Hiburan By: SGMS Faida August 21, 2018 @ 12:19pm

Sekali lagi Dihimpit Kontroversi, Aliff Aziz Songlap Duit Pula?

Selepas kontroversinya bersama seorang pelakon jelita tahun lalu, penyanyi Aliff Aziz sekali lagi dikaitkan dengan isu baru.

Kali ini bukan berkisar skandal di lokasi tetapi berkait dengan hutang.

Seorang lelaki yang mendakwa penyanyi dan pelakon kelahiran Singapura itu telah menipunya dan enggan memulangkan wang yang telah dipinjamkan.

Menerusi perkongsiannya di laman Facebook, lelaki yang dikenali sebagai Rashidi Ramli ini merupakan seorang ahli perniagaan meminta Aliff memulangkan segera wang yang telah dipinjamkan.

“ Aliff berjanji untuk mempromosi produk milik saya. Pada mulanya, dia merayu untuk meminjam wang daripada saya.

“Saya kenal dengan Aliff sejak bulan puasa lalu di sebuah karnival. Tapi kami tidaklah rapat dan tiba-tiba minggu lalu dia hubungi saya untuk pinjam duit.

“Dia telefon saya malam-malam dan minta saya transfer sejumlah wang kerana terdesak dan dia juga berkata berhadapan dengan masalah masalah rumah tangga membuatkan saya rasa simpati.

“Pada mulanya saya enggan melayan kerana tidak berapa kenal tapi bila dia mendesak saya dan berjanji untuk mempromosi produk saya membuatkan saya menukar fikiran,” katanya.

Hal ini didedahkan Rashidi di laman sosial Facebooknya, semalam.

“Lepas saya buat pindahan dan hubungi dia keesokan hari, dia tidak menjawab dan lambat untuk membalas mesej saya.

“Dia balas selepas beberapa kali saya hubungi dan dia minta saya tambah jumlah itu jika mahu dia membuat posting di IG,” katanya.

Katanya, Aliff enggan memulangkan duit berkenaan selepas diminta dan memberitahu bahawa dia sudah membuat posting berkaitan produk tersebut.

“Mulanya dia yang tawarkan untuk buat lapan minggu posting percuma, namun bila sudah dapat duit itu, dia kata jumlah tersebut tidak cukup. 

“Bila dia suruh saya tambah duit, saya minta dia pulangkan sahaja tapi dia tidak mahu dan kata sudah buat posting itu.

“Ya, dia ada buat satu posting tentang produk itu tapi selepas sehari dia memadamkannya,” ujarnya.

Dalam pada itu, Rashidi berkata, dia tidak berniat untuk mengaibkan mana-mana pihak, sebaliknya mahu menjadikan ia sebagai pengajaran kepada orang lain agar tidak tertipu.

“Dulu saya pun tak percaya bila orang viral pasal artis. Mungkin helah marketing. Sebab pada saya tak kan artis nak tipu orang sebb dia ada nama. Nanti naya diri dia sendiri. So disebabkan fikiran kita yang mcm tu lah kita senang ditipu termasuk diri saya.

” Tapi bila saya kena tipu macam ni saya terpanggil untuk dedahkan pada umum supaya jadi pengajaran dan ramai orang tak kena macam saya lagi. Terpulang nak percaya atau tidak,” ujarnya menerusi catatan pada laman media sosial itu.

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

LIFESTYLE Wed, 19 Jun 2019

Persembahan Artis Popular, Aktiviti Menarik Di The Culture 2019

Antara yang bakal menjadi tarikan juga adalah ‘Vintage Town’ yang akan mempamerkan 60 vendor yang menarik minat komuniti pasar karat Jalan Raja Bot, Ipoh dan Johor Bahru serta memberi peluang peniaga-peniaga atas talian merasai pengalaman serta menambah kenalan dan pengetahuan bersama komuniti sub-budaya ini.

Hiburan Fri, 15 Feb 2019

Sweetnya Ucapan Ulang Tahun Hafiz Buat Ibu…

Kasih ibu membawa ke syurga…selamat hari jadi Puan Liza!

Hiburan Fri, 22 Feb 2019

吉隆坡电视剧节增中文奖项!快来给你喜欢的剧投票~

第6届《吉隆坡电视剧节》颁奖典礼新增最受欢迎中文电视剧奖项!

Hiburan Fri, 8 Nov 2019

Sheila Rusly Jual Dim Sum Pula?

Wah, boleh lah cuba nanti!

Hiburan Wed, 21 Aug 2019

‘Itu Hanya Lakonan, Saya Masih Gagah’- Fikry Ibrahim Jawab Soalan Warganet

Takkan lah berlakon watak lembut bermakna dia tu betul-betul lembut…ye tak?

Trending Hari Ini Tue, 30 Jun 2020

Gempa Bumi Gegar Kawasan Kudat Sabah Hari Ini

Baru sahaja berlaku pagi ini.

Hiburan Fri, 15 Nov 2019

李佩玲玛莎任「左肩的声音挑战赛」宣传大使!促进中马友谊

中国驻马大使馆办「左肩的声音」挑战赛促中马友谊,任李佩玲和玛莎为宣传大使,全力站台!

Hiburan Tue, 18 Dec 2018
Hiburan Wed, 22 May 2019

Nash Pasang Niat Buat Konsert Solo Di IB Oktober Ini

Jika diizinkanNya konsert ‘Santai Legend Bersama Datuk Nash’ bakal menggegarkan pentas IB pada hari ulang tahunnya ke 60 pada 4 Oktober depan.

Hiburan Tue, 9 Oct 2018

Di Saat Janna Nick Dikritik Hebat Jadi Pengacara, Pelakon Ternama Ini Tampil Beri Pujian

Janna tidak memegang cue card (kad petunjuk) dan tuturnya begitu yakin, saya percaya Janna telah menghafal turutan program. Terbaik Janna!

| Live TV