Hiburan By: Del14 September 4, 2019 @ 12:38pm

Sheila Rusly Bukan Terer Drama Je…Tapi….

Dah lama tak tengok instagram Sheila Rusly @sheilarusly_jspictures, tetiba hari ni rasa cam “Eh, apa cerita baru Kak Sheila eh?” lepas tu menyesal!!!! Elok je terpampang gambar Kerabu Kerang Thai terus rasa nak nangis. Sheila Rusly sememangnya dikenali bukan sahaja sebagai pelakon berbakat, pengacara yang mantap, juga pengarah dan penerbit yang disegani tapi dia juga seorang tukang masak yang ‘superb‘. Sesiapa yang pernah rasa masakan Sheila tau lah (tapi kita tak tau lah sebab dia tak pernah ajak kita makan..hehe) tapi kalau tengok cara dia masak, memang kita pun terus rasa macam mampu jadi Masterchef! (she makes things look so easy!) Bayangkan gambar kerabu kerang pun boleh dpt lebih dari 30 000 ‘likes’. 

Kerabu Kerang Thai ala Sheila Rusly yang mendapat lebih dari 30k ‘likes’ di laman instagramnya

 

Pada sesiapa yang berazam nak jadi ibu mithali dan isteri yang lebih disayangi, boleh lah dapatkan buku ‘Sentuhan Rasa Sheila Rusly’ yang mempunyai 152 halaman mukasurat dan  lebih kurang 80 resepi untuk dicuba. Buku yang dihasilkan dari pengalamannya selama 15 tahun menjadi pengacara rancangan Ketuk ketuk Ramadan adalah tanda terima kasihnya kepada peminat-peminat yang telah memberi sokongan kepada rancangan itu sehingga musim terakhirnya, musim yang ke-15 tahun ini. 

 

Ada lebih kurang 80 resepi untuk dicuba!

 

Sudah tentu ramai peminat akan merasa ‘kosong’ tanpa rancangan Ketuk-Ketuk Ramadan setiap bulan puasa tetapi sudah tiba masanya Sheila membuat perancangan lain bagi memantapkan lagi perjalanan kerjayanya. 15 musim adalah satu masa yang lama untuk sebuah rancangan masakan bertahan dan Sheila mampu menarik perhatian peminat untuk terus menonton dia mengetuk rumah artis-artis untuk memasak bersamanya walaupun tanpa skrip. Beliau juga terkenal dengan sifat yang suka menjamu rakan-rakan artis dengan masakan dari air tangannya seperti memasak laksa asam kegemaran Jozlynn. Bila lah Sheila Rusly nak buka kedai makan pula? Saya lah yang ‘first’ sekali beratur!

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Fri, 7 Jun 2019

Elvina Takut Main Bunga Api

Datin Elvina Mohamad mengakui fobia bermain bunga api apabila pernah menyebabkan rambut sepupunya terbakar suatu ketika dahulu.

Hiburan Fri, 19 Jul 2019

Banyak Cabaran Sepanjang Berkahwin, Diana Danielle Mengaku Tak Kuat?

Allah SWT akan beri sesuatu yang lebih manis dan indah jika kita terus bersabar.

Hiburan Sun, 9 Jun 2019

Tak Nak Jadi Ustaz Lagi

Orang tetap nampak saya sebagai Ustaz Hamadi.

Hiburan Fri, 23 Nov 2018
Hiburan Fri, 21 Sep 2018

Gambar Kemalangan Tular, Isteri Saleem Sahkan Kejadian Adalah Benar!

Keadaan Saleem stabil dan tidaklah seteruk yang diberitahu. Doakan agar Saleem segera sembuh dan saya anggap kejadian yang berlaku ini adalah ujian Allah SWT.

Hiburan Mon, 22 Jul 2019

Syazwan Zulkifly Dah Berubah…

Alhamdulillah, untuk masa depan Syaz

Hiburan Mon, 25 Jun 2018

Cayalah! Majlis Ramah Mesra Bersama Pelakon ‘Pulang’ Gamat

Suasana menjadi lebih gamat apabila pengacara majlis, Haziq menjemput lima orang peminat naik ke pentas dan melakonkan beberapa babak yang ada di dalam filem Pulang. Kelakar habis!

Hiburan Mon, 29 Jan 2018

FASHA VIDEO CALL SIAPA TU?

Fasha kelihatan menutup wajah lelaki tersebut dengan kata-kata berbunyi “You make me happy when sky are gray. Please dont take my sunshine away

| Live TV