Hiburan By: Ad Ops August 1, 2018 @ 9:46am

“Sila Ukur Baju Di Badan Sendiri” – Asfan Shah

Baru-baru ini, kecoh bahawa terdapat segelintir selebriti telah mengayakan jenama tiruan sebagai previu berbayar untuk perniagaan yang menjual barangan tiruan mereka.

Justeru itu, Asfan Shah mempunyai pendapat tersendiri apabila mengakui  tidak salah bagi seseorang artis untuk bergaya tetapi biarlah ukur baju di badan sendiri. Tambahnya, dia tidak menyokong langsung penggunaan barangan tiruan atau mana-mana barangan fake. Namun, tidak menyalahkan mana-mana individu jika mereka memilih untuk menggayakannya.

Penyanyi lagu Fatamorgana Cinta itu secara peribadi menganggap itu adalah hak masing-masing.

“Saya tak mahu komen banyak mengenai isu itu. Bagi saya, kalau ada individu tak kisah menggunakan barangan berjenama tiruan, itu hak mereka.

“€œTapi, pada saya, kalau nak guna atau pakai apa-apa pun, biarlah ikut kemampuan kita. Ertinya, ukur baju di badan sendiri.”€ Katanya 

Menurut penyanyi itu, dia tidak menerima sebarang tawaran untuk mempromosikan barangan tiruan kerana baginya itu adalah tindakan yang salah dengan mengajak orang ramai menggunakan barangan tiruan.

“€Kalau nak pakai pun, pakai untuk diri sendiri dan kalau nak pos gambar di media sosial pun, itu hak sendiri. Tapi, bila ada yang mempromosikan tempat menjual barangan tiruan, itu benda yang tak bagus.

“€Bayangkan, kalau karya kita sendiri pun ditiru, mestilah kita akan marah. Lagi satu, kualitinya juga berbeza,”€ katanya.

Akui Asfan, dia sendiri pun mula mengumpul koleksi barangan berjenama Supreme sejak penghujung tahun lalu.

“€Sebelum ini, saya pun belum mampu nak pakai barangan berjenama. Jadi, saya cuma beli dan pakai apa yang saya mampu.

“Bila dah ada duit, barulah saya beli dan mengumpul barangan berjenama sikit demi sikit.”€ Jelasnya 

Wah.. Bagus betul tindakan Asfan. Al-maklumlah, apabila menjadi  public figure semua gerak geri termasuklah barangan yang dipakai akan menjadi perhatian ramai. Jadi jangan lah menyokong barangan tiruan. Lebih baik anda membeli barangan berjenama tempatan  atau senang kata mengikut kemampuan diri sendiri.

 

Ditulis Oleh :  Nik Nur Amira

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Events Fri, 25 Oct 2019

黄启铭因「饭盒」回归电视圈!张惠虹复出拍剧压力大

久违两年没接拍电视剧的黄启铭自爆因想念「饭盒」所以回归电视圈;而当了4年家庭主妇的「视后」张惠虹,终于也忍不住复出拍剧,直呼压力大!

Hiburan Wed, 27 Feb 2019
Featured Wed, 14 Sep 2022

“Saya Hampir Tolak, Tapi..” – Afieq Shazwan Gementar Jadi ‘Anak Ikan’ Kepada…

Wow! Anak ikan? Luar biasa ek Afieq Shazwan 🥵 Agaknya siapa Sugar Mommy Afieq? 🤭

Featured Fri, 30 Sep 2022
Featured Fri, 22 Jul 2022

[VIDEO] “Bainun 2.0!” – Dera Budak 4 Tahun Guna Batang Penyapu, Pengasas Produk Kena Reman 7 Hari

Allahuakbar… Apalah dosa anak kecil tu sampai sanggup lakukan begini.. Difahamkan Alia tak sampai setahun diambil sebagai anak angkat olehnya.. Apapun, segalanya kita serahkan pada pihak polis. #JusticeforAlia

Hiburan Tue, 7 Aug 2018

Iman Corrine Alami OCD?

Kenali Iman Corrine dalam Salon september ini!

Featured Fri, 14 Oct 2022
Hiburan Thu, 23 Nov 2017

SEBAB KENAPA WAK DOYOK PILIH WANITA “KACUK” INI?

Kalau ditanya siapa Malika Askarova? ini jawapannya. Lain macam betul taste Wak Doyok kan? Apa-apa pun Tahniah Wak! 

Hiburan Fri, 31 Aug 2018

Lavida Coin Tersenarai Dalam Amaran Pengguna Kewangan BNM

Senarai yang dikemas kini hari ini menyenaraikan syarikat dan laman web tersebut tidak diiktiraf atau diluluskan di bawah undang-undang dan peraturan oleh BNM.

| Live TV