Hiburan By: SGMS Faida June 27, 2019 @ 5:39pm

Tak Nak Keluar Rumah Sebab Gemuk, Ini Cara Kilafairy Selesai Masalah!

Siapa sangka, pelakon dan penyanyi Kilafairy pernah berdepan masalah berat badan berlebihan suatu masa dahulu.

Anak bongsu kepada penyanyi terkenal era 1980-an, Rohana Jalil ini mengakui menceburi dunia seni juga menuntut dirinya sentiasa nampak cantik di setiap sudut.

Terutamanya jika muncul di kaca TV atau skrin layar perak, saiz sebenar pasti akan mengembang. Itu antara senario dan hakikat sebenar yang harus ditelan.

“ Saya sendiri pernah berbadan tembam. Memang ada yang tidak percaya, saya juga pernah berdepan masalah berat badan. Di awal kemunculan di pentas seni, kalau ada yang masih ingat… saya memang pernah berisi. Masa itu keyakinan diri ada kalanya menurun. Saya percaya ini situasi normal yang ada dalam diri kita, Tambah pula bekerja yang menuntut saya muncul di kaca TV, memang penampilan dan bentuk badan itu saya anggap perlu ‘on point’.

“ TV pula contohnya kita tahu akan besarkan lagi saiz sebenar. Bayangkan yang berisi seperti saya… terus bertambah berisi dalam kaca TV. Nak menjalani penggambaran pun jadi macam tak seronok dan rasa ‘insecure’. Semangat nak buat sesuatu itu terus merudum dan seperti biasa orang di sekeliling kita terus pantas menghakimi.

“ Keyakinan diri itu perlu ada setiap pada kita. Tapi jika ada sesuatu yang melemahkan segala-galanya kita kena pantas bertindak melakukan perubahan,” katanya.

Sehubungan itu, Kilafairy atau nama sebenarnya, Syakila Nisha Jangir Khan kini mengeluarkan produk kesihatan KILAFIT dalam usaha membantu masyarakat di luar sana mendapatkan tubuh badan sihat dan menawan. 

“ Kilafit bagai cinta hati yang menyembuh kedukaan di hati saya. Produk kesihatan dan pelangsing badan itu diformulakan oleh doktor bertauliah dengan cetusan idea saya sendiri,” katanya ketika ditemui di majlis pelancaran KILAFIT di Forest Valley, Cheras.

Menurut penyanyi lagu Put The Word In bersama Sean Kingston itu, dia sentiasa percaya untuk terus menjadi seperti mana yang dimahukan.

“Saya percaya soal fizikal ini bergantung kepada diri sendiri. Saya tak bermaksud mahu memaksa sesiapa perlu menukar menjadi seperti itu dan ini. Hidup ini adalah pilihan. Pilihan saya ialah untuk mengamalkan KILAFIT. Anda juga boleh ikut jejak saya.

“I rather be what i want to be,” katanya.

Akur pasti ada skeptikal yang membandingkan dirinya yang sudah berbadan langsing dan menjual produk seperti KILAFIT, Kilafairy terbuka dalam hal itu.

“Macam biasa akan ada juga yang akan cakap saya guna pengaruh yang ada untuk menjual produk ini semata-mata. Tapi hakikatnya mereka tidak tahu, saya juga bergelut dengan masalah berat badan.

“Saya pun macam orang lain juga yang macam malu nak muat naik gambar masa badan berisi. Namun sesekali muat naik gambar berisi, ramai yang tak percaya. Orang di luar sana termasuk netizen akan andai itu dan ini.

“ Saya tak boleh paksa mereka percaya pada saya. Berat badan saya tak boleh melebihi 50 kilogram. Kalau lebih angka itu, pipi di muka saya akan nampak ketara naik. Saya akui pernah ikuti cara diet yang salah hingga memberi kesan sampingan.

“Sekarang nak bakar lemak di pusat gimnasium pun sudah jadi terbatas kerana faktor masa. Jadi saya letakkan 100 peratus harapan dan tanggungjawab kepada KILAFIT.

“ Dengan KILAFIT ini juga saya sudah mampu menolong mereka menurunkan berat badan termasuk menjana pendapatan. Sudah ramai yang mempercayai kredibiliti KILAFIT. Tapi andai ada masa, saya memang akan cuba buat diri berpeluh dengan aktiviti riadah,” katanya.

Dengan harga mampu milik hanya RM 88 sekotak, anda boleh memiliki bentuk badan seperti Kilafairy dalam masa beberapa minggu. Sekiranya berminat, layari Instagram @kilafit untuk pembelian hari ini!

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Fri, 13 Jul 2018

Wow! Si Cantik Uyaina Arshad Bakal Jadi Pengacara Liga Dangdut

Saya adalah pengacara luar pertama. Jadi, banyak mendapat sokongan dan tunjuk ajar daripada rakan pengacara yang lain juga. Pastinya, peluang ini sangat bermakna, segali gus ia menguji kemampuan sebenar saya sebagai pengacara.

Hiburan Wed, 27 Dec 2017

Jonghyun – Peminat Berhijab Berkumpul Kenang Netizen Kecam

Peminat yang terdiri daripada pelbagai bangsa itu hadir dengan membawa beberapa barangan peringatan seperti lilin, bunga, belon dan potretnya ketika upacara itu berlangsung

Fab Foodies! Mon, 11 Jun 2018

Apa Di Dapur Bersama Chef Imelda; Sup Kambing Berempah

Sebelum Ramadhan melabuhkan tirai beberapa hari lagi, resepi ini mungkin ini boleh dijadikan pilihan untuk juadah berbuka puasa hari ini. Penggemar daging kambing, tunggu apa lagi, yuk pekena Sup Kambing Berempah petang ini.  Bahan- Bahannya; […]

Hiburan Fri, 24 Jan 2020

Lisa Manoban Peluk Kucing Untuk Lepas Tekanan

Tak tau mana lagi comel…kucing ke tuan dia?

Hiburan Fri, 8 Feb 2019

Ini Doa Sang Mantan Buat Emma Maembong

Semoga netizen tidak menyerang pelakon ini lagi di ruangan komen miliknya

LIFESTYLE Wed, 23 May 2018

Dr Siti Hasmah’s Handbag is NOT Marie Claire but is Hamano

Hamano handbags cost much more than a Marie Claire handbag.

Hiburan Mon, 3 Sep 2018

Penampilan Baru Fouziah Ghous Dapat Pujian Netizen

Menerusi laman Instagram suaminya, @zhafyusof, sekeping gambar yang memperlihatkan penampilan wajah pelakon itu dengan hijab.

Hiburan Thu, 11 Jul 2019

Terlampau Obses Sampai Sanggup Tunjuk Tarian Guling, Sherry Al Hadad Mohon Maaf!

Memang betul naik sheikh ni! Tapi Sherry kan dah minta maaf tu!

Hiburan Mon, 27 Jan 2020

| Live TV