongan orang tua. Tidak kira usia berapa sekalipun, selagi bapa ada, saya tetap akan mencarinya.

“Saya kuat dengan sokongan keluarga. Teruskan doa yang baik untuk saya kerana saya juga mengharapkan ganjaran di akhirat nanti.

“Bukan hanya disebabkan kebaikan yang dilakukan, tetapi juga kerana ramai yang bercakap buruk di belakang saya. Itu juga pahala untuk saya,” kata Aliff lagi. 

“Saya lihat sudah tidak ramai yang membencinya, sebaliknya terus memberi sokongan dan berdoa untuk Aliff. Saya juga selalu mendoakannya, biarpun kadang-kadang dia tergelincir,” jelas ibu Aliff, S.Hafiza yang setia berada di belakang Aliff dalam waktu susah dan senang.

 
 
 
View this post on Instagram

Happiest birthday to the greatest irreplaceable man in my life since the day i saw the world till now. Abang doa semoga Ayah panjang umur dan sihat selalu dan sentiasa tenang dan cergas untuk lebih lagi tahun yang akan datang. Walaupun sepanjang hidup abang banyak buat Ayah kecewa dengan salah silap tapi Ayah selalu tak pernah putus sokong abang dan ada untuk abang 100%. Abang doa Allah panjangkan umur Ayah dan supaya Insyaallah bila abang berjaya Ayah dan Umi masih ada untuk nampak dan bangga. Amin. The most hardworking, compassionate and loving man i am blessed to call Dad. Happy 59th birthday Ayah! ❤️ . . P.s/ Tu bukan Ayden tau dalam gambar ni. It’s me when i was a few months old. ?

A post shared by Aliff Aziz (@aliffaziz91) on

Bulan September lalu, Aliff telah memuatnaik foto lama  dirinya sewaktu kecil yang sedang didukung ayahnya di akaun instagramnya apabila ayahnya menyambut ulang tahun kelahiran yang ke-59.

Sumber Foto: Instagram @aliffaziz91

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Wed, 19 Jun 2019

Lepas Berdamai, Taylor Swift Ajak Katy Perry Jadi ‘Burger’ Dalam Muzik Video YNTCD

Selepas 13 jam tayangan video muzik tersebut telah mendapat 12 juta tontonan di YouTube.

Hiburan Fri, 19 Jul 2019
Hiburan Fri, 23 Mar 2018

Nama Naik, Tudung Pun Naik!

Selama ini finalis akhir pentas AJL32 itu kan dilihat sebagai seorang gadis lemah lembut, sopan santun malah selalu bertudung labuh menutupi bahagian dadanya.

Featured Wed, 20 Oct 2021

Gara-gara Cemburu, Lelaki Bunuh Anak Tiri

Seorang lelaki yang dikatakan cemburu bertindak membunuh bekas anak tirinya yang berlaku di Kabupaten Indramayu, Jawa Barat, Indonesia. Kejadian tersebut difahamkan telah berlaku sedikit pertelingkahan antara suspek dan bekas anak tirinya. Sebelum dibunuh, mangsa ada […]

Featured Wed, 22 Sep 2021
Hiburan Tue, 29 Oct 2019
Hiburan Tue, 19 Mar 2019

‘Tarik Diri Bukan Gimik Murah’- Neelofa Mahu Beri Peluang Kepada Selebriti Lain

AME 2019 bakal disiarkan pada 21 April ini bersiaran langsung dari Axiata Arena, Bukit Jalil.

Hiburan Mon, 27 May 2019

‘Bila Nak Kahwin?’, Zizan Jawab Jawab Guna Gambar!

Mungkin soalan ‘Bila nak kahwin?’ terjawab buat mereka yang sentiasa bertanya…

Hiburan Wed, 13 Dec 2017

方逸华追思会 郑裕玲曾志伟等人现身

邵逸夫遗孀邵方逸华(六婶)上月22日病逝,享年83岁,其家人已于上月底为她举行过葬礼,昨天再在邵氏影城举行一场为时7小时的追思会。

| Live TV