Hiburan By: SGMS Faida August 21, 2018 @ 12:19pm

Sekali lagi Dihimpit Kontroversi, Aliff Aziz Songlap Duit Pula?

Selepas kontroversinya bersama seorang pelakon jelita tahun lalu, penyanyi Aliff Aziz sekali lagi dikaitkan dengan isu baru.

Kali ini bukan berkisar skandal di lokasi tetapi berkait dengan hutang.

Seorang lelaki yang mendakwa penyanyi dan pelakon kelahiran Singapura itu telah menipunya dan enggan memulangkan wang yang telah dipinjamkan.

Menerusi perkongsiannya di laman Facebook, lelaki yang dikenali sebagai Rashidi Ramli ini merupakan seorang ahli perniagaan meminta Aliff memulangkan segera wang yang telah dipinjamkan.

“ Aliff berjanji untuk mempromosi produk milik saya. Pada mulanya, dia merayu untuk meminjam wang daripada saya.

“Saya kenal dengan Aliff sejak bulan puasa lalu di sebuah karnival. Tapi kami tidaklah rapat dan tiba-tiba minggu lalu dia hubungi saya untuk pinjam duit.

“Dia telefon saya malam-malam dan minta saya transfer sejumlah wang kerana terdesak dan dia juga berkata berhadapan dengan masalah masalah rumah tangga membuatkan saya rasa simpati.

“Pada mulanya saya enggan melayan kerana tidak berapa kenal tapi bila dia mendesak saya dan berjanji untuk mempromosi produk saya membuatkan saya menukar fikiran,” katanya.

Hal ini didedahkan Rashidi di laman sosial Facebooknya, semalam.

“Lepas saya buat pindahan dan hubungi dia keesokan hari, dia tidak menjawab dan lambat untuk membalas mesej saya.

“Dia balas selepas beberapa kali saya hubungi dan dia minta saya tambah jumlah itu jika mahu dia membuat posting di IG,” katanya.

Katanya, Aliff enggan memulangkan duit berkenaan selepas diminta dan memberitahu bahawa dia sudah membuat posting berkaitan produk tersebut.

“Mulanya dia yang tawarkan untuk buat lapan minggu posting percuma, namun bila sudah dapat duit itu, dia kata jumlah tersebut tidak cukup. 

“Bila dia suruh saya tambah duit, saya minta dia pulangkan sahaja tapi dia tidak mahu dan kata sudah buat posting itu.

“Ya, dia ada buat satu posting tentang produk itu tapi selepas sehari dia memadamkannya,” ujarnya.

Dalam pada itu, Rashidi berkata, dia tidak berniat untuk mengaibkan mana-mana pihak, sebaliknya mahu menjadikan ia sebagai pengajaran kepada orang lain agar tidak tertipu.

“Dulu saya pun tak percaya bila orang viral pasal artis. Mungkin helah marketing. Sebab pada saya tak kan artis nak tipu orang sebb dia ada nama. Nanti naya diri dia sendiri. So disebabkan fikiran kita yang mcm tu lah kita senang ditipu termasuk diri saya.

” Tapi bila saya kena tipu macam ni saya terpanggil untuk dedahkan pada umum supaya jadi pengajaran dan ramai orang tak kena macam saya lagi. Terpulang nak percaya atau tidak,” ujarnya menerusi catatan pada laman media sosial itu.

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Mon, 23 Jul 2018

Apa Kes Boy Iman Peluk Erat Bini Orang?

Gambar kontroversi itu sekaligus membuatkan netizen mempersoalkan dimana agaknya letaknya “halal gap” diantara mereka, apatah lagi kedua-duanya merupakan suami dan isteri orang

Selebriti Sat, 1 Feb 2020

Rebecca Nur Islam Meraung Di Lapangan Terbang?

Rebecca Nur Islam dan anak-anak meraung hiba di lapangan terbang. Kenapa ya?

Hiburan Sat, 15 Sep 2018

五大新马笑匠同框搞笑!1124笑声响彻云顶

新加坡名导梁志强、李国煌、程旭辉(辉哥),将汇集本地阿哥林德荣及新生代笑匠Jasper赖宇涵,于11月24日在云顶举办《搞笑至尊演唱会》;梁导更称会祭出升级版的《搞笑行动》,包让观众捧腹大笑!

Hiburan Thu, 3 Oct 2019

Justin Bieber Disaman kerana Posting Gambar Sendiri?

Posting gambar diri sendiri pun boleh disaman!

Hiburan Wed, 20 Dec 2017

TAK PERNAH KISAH PUN VIDEO MUZIK ABANG NAK TEGUR TAK LAKU – SAJAT

Setelah melihat dan mendengar sendiri lagu tersebut, ternyata benarlah dakwaan bahawa suara Sajat menjadi punca video muzik ini lantas menerima kutukan dan dislikes daripada netizen

Trending Hari Ini Mon, 15 Jun 2020
Fab Foodies! Wed, 12 Sep 2018

Nangka Ke Durian? Chef Selebriti Terkenal Ini Pula Dikecam Netizen

Bagaimanapun, gambar durian tersebut telahpun dipadam. Namun, netizen kan cekap jalankan kerja mereka!

Hiburan Tue, 28 Jan 2020

Winning None Out Of 5 Nominations; People Think Ariana Grande Got Robbed Just Like Mariah Had In 1996

If this isn’t one of the most controversial Grammy moments, then what is it?

| Live TV