Hiburan By: SGMS Faida August 21, 2018 @ 12:19pm

Sekali lagi Dihimpit Kontroversi, Aliff Aziz Songlap Duit Pula?

Selepas kontroversinya bersama seorang pelakon jelita tahun lalu, penyanyi Aliff Aziz sekali lagi dikaitkan dengan isu baru.

Kali ini bukan berkisar skandal di lokasi tetapi berkait dengan hutang.

Seorang lelaki yang mendakwa penyanyi dan pelakon kelahiran Singapura itu telah menipunya dan enggan memulangkan wang yang telah dipinjamkan.

Menerusi perkongsiannya di laman Facebook, lelaki yang dikenali sebagai Rashidi Ramli ini merupakan seorang ahli perniagaan meminta Aliff memulangkan segera wang yang telah dipinjamkan.

“ Aliff berjanji untuk mempromosi produk milik saya. Pada mulanya, dia merayu untuk meminjam wang daripada saya.

“Saya kenal dengan Aliff sejak bulan puasa lalu di sebuah karnival. Tapi kami tidaklah rapat dan tiba-tiba minggu lalu dia hubungi saya untuk pinjam duit.

“Dia telefon saya malam-malam dan minta saya transfer sejumlah wang kerana terdesak dan dia juga berkata berhadapan dengan masalah masalah rumah tangga membuatkan saya rasa simpati.

“Pada mulanya saya enggan melayan kerana tidak berapa kenal tapi bila dia mendesak saya dan berjanji untuk mempromosi produk saya membuatkan saya menukar fikiran,” katanya.

Hal ini didedahkan Rashidi di laman sosial Facebooknya, semalam.

“Lepas saya buat pindahan dan hubungi dia keesokan hari, dia tidak menjawab dan lambat untuk membalas mesej saya.

“Dia balas selepas beberapa kali saya hubungi dan dia minta saya tambah jumlah itu jika mahu dia membuat posting di IG,” katanya.

Katanya, Aliff enggan memulangkan duit berkenaan selepas diminta dan memberitahu bahawa dia sudah membuat posting berkaitan produk tersebut.

“Mulanya dia yang tawarkan untuk buat lapan minggu posting percuma, namun bila sudah dapat duit itu, dia kata jumlah tersebut tidak cukup. 

“Bila dia suruh saya tambah duit, saya minta dia pulangkan sahaja tapi dia tidak mahu dan kata sudah buat posting itu.

“Ya, dia ada buat satu posting tentang produk itu tapi selepas sehari dia memadamkannya,” ujarnya.

Dalam pada itu, Rashidi berkata, dia tidak berniat untuk mengaibkan mana-mana pihak, sebaliknya mahu menjadikan ia sebagai pengajaran kepada orang lain agar tidak tertipu.

“Dulu saya pun tak percaya bila orang viral pasal artis. Mungkin helah marketing. Sebab pada saya tak kan artis nak tipu orang sebb dia ada nama. Nanti naya diri dia sendiri. So disebabkan fikiran kita yang mcm tu lah kita senang ditipu termasuk diri saya.

” Tapi bila saya kena tipu macam ni saya terpanggil untuk dedahkan pada umum supaya jadi pengajaran dan ramai orang tak kena macam saya lagi. Terpulang nak percaya atau tidak,” ujarnya menerusi catatan pada laman media sosial itu.

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Events Tue, 12 Dec 2017

TONTON GOES THE XTRA MILE!

Check out these new and exciting announcements!

Hiburan Thu, 7 Jun 2018

Pertemuan Siti Nurhaliza Dengan MPK Jadi Bualan Netizen

Penyanyi popular berusia 39 tahun ini masuk ke bangunan tanpa ditemani pengurus dan dilihat memakai persalinan biru muda.

Hiburan Wed, 22 May 2019

Shila Amzah Jadi Puteri Jasmine Dalam Aladdin

Jom dengarkan lagu ‘A Whole New World’ versi Shila dan Hael pula!

Automobile Sun, 17 Mar 2019

Jom Sertai Bazaar Selebriti Festival GT Asia Di Sepang F1

Festival perlumbaan ini turut menyaksikan 30 buah jentera lumba GT dari serata dunia dengan ganjaran hadiah wang tunai bernilai RM5.45 juta (RMB 9,000,000)!

Hiburan Wed, 4 Jul 2018

Wah! Ini Mungkin Berita Paling Best Untuk Peminat Haqiem Rusli

Haqiem atau nama lengkapnya, Ridzuan Haqiem Rusli turut memohon maaf jika ada yang terasa dengan tulisan atau kata-katanya di media sosial.

Hiburan Thu, 6 Sep 2018

那英暌违17年再度来马开唱!明年216「攻」上云顶飙唱

天后驾到!暌违17年,华语乐坛天后那英明年2月16日将来大马举办《那英那世界巡回演唱会》!届时那英会飙唱多首属于她的经典歌曲,与大马粉丝度过一个难忘的情人节。

Hiburan Mon, 21 Jan 2019

Fazura Buktikan Kepada Peminat Dia Mampu Menyanyi Secara LIVE!

Elmina Lakeside Konsert meriah dengan kehadiran Fazura dan Fattah

Events Fri, 21 Sep 2018

Jurnal Minggu Ke-10 : Menelusuri Rehlah Nabawiyyah

Saksikan Da’i untuk minggu ke-9 malam ini hanya di TV3!

| Live TV