Hiburan By: Del14 November 7, 2019 @ 5:45pm

“Tak Mahu Pandang Belakang…Kenapa Kena Ungkit Kisah Lama?” – Azza Elite

Terpanggil untuk berkata sesuatu tentang foto gadis-gadis yang memakai pakaian pengantin bergambar di kawasan perkuburan Kristian yang tular, penyanyi kumpulan Elite, Azza Zawari memuat naik satu entri di akaun instagramnya untuk menegur perbuatan tersebut. 

“Ini berkenaan dengan akidah…orang marah lah. Terima lah marah orang ni sebagai peringatan dari Allah. Semoga tidak menjadi ikutan!

“Dear Adik, jangan kerana duit awak ikut kehendak orang! Jangan jadi bodoh dik..bertaubat ya dik..Minta pengampunan dari Allah,” tulis Azza sebagai kapsyen. 

 

Walaupun demikian, ada juga netizen yang tak puas hati dengan teguran Azza dan telah membidasnya dengan mengungkit kisah lama bekas penyanyi kumpulan Elite ini. 

“Kalau tegur je kena kait kan dengan benda dulu ke? Kita bagi nasihat berharap orang yang dinasihat berubah. Sebab kita pun ada yang bagi nasihat waktu jahil dulu agar berubah ke arah yang lebih baik.

“Tujuh tahun dah berubah. Tak mahu dah pandang belakang. Maka Alhamdullillah ada perubahan dalam diri kita kan?

“Itulah nama kesilapan..kita dakwah supaya orang lain tak buat macam yang kita buat,” tulis Azza membalas kenyataan netizen tersebut.

Menjengah ke ruangan komen, ramai pengikut-pengikut Azza yang menyokong tindakannya menegur kelakuan sedemikian kerana tak salah pun jika kita sama-sama ingat mengingatkan. Antara yang memberi kata-kata semangat kepada Azza ialah ahli bekas kumpulan Elite seperti Linda Rafar dan Abby Abadi. 

 

Apa-apapun, pemilik butik pengantin yang dikenali sebagai Nur Amirah (26 tahun) telah pun membuat permohonan maaf secara terbuka kepada semua lapisan masyarakat kerana mencetuskan sensitiviti perkauman dan berkata tidak berniat untuk mempersendakan apa-apa agama dan mengakui kekhilafannya.

Ambil lah iktibar dari perkara ini. Amatlah tidak wajar membuat pengambaran di tanah perkuburan, lebih-lebih lagi untuk mempromosi pakaian pengantin, tak kira lah bangsa apa sekali pun. Seharusnya sebagai rakyat Malaysia yang tinggal di negara majmuk, kita lebih peka dengan sensitiviti kaum-kaum lain, betul tak? 

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Sun, 14 Apr 2019

Lepas Cili Jeruk, Ayu OIAM Sibuk Jual Sambal Terung Pula!

Jom serbu booth Ayu di MAEPS, Serdang pada 24-26 Mei nanti okay!

Hiburan Fri, 11 Oct 2019

Ramai Yang Puji Di Media Sosial, Warner Bros Ucap Terima Kasih

Filem Joker Kini Jadi Filem Nombor 1 Di Malaysia

Hiburan Tue, 7 Nov 2017

ALL HAIL, JOE JONAS – KING OF THE NORTH!

We love good and surprising news don’t we? And nothing beats good surprising news than the recent engagement announcement made by Sophie Turner and Joe Jonas on their Instagram accounts. *screams*

Hiburan Thu, 17 Jan 2019

Tukar Angin, Black Mahu Jadi Penyanyi Nasyid?

Black pernah menghasilkan lagu berkonsep kerohaniaan bersama kumpulan Rabbani sebelum ini. Semoga dipermudahkan, Black!

LIFESTYLE Wed, 7 Mar 2018

Kalau Anak Degil, Adakah Rotan Habuannya?

Anak suka memberontak? Tak mahu dengar kata? Memang buntu dibuatnya… Semua masalah ada penyelesaiannya, jom amalkan 5 C ini!

Hiburan Tue, 21 Nov 2017

UQASHA POST GAMBAR EDIT, MOTIF?

Uqasha sekali lagi dikecam kerana dikatakan telah mengedit gambarnya sebelum memuat naik di laman instagram beliau.

Hiburan Thu, 26 Dec 2019

Naim Daniel Accused Of Chasing Clout Using BLACKPINK Rosé’s Picture

Maybe he was just being a fanboy trying to show his support for his idol, but maybe BLINKS took it too far?

Events Mon, 15 Jul 2019

SNSD Member Hyoyeon will be Coming to Zouk Genting as DJ Hyo

Hyoyeon proves fans (and anti-fans) that SNSD isn’t all about look, in fact they are bomb with talents!

Hiburan Mon, 4 Nov 2019
Hiburan Wed, 16 May 2018

Cabaran Berpuasa Kali Ini Lebih Mencabar – Siti Nurhaliza

Siti akan cuba setakat yang mampu. Jika bekalan susu tidak terganggu dan Aafiyah juga kenyang, rasanya tiada masalah untuk berpuasa seperti biasa.

| Live TV