Sertai misi di www.jomheboh.com.my dan berpeluang memenangi 5 juta koin Shopee, barangan Xiaomi dan beras ERA! Penyertaan dilanjutkan sehingga hari Jumaat 7 Mei 2021. Sertai sekarang!
Hiburan By: Del14 November 7, 2019 @ 5:45pm

“Tak Mahu Pandang Belakang…Kenapa Kena Ungkit Kisah Lama?” – Azza Elite

Terpanggil untuk berkata sesuatu tentang foto gadis-gadis yang memakai pakaian pengantin bergambar di kawasan perkuburan Kristian yang tular, penyanyi kumpulan Elite, Azza Zawari memuat naik satu entri di akaun instagramnya untuk menegur perbuatan tersebut. 

“Ini berkenaan dengan akidah…orang marah lah. Terima lah marah orang ni sebagai peringatan dari Allah. Semoga tidak menjadi ikutan!

“Dear Adik, jangan kerana duit awak ikut kehendak orang! Jangan jadi bodoh dik..bertaubat ya dik..Minta pengampunan dari Allah,” tulis Azza sebagai kapsyen. 

 

Walaupun demikian, ada juga netizen yang tak puas hati dengan teguran Azza dan telah membidasnya dengan mengungkit kisah lama bekas penyanyi kumpulan Elite ini. 

“Kalau tegur je kena kait kan dengan benda dulu ke? Kita bagi nasihat berharap orang yang dinasihat berubah. Sebab kita pun ada yang bagi nasihat waktu jahil dulu agar berubah ke arah yang lebih baik.

“Tujuh tahun dah berubah. Tak mahu dah pandang belakang. Maka Alhamdullillah ada perubahan dalam diri kita kan?

“Itulah nama kesilapan..kita dakwah supaya orang lain tak buat macam yang kita buat,” tulis Azza membalas kenyataan netizen tersebut.

Menjengah ke ruangan komen, ramai pengikut-pengikut Azza yang menyokong tindakannya menegur kelakuan sedemikian kerana tak salah pun jika kita sama-sama ingat mengingatkan. Antara yang memberi kata-kata semangat kepada Azza ialah ahli bekas kumpulan Elite seperti Linda Rafar dan Abby Abadi. 

 

Apa-apapun, pemilik butik pengantin yang dikenali sebagai Nur Amirah (26 tahun) telah pun membuat permohonan maaf secara terbuka kepada semua lapisan masyarakat kerana mencetuskan sensitiviti perkauman dan berkata tidak berniat untuk mempersendakan apa-apa agama dan mengakui kekhilafannya.

Ambil lah iktibar dari perkara ini. Amatlah tidak wajar membuat pengambaran di tanah perkuburan, lebih-lebih lagi untuk mempromosi pakaian pengantin, tak kira lah bangsa apa sekali pun. Seharusnya sebagai rakyat Malaysia yang tinggal di negara majmuk, kita lebih peka dengan sensitiviti kaum-kaum lain, betul tak? 

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Mon, 10 Sep 2018

Fad Tak Kisah Kalau Tak Menang, Asalkan…

Tercalon dalam kategori Penyampai Radio Popular dan Artis Komedi Popular, Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) 31, Fad mengaku dia tidak meletakkan harapan tinggi untuk menang.

Hiburan Mon, 9 Jul 2018

Hos Kacak Diserang Individu Misteri?

Menerusi posting berkenaan, penulisannya menggambarkan dirinya sedang bersedih apabila dilabel sebagai hos ‘sendu’. Aik, kenapa tu?

Hiburan Mon, 3 Dec 2018

“SAYA Sudah Cukup Sengsara. Apa Salah Saya?

Nonny Nadirah Zainuddin berkata, sepanjang sakit dia tidak boleh bangun, makan dan minum hingga dimasukkan ke hospital.

Hiburan Mon, 8 Apr 2019

#SetulusIkhlas : Diana Danielle Ajar Anak-Anak ‘Hormat’ Alam

Sebuah contoh yang wajar diikuti, jangan buang sampah merata-rata okay!

Hiburan Mon, 15 Oct 2018

Sebak Pemergian Bapa, Syafiq Farhain Kongsi Pesanan Allahyarham Saleem

Sebak…Syafiq begitu terasa apabila kehilangan orang yang tersayang.

Hiburan Tue, 3 Dec 2019
Hiburan Sun, 24 Mar 2019

Kecewa Dituduh Perosak Rumah Tangga, Nina Iskandar Beri Amaran!

Tegas pelakon berusia 27 tahun itu, hubungannya dengan penolong pengarah berkenaan hanyalah atas dasar profesional dan tidak lebih dari itu.

Hiburan Fri, 26 Apr 2019

‘Apa Faedah Bawa Artis KPOP Datang Sini?’- Datuk Awie Tempelak Tindakan Menteri?

Tahun Melawat Malaysia tapi artis luar pula yang dijemput. Kenapa agaknya ya?

Hiburan Sat, 13 Oct 2018

Ini Respon Lan Solo Selepas Kristal Dapat Vokalis Baru, Cayalah!

Lan Solo tidak mahu mengulas lebih panjang namun dia berharap kumpulan Kristal terus maju dalam industri seni suara!

| Live TV