Hiburan By: Del14 September 4, 2019 @ 12:38pm

Sheila Rusly Bukan Terer Drama Je…Tapi….

Dah lama tak tengok instagram Sheila Rusly @sheilarusly_jspictures, tetiba hari ni rasa cam “Eh, apa cerita baru Kak Sheila eh?” lepas tu menyesal!!!! Elok je terpampang gambar Kerabu Kerang Thai terus rasa nak nangis. Sheila Rusly sememangnya dikenali bukan sahaja sebagai pelakon berbakat, pengacara yang mantap, juga pengarah dan penerbit yang disegani tapi dia juga seorang tukang masak yang ‘superb‘. Sesiapa yang pernah rasa masakan Sheila tau lah (tapi kita tak tau lah sebab dia tak pernah ajak kita makan..hehe) tapi kalau tengok cara dia masak, memang kita pun terus rasa macam mampu jadi Masterchef! (she makes things look so easy!) Bayangkan gambar kerabu kerang pun boleh dpt lebih dari 30 000 ‘likes’. 

Kerabu Kerang Thai ala Sheila Rusly yang mendapat lebih dari 30k ‘likes’ di laman instagramnya

 

Pada sesiapa yang berazam nak jadi ibu mithali dan isteri yang lebih disayangi, boleh lah dapatkan buku ‘Sentuhan Rasa Sheila Rusly’ yang mempunyai 152 halaman mukasurat dan  lebih kurang 80 resepi untuk dicuba. Buku yang dihasilkan dari pengalamannya selama 15 tahun menjadi pengacara rancangan Ketuk ketuk Ramadan adalah tanda terima kasihnya kepada peminat-peminat yang telah memberi sokongan kepada rancangan itu sehingga musim terakhirnya, musim yang ke-15 tahun ini. 

 

Ada lebih kurang 80 resepi untuk dicuba!

 

Sudah tentu ramai peminat akan merasa ‘kosong’ tanpa rancangan Ketuk-Ketuk Ramadan setiap bulan puasa tetapi sudah tiba masanya Sheila membuat perancangan lain bagi memantapkan lagi perjalanan kerjayanya. 15 musim adalah satu masa yang lama untuk sebuah rancangan masakan bertahan dan Sheila mampu menarik perhatian peminat untuk terus menonton dia mengetuk rumah artis-artis untuk memasak bersamanya walaupun tanpa skrip. Beliau juga terkenal dengan sifat yang suka menjamu rakan-rakan artis dengan masakan dari air tangannya seperti memasak laksa asam kegemaran Jozlynn. Bila lah Sheila Rusly nak buka kedai makan pula? Saya lah yang ‘first’ sekali beratur!

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Mon, 25 Nov 2019

Fikry Ibrahim Harap Aplikasi GoEat Mampu Membantu Bisnes Masakan Dari Rumah!

Wah! Ini dah macam FoodPanda atau Grab Food cuma makanan tu datang dari dapur di rumah! Menarik!

Hiburan Fri, 14 Dec 2018

Tayang Badan Tak Berbaju Di Instagram, Apa Jawab Nubhan?

Nubhan dah padam gambar-gambar tu sebab…

Hiburan Mon, 19 Nov 2018

项婕如、蔡凡熙及张立昂11月21日来马!

配合《有五个姐姐的我就注定要单身了啊!》即将上映!演员项婕如、蔡凡熙及张立昂11月21日来马,展开一连三天的宣传活动。

Hiburan Tue, 9 Jul 2019

Dikecam Sebab Seksi Sangat, Apa Komen Nadia Brian?

Nadia Brian memohon maaf kepada pihak yang tersinggung dan terguris dengan gaya pemakaiannya bagi menjayakan sebuah sesi fotografi baru-baru ini.

Hiburan Mon, 15 Apr 2019
Events Sat, 26 May 2018

Apa Jadi Bila ‘Lawak Kampus’ Bertemu BoBoiBoy Galaxy?

Kolaborasi antara Kadokawa Gempak Starz dan Animonsta Studios Sdn Bhd terjalin bersempena meraikan ulangtahun ke 15 ‘ Lawak Kampus’!

Hiburan Tue, 22 Jan 2019

Siapa Agaknya Si Fatimah Gila Ni?

Yang penting, Clap! Applause! Clap! Applause

Hiburan Fri, 28 Sep 2018

Sufian Suhaimi Rakam Semula Lagu Di Matamu?

Menariknya, susunan muziknya juga lebih baharu dan aura Indonesia. Mesti lagu ni lagi meletop kan?

Hiburan Sat, 30 Dec 2017

Tahniah Datin Seri Zizie Ezette Atas Kelahiran Baby Kembar

Tahniah Datin Seri Zizie Ezette yang selamat melahirkan anak kembar lelaki

| Live TV