Hiburan By: Del14 November 7, 2019 @ 5:45pm

“Tak Mahu Pandang Belakang…Kenapa Kena Ungkit Kisah Lama?” – Azza Elite

Terpanggil untuk berkata sesuatu tentang foto gadis-gadis yang memakai pakaian pengantin bergambar di kawasan perkuburan Kristian yang tular, penyanyi kumpulan Elite, Azza Zawari memuat naik satu entri di akaun instagramnya untuk menegur perbuatan tersebut. 

“Ini berkenaan dengan akidah…orang marah lah. Terima lah marah orang ni sebagai peringatan dari Allah. Semoga tidak menjadi ikutan!

“Dear Adik, jangan kerana duit awak ikut kehendak orang! Jangan jadi bodoh dik..bertaubat ya dik..Minta pengampunan dari Allah,” tulis Azza sebagai kapsyen. 

 

Walaupun demikian, ada juga netizen yang tak puas hati dengan teguran Azza dan telah membidasnya dengan mengungkit kisah lama bekas penyanyi kumpulan Elite ini. 

“Kalau tegur je kena kait kan dengan benda dulu ke? Kita bagi nasihat berharap orang yang dinasihat berubah. Sebab kita pun ada yang bagi nasihat waktu jahil dulu agar berubah ke arah yang lebih baik.

“Tujuh tahun dah berubah. Tak mahu dah pandang belakang. Maka Alhamdullillah ada perubahan dalam diri kita kan?

“Itulah nama kesilapan..kita dakwah supaya orang lain tak buat macam yang kita buat,” tulis Azza membalas kenyataan netizen tersebut.

Menjengah ke ruangan komen, ramai pengikut-pengikut Azza yang menyokong tindakannya menegur kelakuan sedemikian kerana tak salah pun jika kita sama-sama ingat mengingatkan. Antara yang memberi kata-kata semangat kepada Azza ialah ahli bekas kumpulan Elite seperti Linda Rafar dan Abby Abadi. 

 

Apa-apapun, pemilik butik pengantin yang dikenali sebagai Nur Amirah (26 tahun) telah pun membuat permohonan maaf secara terbuka kepada semua lapisan masyarakat kerana mencetuskan sensitiviti perkauman dan berkata tidak berniat untuk mempersendakan apa-apa agama dan mengakui kekhilafannya.

Ambil lah iktibar dari perkara ini. Amatlah tidak wajar membuat pengambaran di tanah perkuburan, lebih-lebih lagi untuk mempromosi pakaian pengantin, tak kira lah bangsa apa sekali pun. Seharusnya sebagai rakyat Malaysia yang tinggal di negara majmuk, kita lebih peka dengan sensitiviti kaum-kaum lain, betul tak? 

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Mon, 4 Nov 2019
TECH Thu, 1 Nov 2018

Cara Mudah Untuk “Screen shot” Panjang pada PC

Kami kongsikan cara mudah untuk membuat Long Screenshot pada PC Windows ataupun Apple. Caranya, mudah saja!

Hiburan Wed, 3 Jan 2018

Masih Setia Bersama Dengan Afifah Nasir

 Walaupun dilanda kontroversi isu karaoke bersama Aliff Aziz  Ogos lalu tidak mematahkan hubungan mereka berdua

Hiburan Sat, 30 Mar 2019

‘27 Tahun Tak Balik Kampung Halaman Demi Cari Wang’- Perkongsian Tukang Cuci Ini Buat Netizen Sebak

27 tahun tak pernah balik kampung halaman demi mencari wang untuk keluarga, kami salute pakcik Abu Bakar ni. Terbaik!

Hiburan Fri, 5 Apr 2019

詹雪琳首推中文流行音产业书!教你如何用音乐找饭吃

Serene詹雪琳推出全球首本中文流行音乐产业书,教你如何用音乐找饭吃!

Hiburan Thu, 21 Jun 2018

Bukan Tak Nak, Belum Ada Rezeki

Sudah pasti, sebagai wanita yang sudah berumah tangga, saya juga mempunyai impian untuk menjadi ibu.

Hiburan Thu, 5 Jul 2018

当年红遍半边天的棒棒堂Lollipop,现在都去哪了呢?

相信许多90后,应该都对「我爱棒棒堂」不陌生吧!而当时红到不行的Lollipop,相隔多年的现在都跑到哪里了呢?

Hiburan Mon, 29 Apr 2019
Hiburan Sun, 12 Aug 2018

‘Awek Cendol’ Putus Cinta?

Perkongsian beberapa info dan gambar di laman Twitter menulis, pasangan yang pernah hangat bercinta itu dikhabarkan kini membawa haluan masing-masing.

| Live TV