Hiburan By: SGMS Faida August 21, 2018 @ 12:19pm

Sekali lagi Dihimpit Kontroversi, Aliff Aziz Songlap Duit Pula?

Selepas kontroversinya bersama seorang pelakon jelita tahun lalu, penyanyi Aliff Aziz sekali lagi dikaitkan dengan isu baru.

Kali ini bukan berkisar skandal di lokasi tetapi berkait dengan hutang.

Seorang lelaki yang mendakwa penyanyi dan pelakon kelahiran Singapura itu telah menipunya dan enggan memulangkan wang yang telah dipinjamkan.

Menerusi perkongsiannya di laman Facebook, lelaki yang dikenali sebagai Rashidi Ramli ini merupakan seorang ahli perniagaan meminta Aliff memulangkan segera wang yang telah dipinjamkan.

“ Aliff berjanji untuk mempromosi produk milik saya. Pada mulanya, dia merayu untuk meminjam wang daripada saya.

“Saya kenal dengan Aliff sejak bulan puasa lalu di sebuah karnival. Tapi kami tidaklah rapat dan tiba-tiba minggu lalu dia hubungi saya untuk pinjam duit.

“Dia telefon saya malam-malam dan minta saya transfer sejumlah wang kerana terdesak dan dia juga berkata berhadapan dengan masalah masalah rumah tangga membuatkan saya rasa simpati.

“Pada mulanya saya enggan melayan kerana tidak berapa kenal tapi bila dia mendesak saya dan berjanji untuk mempromosi produk saya membuatkan saya menukar fikiran,” katanya.

Hal ini didedahkan Rashidi di laman sosial Facebooknya, semalam.

“Lepas saya buat pindahan dan hubungi dia keesokan hari, dia tidak menjawab dan lambat untuk membalas mesej saya.

“Dia balas selepas beberapa kali saya hubungi dan dia minta saya tambah jumlah itu jika mahu dia membuat posting di IG,” katanya.

Katanya, Aliff enggan memulangkan duit berkenaan selepas diminta dan memberitahu bahawa dia sudah membuat posting berkaitan produk tersebut.

“Mulanya dia yang tawarkan untuk buat lapan minggu posting percuma, namun bila sudah dapat duit itu, dia kata jumlah tersebut tidak cukup. 

“Bila dia suruh saya tambah duit, saya minta dia pulangkan sahaja tapi dia tidak mahu dan kata sudah buat posting itu.

“Ya, dia ada buat satu posting tentang produk itu tapi selepas sehari dia memadamkannya,” ujarnya.

Dalam pada itu, Rashidi berkata, dia tidak berniat untuk mengaibkan mana-mana pihak, sebaliknya mahu menjadikan ia sebagai pengajaran kepada orang lain agar tidak tertipu.

“Dulu saya pun tak percaya bila orang viral pasal artis. Mungkin helah marketing. Sebab pada saya tak kan artis nak tipu orang sebb dia ada nama. Nanti naya diri dia sendiri. So disebabkan fikiran kita yang mcm tu lah kita senang ditipu termasuk diri saya.

” Tapi bila saya kena tipu macam ni saya terpanggil untuk dedahkan pada umum supaya jadi pengajaran dan ramai orang tak kena macam saya lagi. Terpulang nak percaya atau tidak,” ujarnya menerusi catatan pada laman media sosial itu.

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Automobile Thu, 25 Apr 2019
Hiburan Fri, 31 Aug 2018

Ahli Keluarga Raikan Hari Jadi Micheal Jackson Ke 60

Dalam masa sama, anak dan anggota keluarga Raja Pop dunia itu turut melancarkan acara lelongan dan menerima pingat pada majlis mengingati mendiang.

Hiburan Mon, 25 Dec 2017

Tahniah Indah Ruhaila!

Tahniah buat Indah Ruhaila dan pasangan , kami doakan kalian berbahagia hingga hujung nyawa

Hiburan Wed, 7 Aug 2019

Media Prima Digital and Ziff Davis Announce IGN Southeast Asia Partnership

Media Prima Digital, one of Southeast Asia’s leading digital media groups, announced a new partnership with global digital media company Ziff Davis, a division of J2 Global, to operate IGN Southeast Asia (sea.ign.com) catered to […]

Hiburan Thu, 23 Jan 2020
Hiburan Tue, 25 Jun 2019
Hiburan Sat, 3 Mar 2018

Saya Tidak Suka Tonjol Kehidupan Peribadi

Dalam masa sama, Bront juga tidak merancang untuk mewujudkan akaun media sosial untuk anaknya.

Hiburan Tue, 10 Jul 2018

Tiada Lagi #Jelena, Bieber Umum Dah Bertunang

Tambah Bieber, hatinya kini hanya milik gadis berusia 21 tahun itu. Wah, romantik habis!

| Live TV