Hiburan By: Del14 November 7, 2019 @ 5:45pm

“Tak Mahu Pandang Belakang…Kenapa Kena Ungkit Kisah Lama?” – Azza Elite

Terpanggil untuk berkata sesuatu tentang foto gadis-gadis yang memakai pakaian pengantin bergambar di kawasan perkuburan Kristian yang tular, penyanyi kumpulan Elite, Azza Zawari memuat naik satu entri di akaun instagramnya untuk menegur perbuatan tersebut. 

“Ini berkenaan dengan akidah…orang marah lah. Terima lah marah orang ni sebagai peringatan dari Allah. Semoga tidak menjadi ikutan!

“Dear Adik, jangan kerana duit awak ikut kehendak orang! Jangan jadi bodoh dik..bertaubat ya dik..Minta pengampunan dari Allah,” tulis Azza sebagai kapsyen. 

 

Walaupun demikian, ada juga netizen yang tak puas hati dengan teguran Azza dan telah membidasnya dengan mengungkit kisah lama bekas penyanyi kumpulan Elite ini. 

“Kalau tegur je kena kait kan dengan benda dulu ke? Kita bagi nasihat berharap orang yang dinasihat berubah. Sebab kita pun ada yang bagi nasihat waktu jahil dulu agar berubah ke arah yang lebih baik.

“Tujuh tahun dah berubah. Tak mahu dah pandang belakang. Maka Alhamdullillah ada perubahan dalam diri kita kan?

“Itulah nama kesilapan..kita dakwah supaya orang lain tak buat macam yang kita buat,” tulis Azza membalas kenyataan netizen tersebut.

Menjengah ke ruangan komen, ramai pengikut-pengikut Azza yang menyokong tindakannya menegur kelakuan sedemikian kerana tak salah pun jika kita sama-sama ingat mengingatkan. Antara yang memberi kata-kata semangat kepada Azza ialah ahli bekas kumpulan Elite seperti Linda Rafar dan Abby Abadi. 

 

Apa-apapun, pemilik butik pengantin yang dikenali sebagai Nur Amirah (26 tahun) telah pun membuat permohonan maaf secara terbuka kepada semua lapisan masyarakat kerana mencetuskan sensitiviti perkauman dan berkata tidak berniat untuk mempersendakan apa-apa agama dan mengakui kekhilafannya.

Ambil lah iktibar dari perkara ini. Amatlah tidak wajar membuat pengambaran di tanah perkuburan, lebih-lebih lagi untuk mempromosi pakaian pengantin, tak kira lah bangsa apa sekali pun. Seharusnya sebagai rakyat Malaysia yang tinggal di negara majmuk, kita lebih peka dengan sensitiviti kaum-kaum lain, betul tak? 

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Selebriti Tue, 7 Nov 2017

SUAMI TAK GUNA! –EZLYNN

Rata-rata Netizen dan juga peminat penyanyi HI! HI! BYE! BYE! Ini marah dengan tindakan suami Ezlynn yang viral di laman sosial kini.

Relationships Thu, 22 Nov 2018

Lelaki Baca Ini! Siapa Sakiti Hati Isteri Memang Allah Jadikan Hidupnya Melarat

Kaum lelaki yang bergelar suami, baca perkongsian ini. Semoga bermanfaat!

Events Wed, 3 Jul 2019

Afgan Kembali Ke Kuala Lumpur Oktober Ini, Kali Ini Membawa ‘Inspirasi’

Belum pernah ada mana-mana penyanyi lelaki khususnya artis bukan tempatan yang setiap tahun mengadakan konsert berskala besar kecuali Afgan!

Hiburan Tue, 19 Nov 2019

Betul Ke Nasz Sally ‘Kembar’ Sherry Al Hadad?

Empat tahun di dalam industri seni, ramai yang keliru saya dengan Sherry…

Hiburan Mon, 26 Mar 2018

Kim Jong Kook Shocks Own Mother By Revealing Dating History

The Running Man member has always kept his lips sealed tight but now he suddenly revealed everything.

Hiburan Sat, 24 Feb 2018

KALAU DAH JODOH TAK KE MANA!

Majlis pernikahan akan berlangsung di Sabah pada 18 Mac depan.

Hiburan Wed, 11 Apr 2018
Hiburan Fri, 2 Mar 2018

AISHAH MOHON TIDAK DIGANGGU!

Menurut plantun lagu ‘Janji Manis Mu’ ini, beliau terpaksa menjalani pembedahan tersebut bagi mengatasi masalah gastrik yang dihadapi termasuk sakit kaki gara-gara berat badannya melampaui usia yang dah 52 tahun.

Hiburan Fri, 16 Aug 2019

Suami Tak Cari Lain? Ini Tips Nora Jaga Rumah Tangga

Tips berguna buat para isteri diakhir zaman ni. Suami? Jangan pernah lupa tanggungjawab juga okay!

Hiburan Wed, 3 Oct 2018

| Live TV