Hiburan By: SGMS Faida May 27, 2018 @ 3:26pm

Status Saya Single & Available – Puteri Aishah

Pelakon Puteri Aishah yang dikatakan bercinta dengan tokoh korporat terkenal, Datuk SM Faisal SM Nasimuddin menafikan hubungan yang dikatakan bercinta, sebelum ini.

Nampaknya, ini bukan kali pertama Puteri menafikan hubungan mereka. Semuanya berpunca foto dimuat naik Faisal di akaun media sosial yang memaparkan dirinya dan Puteri Aishah.

Mengulangi apa yang pernah dikatakan sebelum ini, pelakon drama Lelaki Itu Pemilik Hatiku itu menegaskan dirinya dan Faisal hanyalah kawan biasa, tanpa ada soal hati dan perasaan.

Malah, dia tidak kisah jika ada mana-mana wanita berhasrat mendekati lelaki tampan berstatus duda itu.

“Seperti pernah saya nyatakan sebelum ini, hubungan kami hanyalah kawan. Status saya sekarang adalah ‘single and available’. Saya tahu sebelum ini ramai yang menyangka wujud hubungan istimewa antara saya dan dirinya, sehingga ada yang takut untuk mendekati kami.

“Selepas ini, kalau ada mana-mana wanita yang ingin mendekatinya, silakan… Saya tidak kisah. Kalau ada lelaki yang nak cuba ‘mengurat’ saya pun, saya ‘okay’ saja,” katanya kepada BH Online.

Puteri akui pengakuan beliau ini adalah ikhlas dan tiada apa yang perlu disembunyikan.

“Selalunya, kalau betullah seseorang itu sedang bercinta, mungkin dia akan menyembunyikan perkara itu daripada pengetahuan umum. Tetapi, dalam hal ini kami bersikap terbuka. Foto yang dimuat naik itu secara tidak langsung membuktikan tiada apa yang perlu kami sorokkan.

“Saya juga tidak pernah menjadikan dirinya sebagai keutamaan kerana saya layan semua kawan saya sama rata. Jujurnya, dia memang suka menyakat saya, lebih-lebih lagi jika saya terpaksa menjawab pertanyaan media apabila keluar gosip gosip membabitkan kami berdua,” cerita anak jati Kuala Lumpur ini.

Sebagai orang baharu dalam industri seni, gadis berusia 24 tahun ini berkata, masih terlalu awal untuknya memberikan komitmen dalam hubungan kerana fokusnya kini lebih terarah kepada kerjaya yang baru hendak bernafas.

“Saya percaya, jodoh dan pertemuan terletak di tangan Tuhan. Kalau sudah jodoh, ia memang tidak ke mana. Cuma buat masa sekarang, saya lebih selesa berkawan dengan semua orang,” tegasnya.

Barangkali bagi sesetengah penggiat seni, Ramadan menjadi bulan untuk mereka berehat selepas 11 bulan bekerja. Namun, pelakon bermata bundar ini bagai terkecuali daripada kebiasaan berkenaan.

Sepanjang bulan ini, Puteri Aishah sebaliknya terikat dengan komitmen kerja apabila terbabit dengan penggambaran drama bersiri.
Menariknya, dia terbabit dalam dua drama rantaian yang memerlukannya membawakan watak sebagai gadis bertubuh gempal.

“Untuk drama pertama yang berjudul Terima Diriku Seadanya, saya membawa watak wanita gemuk. Bagi menjayakan watak ini, saya diperlukan memakai kostum khas dan solekan untuk menampakkan dagu berlapis. Ia memang mencabar kerana masa yang lama perlu diambil untuk tujuan solekan.

“Selain itu, watak ini juga membuatkan saya rasa gementar kerana perlu menyelami perasaan dan gaya seorang berbadan gempal. Saya kena tahu bagaimana mereka bercakap dan bernafas.

“Saya ada juga buat rujukan dengan melihat gaya model bertubuh gempal terkenal, Ashley Graham. Iyalah, bimbang jika juga jika saya salah interpretasi dan menimbulkan kemarahan golongan berkenaan,” katanya lagi.

Walaupun terpaksa bekerja sepanjang Ramadan, namun bagi Puteri Aishah, ia bagaikan alah bisa tegal biasa.

“Tahun ini bukanlah kali pertama saya bekerja dalam bulan Ramadan. Tahun lalu saya terbabit dalam pembikinan drama bersiri untuk slot Akasia. Jadi saya tiada masalah untuk bekerja pada bulan puasa,” katanya.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Wed, 10 Apr 2019

11 Tahun Tanpa Single Baharu, Raihan Tetap Laku!

Siapa cakap kumpulan Legend dah tak aktif, baca ni!

Hiburan Tue, 28 Aug 2018

‘Mana Ada Gimik’, Fitri Haris Tiada Niat Tipu Peminat

Akui penyanyi lagu Wahai Kekasihku, dia menafikan ia adalah gimik untuk lagu terbarunya dan tidak berniat mempermainkan sesiapa dan meminta maaf atas kejadian itu.

Hiburan Tue, 9 Oct 2018

Di Saat Janna Nick Dikritik Hebat Jadi Pengacara, Pelakon Ternama Ini Tampil Beri Pujian

Janna tidak memegang cue card (kad petunjuk) dan tuturnya begitu yakin, saya percaya Janna telah menghafal turutan program. Terbaik Janna!

Hiburan Sat, 28 Apr 2018

Sajat Takut Jumpa Wartawan?

Nampaknya majlis pelancaran Nur Sajat Rated Xtra ni turut mendapat perhatian para media. Mungkin inilah sebabnya Sajat takut kerana, beliau bakal ‘diserang’ dengan soalan-soalan panas oleh wartawan tempatan kita

Hiburan Thu, 14 Mar 2019

Bapa Atikah Suhaimie Beri Sebab Punca Anaknya Tak Jadi Kahwin

Netizen diharap menghormati keputusan kedua belah pihak

Hiburan Tue, 29 Jan 2019

Selepas Filem Hanya Kawan, Jojie Aminuddin Berlakon Teater Komedi

Wah…lama kita tak tengok Kak Jojie berlakon kan? Good Luck!

LIFESTYLE Sat, 24 Mar 2018

Kenapa Wanita Berbadan Besar Lebih ‘Berbaloi’ Dijadikan Isteri

Menurut kajian tersebut, lelaki yang berkahwin dengan wanita gemuk akan lebih banyak tersenyum dan lebih rasional ketika menghadapi sebarang masalah berbanding dengan lelaki yang berkahwin dengan wanita kurus.

Featured Thu, 17 Jun 2021

“Fight Scene Mantap” – Filem Terakhir Arwah Ashraf Sinclair Dilabel Bertaraf Antarabangsa

Buat korang yang masih belum tahu, filem lakonan terakhir arwah Ashraf Sinclair iaitu J Retribusi kini ditayangkan di seluruh Malaysia, Singapura dan Brunei. J Retribusi merupakan kesinambungan Filem J Revolusi yang menggandingkan para pelakon seperti […]

Trending Hari Ini Fri, 29 May 2020

[TERKINI] Negeri Sembilan Kini Bebas Zon Merah!

Jangan seronok sangat, walaupun dah tukar status arahan KKM masih perlu dipatuhi ye!

Hiburan Thu, 3 May 2018

Jangan Terus Kecam, Tengok Dulu…

Kata Mawi, “Saya dah sedia. Kalau tak bersedia tak adalah saya buat langkah berani begini. Lagipun, walaupun filem belum keluar, sudah ada cakap-cakap di belakang. Jangan kecam, kena tengok dulu,”

| Live TV