Hiburan By: SGMS Enal May 11, 2018 @ 11:24am

Suri Rumah Kena Ada Pendapatan Sampingan!

Jangan terlampau selesa hingga tidak menyimpan semata-mata disebabkan sudah mempunyai tempat bergantung!

Itu kata Pelakon Serina Redzuawan yang menasihatkan golongan wanita supaya berdikari dengan mengukuhkan ekonomi sendiri sebagai persediaan masa depan.

“Wanita memang kena ada pendapatan sampingan. Kalau menjadi suri rumah pun, mereka perlu mengusahakan sesuatu sebagai sumber kewangan.

“Sekurang-kurangnya simpanan yang dibuat dapat meringankan beban ketika diperlukan atau tatkala berdepan musibah. Semua ini adalah pelan sokongan masa depan.

“Apabila kedudukan ekonomi kukuh, jika ditinggal suami pun, kita ada sokongan kewangan tanpa perlu meminta di sana sini. Persediaan sebegini juga untuk diri sendiri dan anak-anak,” katanya kepada BH Online.

Serina, yang menyandang status ibu tunggal dua anak sejak 1 Ogos tahun lalu, mengakui sudah biasa berdikari sejak kecil sekali gus perpisahan dengan bekas suami, Gavin Edward O’Luanaigh atau Salahuddin Ghaffar, membuatkannya semakin kuat. Katanya, sejak kecil dia sudah biasa berusaha sendiri tanpa mengharapkan bantuan ibu bapa, malah berpengalaman melakukan pelbagai pekerjaan demi mencari rezeki sendiri.

“Saya diduga dengan macam-macam perkara sejak kecil. Ibu bapa saya bercerai ketika umur saya dua tahun. Tetapi, saya tak anggap ia sebagai masalah dan saya tidak salahkan mereka.

“Siapa yang berkahwin untuk bercerai? Saya jadikan perpecahan keluarga sebagai dorongan untuk membuktikan keupayaan diri. Kita tunjukkan kita juga boleh berjaya.

“Bapa pun tahu saya jenis kuat bekerja dan tidak suka meraih simpati. Di Instagram, orang berasa pelik sebab saya tak sudah-sudah dengan bisnes sedangkan bapa saya kaya. Selagi ada kudrat, saya tidak mahu bergantung kepadanya,” kata anak Chef Wan atau Datuk Redzuawan Ismail itu.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Tue, 13 Nov 2018

Betul! Fasha Sandha Bakal Berkahwin Dalam Masa Terdekat

Marilah kita sama-sama tunggu gambar terbaharu dari Fasha dan Aidil okay!

Hiburan Mon, 26 Nov 2018

Takziah…Zila JohaRockstar Meninggal Dunia

Zila yang juga merupakan bekas peserta Seiras Seirama  telah meninggal dunia akibat sakit jantung

Fab Foodies! Tue, 22 Oct 2019

Nikmati Makan Malam Bertemakan Makanan Tradisional Cina Terbaik Di Genting Highlands!

Menarik menu di Restoran dan Bar FUHU ni. Apa lagi guys, try lah!

Hiburan Fri, 24 May 2019

‘Tiada Persiapan Raya Tahun Ini’- Anzalna Nasir

Semoga urusan Anzalna melahirkan anak dipermudahkan oleh Allah SWT… Insha Allah!

Hiburan Wed, 29 May 2019

‘Cinta Kita’ Buah Tangan Baharu Projector Band

Wow! Buat pertama kali juga Razif rap dalam lagu ‘Cinta Kita’

Hiburan Thu, 19 Apr 2018

Nora Danish Menangis Kerana Bayinya Dikecam Netizen?

Nora kecewa dengan sikap netizen yang menghina bayinya yang tidak bersalah. Baginya, anak merupakan kurniaan tuhan yang perlu disayangi, bukan dihina.

Hiburan Thu, 7 Mar 2019

「肥妈」携手众好友6月云星剧场爆笑登场

「肥妈」6月携手好友李丽霞、黎耀祥及阮兆祥登云星剧场,准备为大马观众带来一个欢乐爆笑的夜晚。

Hiburan Wed, 31 Jul 2019

Jalan-Jalan Makan Angin Gabung Tiga Produksi, Pamer Tarikan Di Jepun

Kepada korang yang nak tahu tempat-tempat menarik di negara matahari terbit ni bolehlah tengok JJMA nanti ya!

Hiburan Sat, 25 May 2019

《校园主播培训营》开跑!6月1日正式招募新学员

一年一度由ntv7与八度空间联手打造的2019年ntv7及八度空间《校园主播培训营》正式开跑!网上招募将从6月1日起开放报名~

| Live TV