Hiburan By: Del14 September 4, 2019 @ 12:38pm

Sheila Rusly Bukan Terer Drama Je…Tapi….

Dah lama tak tengok instagram Sheila Rusly @sheilarusly_jspictures, tetiba hari ni rasa cam “Eh, apa cerita baru Kak Sheila eh?” lepas tu menyesal!!!! Elok je terpampang gambar Kerabu Kerang Thai terus rasa nak nangis. Sheila Rusly sememangnya dikenali bukan sahaja sebagai pelakon berbakat, pengacara yang mantap, juga pengarah dan penerbit yang disegani tapi dia juga seorang tukang masak yang ‘superb‘. Sesiapa yang pernah rasa masakan Sheila tau lah (tapi kita tak tau lah sebab dia tak pernah ajak kita makan..hehe) tapi kalau tengok cara dia masak, memang kita pun terus rasa macam mampu jadi Masterchef! (she makes things look so easy!) Bayangkan gambar kerabu kerang pun boleh dpt lebih dari 30 000 ‘likes’. 

Kerabu Kerang Thai ala Sheila Rusly yang mendapat lebih dari 30k ‘likes’ di laman instagramnya

 

Pada sesiapa yang berazam nak jadi ibu mithali dan isteri yang lebih disayangi, boleh lah dapatkan buku ‘Sentuhan Rasa Sheila Rusly’ yang mempunyai 152 halaman mukasurat dan  lebih kurang 80 resepi untuk dicuba. Buku yang dihasilkan dari pengalamannya selama 15 tahun menjadi pengacara rancangan Ketuk ketuk Ramadan adalah tanda terima kasihnya kepada peminat-peminat yang telah memberi sokongan kepada rancangan itu sehingga musim terakhirnya, musim yang ke-15 tahun ini. 

 

Ada lebih kurang 80 resepi untuk dicuba!

 

Sudah tentu ramai peminat akan merasa ‘kosong’ tanpa rancangan Ketuk-Ketuk Ramadan setiap bulan puasa tetapi sudah tiba masanya Sheila membuat perancangan lain bagi memantapkan lagi perjalanan kerjayanya. 15 musim adalah satu masa yang lama untuk sebuah rancangan masakan bertahan dan Sheila mampu menarik perhatian peminat untuk terus menonton dia mengetuk rumah artis-artis untuk memasak bersamanya walaupun tanpa skrip. Beliau juga terkenal dengan sifat yang suka menjamu rakan-rakan artis dengan masakan dari air tangannya seperti memasak laksa asam kegemaran Jozlynn. Bila lah Sheila Rusly nak buka kedai makan pula? Saya lah yang ‘first’ sekali beratur!

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Mon, 4 Jun 2018

八度空间电视剧《假面2》收视报捷!

正于八度空间热播的『原创强档』中文电视剧《假面2》随着剧集的播出后频频报捷,收视再创新高!

Hiburan Mon, 21 May 2018

Betulkah Hafiz Suip Tak Popular?

Hafis Suip menafikan sikap demand yang menjadikannya sedikit tenggelam namun bagi penyanyi yang popular menerusi lagu Bahagiaku Deritamu ini mengakui bahawa wang bukanlah segala-galanya

Hiburan Wed, 1 Aug 2018

Amira Rose Drama Paling Hangat, Catat 10 Juta Tontonan

Drama yang dibintangi pelakon hebat, Aiman Hakim dan Farah Nabilah ini telah mencatatkan sebanyak 10 juta tontonan menerusi platform TV, atas talian, dan media sosial.

Hiburan Tue, 25 Jun 2019

Aazief Khalid Dan Instafamous Ini Akhirnya Berpisah

Netizen ni pun, cubalah selidik dulu punca perpisahan diorang, jangan main serkap jarang je!

Hiburan Fri, 8 Mar 2019

《跳跃生命线》演员合体!518来马演出

对已经播毕的TVB剧集《跳跃生命线》还意犹未尽?各位剧迷,好康来啦~

Hiburan Fri, 26 Apr 2019

Bermodalkan RM 250, Sha Hasan Jadi Jutawan Pada Usia 19 Tahun!

Bergelar jutawan pada usia 19 tahun, Sha Hasan mengaku hanya bermodalkan RM 250 memulakan perniagaan kosmetik sekitar empat tahun dahulu. “ Saya berniaga macam-macam sebelum ini dengan modal yang saya pinjam dengan kakak, saya berjaya […]

Hiburan Fri, 24 Nov 2017

ADA APA DENGAN KUMPULAN DAMASUTRA – AIR MATA ROHINGYA

Dana yang dikutip akan disalurkan terus kepada warga Rohingya yang ditempatkan di Kem Perlindungan Cox Bazar, Bangladesh dan kepada program INSAF di seluruh Malaysia.

Events Mon, 14 Jan 2019

Wang LeeHom to Stop by Kuala Lumpur for Descendants of the Dragon 2060 Tour

It’s been a few years since he came to Malaysia for a full-fledged concert.

Hiburan Wed, 28 Feb 2018

Bob Lokman Telan 12 Biji Ubat Sehari

Bob tetap bersyukur diberikan Allah  peluang hidup hampir 60 tahun dan menganggap ujian yang diterima ini sebagai pengajaran untuknya menghabiskan usia.

Hiburan Tue, 17 Jul 2018

Asha Ikut Jejak Kakak, Berjinak-Jinak Dalam Dunia Lakonan

Siapa sangka selain dua adik beradik pelakon Risteena dan Ruhanies, rupa-rupanya ada seorang lagi adik mereka, Asha Zainul yang mula mengikut jejak yang sama…..

| Live TV