Hiburan By: SGMS Enal November 27, 2017 @ 12:45pm

Sudah Bertaubat Dan Ingin Lupakan, Kata Diana Amir

PELAKON Diana Amir, 31, memohon jasa baik stesen televisyen tempatan untuk tidak menyiarkan semula filem-filem lakonannya sewaktu belum bertudung.

Nurdiyana Amir Hashim atau lebih dikenali Diana Amir yang mula mengenakan tudung pada 2011 selepas bermimpi tentang hari kiamat mengakui malu melihat semula dirinya ketika itu dan ingin melupakannya.

Menurutnya, pada awal penghijarahannya, dia pernah menyuarakan perkara ini kepada produksi yang menerbitkan filem-filemnya pada ketika itu tetapi dimaklumkan mereka tidak tiada kuasa itu.

“Saya sedar tiada hak untuk menyekat mana-mana pihak tetapi jika boleh dielakkan, saya amat berterima kasih dan menghargainya.

“Saya juga faham pihak produksi dan televisyen mempunyai hak untuk mengulang siar setiap filem tetapi saya mohon untuk menyemak semula latar belakang seseorang selebriti yang sudah berhijrah.

“Lagipun banyak lagi filem lain yang boleh disiarkan untuk penonton,” ujarnya.

Diana mengakui apa yang dilakukannya sebelum ini adalah salah dan dia sudah bertaubat.

“Jika terbaca komen mengenai lakonan lama, saya sebolehnya akan memadam atau cuba memberi penjelasan sebaiknya.

“Ada peminat terkejut melihat penampilan saya dulu terutama peminat baharu, tapi apakan daya saya tidak boleh berbuat apa-apa. Kalau boleh saya tidak mahu ia menjadi viral atau menjadi bualan.

“Kalau orang luar pun terkejut, inikan pula anak-anak saya nanti. Tapi saya sedar pada zaman internet ini, perkara sebegini sukar dikawal.

“Sebagai manusia, kita tahu kalau sudah bertaubat Allah Maha Pengasih, Penyayang dan Pengampun. Kita buat sehabis baik, selebihnya biar Allah yang uruskan,” akhirnya.

Sumber- Harian Metro

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Tue, 6 Nov 2018

Haqiem Rusli Cipta Lagu Untuk Usop, Korang Dah Dengar Ke Belum?

Aku Yang Bersalah diterbitkan oleh Rocketfuel Entertainment Sdn Bhd dan muzik videonya sudah berada di saluran Youtube Rocketfuel Network bermula 26 Oktober lalu.

Contest Fri, 10 May 2019

xtra好康头 | 送你《蔡琴2019有琴有艺演唱会》入门票

「金嗓歌后」蔡琴重返大马云顶云星剧场!xtra好康头将送你入门票,与蔡琴一同欢聚共庆父亲节。

Hiburan Fri, 12 Jul 2019

Kekasih Lama Tagih Semula Cinta Che Puan Juliana Evans…

Wow! Beraninya kekasih lama datang semula kan?

Hiburan Thu, 21 Mar 2019

Che Ta Mahu Jadi Muslimah Yang Sempurna

Syabas Che Ta! Kalau sebelum ni Che Ta memang cantik, sekarang ni lagi bertambah-tambah cantik lah nampak gaya nya.

Hiburan Fri, 7 Jun 2019

‘Saya Tiada Masalah Dengan Madu’- Adira

Sejak berkahwin dengan Datuk Red saya memang tidak pernah berkunjung ke rumah madu apatah lagi pada Aidilfitri.

Hiburan Tue, 12 Nov 2019

Netizen OKU Cari Pasal Dengan Azhan Rani?

Gunalah media sosial untuk kebaikan dan bukan sebaliknya ok?

Hiburan Sat, 10 Feb 2018

Kongsi Manfaat Dan Kebaikan Buaian Untuk Perkembangan Bayi

Setiap anak adalah berbeza dan mempunyai keperluan sensori yang berbeza. Ada bayi yang tepuk-tepuk sikit dah tidur, malah ada bayi yang boleh tertidur dengan sendiri! Salah satu impian semua mak ayah termasuk saya. Tetapi, ada […]

Hiburan Tue, 4 Dec 2018

Konsert Metal Return 1.0 XPDC Dan May Bergabung

Tak sabar rasanya nak tengok Konsert Metal Return 1.0 Live nanti

Hiburan Fri, 5 Oct 2018

SudahTerima Notis Hadir Ke Mahkamah, Intan Najuwa Terlibat Kes Dadah?

Semoga kes perbicaraan ini berjalan dengan lancar dan diminta pihak yang terbabit tidak memberikan apa-apa spekulasi berkenaan isu ini

Hiburan Wed, 18 Apr 2018

BTS Gains More Fame While Impersonator Fools People on the Streets of Seattle

BTS continuously becomes more successful to the point where someone faked being one of the members.

| Live TV