Hiburan By: Salma Syahbuddin March 19, 2018 @ 3:37am

“Takut Beri Kesan Kepada Bayi” – Elyana Gugur Kandungan

Bagi Penyanyi Kalis Rindu ini, beliau terpaksa menggugurkan kandungannya yang berusia dua bulan kerana tidak mahu penyakit yang dihidapinya itu memberi kesan kepada bayi yang dikandungnya. 

Menghidapi kanser Limfoma tahap empat, Elyana mengakui amat sedih kerana terpaksa menggugurkan kandungannya itu kira-kira dua minggu yang lalu. Walaubagaimana pun, sebelum menggugurkan kandungannya, penyanyi ini terlebih dahulu merujuk kepada ustaz sebelum mengambil keputusan tersebut.

“Sudah bertahun lamanya saya mengimpikan kehadiran anak kecil. Sebelum ini, terlalu sukar untuk saya hamil. Bagaimanapun, saya harus membuat keputusan yang besar dalam hidup selepas disahkan hamil. Hati saya terlalu berat mahu menggugurkan kandungan, tetapi jika saya meneruskannya, ia memberi kesan kepada bayi saya nanti.” Jelasnya

Menurut Elyana, dia tidak sedar bahawa dirinya itu sedang berbadan dua sehinggalah kesihatannya merosot. 

“Saya langsung tidak boleh menjamah makanan sampaikan hendak telan roti pun tidak mampu. Bagaimanapun, saya kena makan jugak kerana terpaksa menelan 28 biji ubat sehari, setiap empat jam. Melihat keadaan tersebut, saya lakukan pemeriksaan doktor dan disahkan hamil. Begitupun saya terpaksa menggugurkannya kerana bimbang ubat yang saya ambil boleh memberikan kesan kepada bayi. Saya takut, anak yang dilahirkan tidak cukup sifat.” Tambahnya 

Elyana sebelum ini juga pernah keguguran akibat mengandung diluar rahim iaitu pada awal 2016. 

Apapun, semoga Elyana terus tabah dalam menghadapi ujian ini. Sesungguhnya, selepas kesulitan itu pasti akan timbul kebahagian yang lebih manis.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Fri, 5 Oct 2018

Susukan Anak Walaupun Sedang Bekerja, Peminat Puji Siti Nurhaliza

Sifat Siti Nurhaliza bukan sahaja harus dipuji oleh ramai pihak tetapi, harus dijadikan sebagai inspirasi buat ibu-ibu diluar sana. Betul tak?

Hiburan Sat, 21 Apr 2018

Nak Tahu Comel Ke Tak Anak Sajat, Saksikan Dalam Nur Sajat Rated Xtra Hanya Di Tonton!

Dalam episod kali ini, Sajat sempat menyiapkan anak-anaknya iaitu Syahmi dan Syaza sebelum keluar bekerja. Nampaknya Sajat pun macam mak-mak yang lain juga kan? Siap berlari mengejar anak-anak semata-mata nak suruh pergi mandi. 

LIFESTYLE Fri, 16 Nov 2018

Here are 4 Great Places You Can Visit with the Family This Holiday Season

The long holidays are coming so it’s time to travel somewhere with the family.

Hiburan Sat, 24 Nov 2018

Tolonglah Henti Label Orang Gemuk ‘Power’ Ke Tak, Ini Pesan Abam Buat Netizen!

Orang ‘power’ pun jika Allah tak izinkan, buatlah cara macam mana sekalipun tak dapat juga.

Hiburan Sun, 21 Oct 2018

Pakai Baju Tetapi Berbogel Macam Mana Tu?

Memakai seluar ketat berwarna coklat terus dikata berbogel sedangkan tidak

Hiburan Sun, 13 Jan 2019

ntv7、八度空间「第四届亚洲彩虹盛典」大放异彩!9项入围大获全胜

ntv7和八度空间前天公布获9项提名入围第四届亚洲彩虹盛典,昨晚(12日)在颁奖典礼上写下了傲人的全胜纪录,大放异彩!

Hiburan Tue, 4 Dec 2018

“Ketiak Dia Lagi Flawless Dari Muka Aku” – Netizen Kagum Dengan Ain Edruce

Menjaga kebersihan tu kan sangat dititikberatkan…

Hiburan Tue, 11 Jun 2019

Rumah Kena Pecah Masuk, Nash Rancang Pasang CCTV

Saya bagaimanapun, bersyukur kerana ketika kejadian, tiada sesiapa di rumah, malah tiada barangan berharga yang dilarikan.

Hiburan Mon, 11 Jun 2018

Zizan Bakal Pindah Ke Indonesia?

Raffi Ahmad nampak kemampuan saya dan masa depan dalam industri perfileman di sana. Cayalah Zizan!

| Live TV