Hiburan By: SGMS Faida July 14, 2019 @ 9:00am

Tidak Hadir Pertunangan Anak, Bapa Zahirah Macwilson Akhirnya Buka Mulut!

Bapa kepada pelakon Zahirah Macwilson, Zainol Johari Macwilson mendakwa dirinya mendapat ugutan daripada bekas suami isterinya mengenai hak penjagaan anak.

Atas sebab itu, dia tidak dapat hadir ke majlis pertunangan anaknya dengan pelakon Aiman Hakim Ridza di Perth pada 8 Jun lalu. 

 

 “Saya bawa isteri dan anaknya yang berumur enam tahun tinggal bersama di Australia sejak Mac lalu.
 
“Bekas suaminya tiba-tiba hantar mesej menyoal kenapa membawa anaknya tanpa memberitahunya terlebih dahulu dan meminta supaya membawanya pulang segera ke Malaysia.
 
“Jika tidak berbuat demikian, dia akan buat laporan polis dan mengatakan sanggup membayar semula tiket penerbangan untuk anaknya,” katanya kepada Harian Metro.

Menurutnya, pada peringkat awal, individu terbabit tidak pernah ambil tahu berkenaan nasib dua anak di bawah jagaan bekas isterinya itu walaupun jarak rumah hanya 10 minit perjalanan.

“Pernah berlaku dia tak datang tengok anak kedua ini selama enam bulan. Jadi saya ambil keputusan bawa isteri dan anak kedua ini ke Perth.

“Manakala anak sulung isteri sudah besar berusia 19 tahun. Dia enggan ikut ke Perth dan tinggal di rumah pusaka keluarga isteri,” katanya.

Zainol berkata, apabila perkara itu diketahui oleh individu terbabit, dia mula bertindak di luar dugaan.

“Tahun lalu, isteri dengan bekas suaminya sudah selesaikan perkara ini di Mahkamah Syariah Kangar untuk mendapatkan hak penjagaan anak.

“Pegawai Sulh di situ memberikan hak penjagaan anak sepenuhnya kepada ibunya dan bapanya ada hak mengambilnya hujung minggu. Namun dia mengabaikannya dan memberi pelbagai alasan tidak logik,” katanya.

Katanya, dia tidak gentar dengan ugutan individu terbabit, namun memberikan kebenaran kepada isterinya untuk pulang ke Perlis bersama anaknya.

“Saya jelaskan kepada isteri yang saya kena ada di Perth kerana Zahirah nak bertunang. Tapi isteri rasa takut sekiranya dia diapa-apakan oleh bekas suami.

“Namun memikirkan saya yang bawa isteri dan anaknya ke sini, saya akhirnya buat keputusan pulang bersama isteri.

“Sebaik kami sampai ke Perlis, dia datang ambil anak keesokan harinya. Isteri memberitahu tugas rutin yang perlu dibuat untuk anak mereka iaitu menguruskan persekolahannya pagi dan petang,” katanya.

Zainol memberitahu, individu terbabit mula berdalih apabila memberikan alasan akan mengganggu tugas sehariannya.

“Disebabkan itu, kami minta surat pengesahan daripadanya yang memberikan kebenaran untuk membawa anak kedua ini berhijrah ke Perth dan ia sudah pun diperoleh.

“Insya-Allah ia akan memudahkan lagi proses permohonan taraf penduduk tetap. Surat ini akan diserahkan kepada pihak berkuasa imigresen Australia,” katanya.

Zainal berjanji akan memberikan didikan terbaik buat anak tirinya sehingga berjaya.

“Saya ada empat anak dan alhamdulillah kesemuanya berjaya. Walaupun bercerai dengan ibu Zahirah, saya dah menjalankan tanggungjawab sebagai ayah yang baik.

“Saya didik mereka dengan baik, penuh disiplin dan berjaya dalam pelajaran. Tiga anak berjaya masuk universiti dan yang bongsu pun cemerlang dalam pelajaran.

“Kalau dulu ada warganet yang bersangka buruk dengan saya kerana tak hadir ke majlis pertunangan Zahirah, inilah jawapan sebenarnya. Tak betul jika ada yang anggap saya dilarang atau dihalang hadir ke majlis itu,” katanya.-Harian Metro. 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Events Wed, 14 Nov 2018

不是开玩笑!梁静茹最想参加《中国新说唱》

不是开玩笑!「情歌天后」梁静茹最想参加的节目竟然是《中国新说唱》呢~

Hiburan Sat, 16 Dec 2017

Isu zuriat, Elizad contohi Siti Nurhaliza

Menafikan yang rumah tangganya bermasalah kerana belum dikurniakan zuriat selepas 2 tahun berkahwin

Hiburan Fri, 8 Mar 2019

‘ Memang Ada Permohonan Tetapi…’- Ketua Pengarah IB Jawab Soalan Man Bai

Namun tarikh yang dimohon oleh pihak Man Bai telah pun diisi dengan program yang terlebih awal membuat permohonan.

Hiburan Thu, 27 Jun 2019

Selepas Aksi Cium, Fatin Afeefa Buat Hal Lagi!

Nampaknya, kontroversi ni semakin hangat ye!

Events Mon, 17 Dec 2018
Hiburan Wed, 21 Aug 2019

‘Itu Hanya Lakonan, Saya Masih Gagah’- Fikry Ibrahim Jawab Soalan Warganet

Takkan lah berlakon watak lembut bermakna dia tu betul-betul lembut…ye tak?

Hiburan Wed, 1 May 2019

Nourul Depp Selamat Lahir Anak Keempat, Tahniah!

Alhamdulillah…Mesti comel kan baby Isabella Depp, tahniah Nourul & Eric!

Hiburan Thu, 7 Mar 2019

Aduh! 15 Tahun Berlalu, Faizal Tahir Seakan Tak Percaya Bila…

Tak ada seorang pun yang pernah mengatakan begitu kepada saya. Dia insan pertama yang percaya dengan bakat saya sewaktu itu…

Hiburan Tue, 27 Feb 2018

Panas! Ini Jawapan Hijabista Famous Menari Di Kelab Malam

Menurut Nisa, dia menari kerana telah ditarik oleh seorang petugas yang berada disitu.

| Live TV