Hiburan By: Salma Syahbuddin March 19, 2018 @ 3:37am

“Takut Beri Kesan Kepada Bayi” – Elyana Gugur Kandungan

Bagi Penyanyi Kalis Rindu ini, beliau terpaksa menggugurkan kandungannya yang berusia dua bulan kerana tidak mahu penyakit yang dihidapinya itu memberi kesan kepada bayi yang dikandungnya. 

Menghidapi kanser Limfoma tahap empat, Elyana mengakui amat sedih kerana terpaksa menggugurkan kandungannya itu kira-kira dua minggu yang lalu. Walaubagaimana pun, sebelum menggugurkan kandungannya, penyanyi ini terlebih dahulu merujuk kepada ustaz sebelum mengambil keputusan tersebut.

“Sudah bertahun lamanya saya mengimpikan kehadiran anak kecil. Sebelum ini, terlalu sukar untuk saya hamil. Bagaimanapun, saya harus membuat keputusan yang besar dalam hidup selepas disahkan hamil. Hati saya terlalu berat mahu menggugurkan kandungan, tetapi jika saya meneruskannya, ia memberi kesan kepada bayi saya nanti.” Jelasnya

Menurut Elyana, dia tidak sedar bahawa dirinya itu sedang berbadan dua sehinggalah kesihatannya merosot. 

“Saya langsung tidak boleh menjamah makanan sampaikan hendak telan roti pun tidak mampu. Bagaimanapun, saya kena makan jugak kerana terpaksa menelan 28 biji ubat sehari, setiap empat jam. Melihat keadaan tersebut, saya lakukan pemeriksaan doktor dan disahkan hamil. Begitupun saya terpaksa menggugurkannya kerana bimbang ubat yang saya ambil boleh memberikan kesan kepada bayi. Saya takut, anak yang dilahirkan tidak cukup sifat.” Tambahnya 

Elyana sebelum ini juga pernah keguguran akibat mengandung diluar rahim iaitu pada awal 2016. 

Apapun, semoga Elyana terus tabah dalam menghadapi ujian ini. Sesungguhnya, selepas kesulitan itu pasti akan timbul kebahagian yang lebih manis.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Sat, 26 Jan 2019

‘Menang Kalah Hal Kedua, Yang Penting Sihat’ – Sufian Suhaimi

Semoga cepat sembuh Sufian Suhaimi, ada rezeki kita boleh lihat Ada Di Matamu menang besar malam itu nanti. Siapa tahu kan?

Hiburan Thu, 19 Jul 2018

Kiriman Bunga Tak Bermakna Bercinta

Hal ini turut diakui sendiri oleh Ruhainies namun pelakon Hello, Mr Perfect! ini menegaskan hubungan mereka hanya sekadar kawan. Dengar tu, Ruhainies masih single ya!

Hiburan Mon, 18 Nov 2019

全马唯一配对首映!权相佑爆肌要你《Love, Again》

年末最爆笑的浪漫喜剧《Love, Again》 11月21日全马甜蜜上映!配合电影宣传更是大搞噱头举办速配活动,吸引了各行各业的专业人士争相报名。

Featured Thu, 14 Oct 2021

“Kau Cantik? Rampas Hak Orang Tak? Lemah!” – Video Intan Saleh Trigger Netizen

Sebuah video yang dimuat naik oleh bekas madu kepada pelakon Izreen Azminda, Intan Saleh menjadi perbualan hangat netizen di laman sosial. Video yang di muat naik di aplikasi TikTok itu memaparkan aksi Intan melakukan ‘lip […]

Fab Foodies! Wed, 19 Dec 2018

Not Sure What to Get Someone for Christmas? Think Chocolates!

It’s a great gift no matter the occasion.

Hiburan Thu, 24 Oct 2019
Hiburan Fri, 28 Jun 2019

Bakal Bertunang, Kali Ini Joy Revfa Pilih Pelakon

Dah ‘terjodoh’, nak buat macam mana.

Hiburan Tue, 18 Jun 2019

Hampir 500 Orang Dibunuh Setiap Hari, Apa Sebenarnya Terjadi Di Sudan?

Tentera Sudan bertindak kejam dengan merogol malah membunuh wanita dan kanak-kanak dan membuang mayat mereka di Sungai Nile.

Hiburan Sat, 8 Dec 2018

Kumpulan BTS Kalahkan Ariana Grande Di Twitter?

WOW! BTS turut mengalahkan beberapa akaun Twitter milik selebriti popular antarabangsa, rapper Kanye West, @KanyeWest, yang berada di tempat kedua.

Hiburan Wed, 29 May 2019

‘Saya Mengaji Bukan Nak Menunjuk Tapi…’- Lisa Surihani

Lisa Surihani mengakui memiliki alasan tersendiri tidak berkongsi aktiviti mengajinya di media sosial.

| Live TV