Hiburan By: Khairil Khusyairi September 20, 2022 @ 5:01pm

Terpaling Juara: Hattan Komen Persembahan Bosan, Ini Respons Rahmad Mega

Penyanyi Rahmad Mega beranggapan misinya pada konsert kelima Terpaling Juara berjaya setelah mendendangkan lagu Bunga nyanyian asal Ara Johari.

Membawakan lagu tersebut dengan gaya tersendiri, persembahan Rahmad mendapat pujian penonton di media sosial.

Menurut Rahmad, dia berpuas hati dengan persembahannya meskipun tidak dapat memuaskan pihak juri.

“Saya berjaya membawakan lagu tersebut dengan baik sebenarnya, cuma pihak juri sudah tentu mahukan yang lebih. Idea Kapten (Hael Husaini) mahu kekalkan saya bawa lagu dengan gaya tersendiri.

“Kali ini, saya dah berjaya membawakan lagu Bunga versi Rahmad Mega, cuma belum cukup maksimum bagi juri.

“Secara peribadi, saya puas hati dengan nyanyian saya harini berbanding minggu lepas,” katanya kepada XTRA.

Biarpun menerima pujian daripada penonton, persembahan Rahmad mendapat kritikan juri, Datuk Hattan dengan mengatakan susunan muzik yang dipersembahkan agak bosan.

Bagi Rahmad, setiap orang pasti mempunyai pendapat tersendiri dalam menilai sesuatu persembahan.

“Ada betulnya apa kata juri sebab masing-masing mempunyai pendapat tersendiri. Hattan ada cadangan yang baik dalam pemberian idea cuma saya anggap misi saya kalini berjaya.

“Pendapat kita sebagai pendengar masa kini dengan juri tidak sama, pendapat juri menjurus kepada pendapat peribadi. Dengan cadangan yang diberi Hattan, kita ambil serius.

“Dalam program Terpaling Juara ini, ia mengabungkan orang baharu dan orang lama, bagi orang lama macam saya sudah tentu mempunyai gaya tersendiri,” jelasnya.

Persembahan Rahmad juga berada di kedudukan dua terbawah namun terselamat dengan tiadanya penyingkiran untuk minggu kelima.

Bersiaran secara langsung dari Studio Sri Pentas 2, Plaza Alam Sentral, Shah Alam, jangan lupa saksikan Terpaling Juara setiap Ahad, jam 9 malam di TV3.

Terpaling Juara juga dapat disaksikan dengan strim langsung secara definisi tinggi di laman portal video www.tonton.com.my

Gunakan tanda pagar #TerpalingJuara dan #PlaylistAJL untuk menghangatkan lagi perbualan di media sosial.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Tue, 21 Dec 2021

Ini Cara Pastikan Minyak Wangi Yang Anda Beli Tu Betul-Betul Selamat Dipakai, Senang Je!

Minyak wangi dah lama menjadi aksesori yang wajib dikenakan agar badan kita sentiasa berbau harum dan segar. Sebenarnya minyak wangi boleh membantu kita menjadi lebih yakin untuk berdepan dengan orang ramai. Confident gitu! Banyak minyak […]

Trending Thu, 28 Feb 2019

Dari tukang cuci ke pelakon wanita terbaik Oscar, Olivia Colman cipta sejarah

Ini pencalonan dan kemenangan pertamanya di anugerah ini.

Featured Mon, 19 Jul 2021

“Umrah Masa Tu Rasa Luar Biasa, Penuh Ketenangan..” – Fazura Luah Perasaan Rindu

Pelakon jelita, Nur Fazura menzahirkan kesayuan dan kerinduannya saat  mengerjakan ibadah umrah di Tanah Suci Makkah dan Madinah. Menerusi satu hantaran yang dimuat naik dalam Instagram miliknya, Fazura sempat memuat naik beberapa keping gambar lama saat dia […]

Hiburan Thu, 26 Sep 2019
Hiburan Wed, 26 Feb 2020
Featured Fri, 19 Aug 2022

Instagram Dibanjiri Ucapan Tahniah, Ramai Bangga Syamsul Yusof Terima Lamaran Pembikinan Filem Epik Cecah Ratus Juta Ringgit

Fuhhh, tak sabar rasanya nak tengok hasil mantap Syamsul Yusof buat filem epik sejarah Melaka! Alhamdulillah rezeki buat keluarga tersayang kann 🤩☺️☺️

Hiburan Sun, 26 Nov 2023
Hiburan Thu, 22 Mar 2018

SM Faisal Nasimuddin Dan Puteri Aisyah Intim?

Menerusi muat naik tersebut, kelihatan SM Faisal dan Puteri Aisyah memuat naik gambar dan video mereka keluar menonton wayang bersama. Sweet kan?

Trending Wed, 12 Sep 2018

Panggang, Rebus Atau Kukus, Penduduk Hanoi Digesa Henti Makan Daging Anjing

‘ Tolong Berhenti Makan Daging Anjing’, itu peringatan pihak berkuasa Hanoi yang segera menggesa penduduk di sana supaya tamatkan aktiviti tersebut. Daging anjing yang menjadi ‘kegemaran’ penduduk di sana dilaporkan menjejaskan imej bandar terbabit selain […]

Hiburan Wed, 7 Aug 2019

Media Prima Digital and Ziff Davis Announce IGN Southeast Asia Partnership

Media Prima Digital, one of Southeast Asia’s leading digital media groups, announced a new partnership with global digital media company Ziff Davis, a division of J2 Global, to operate IGN Southeast Asia (sea.ign.com) catered to […]

error: Content is protected !!