Hiburan By: SGMS Faida July 23, 2019 @ 2:00pm

Tidak Tinggal Solat, Che Puan Syamim Farid Kongsi Kisah Dulu!

Pengacara Che Puan Syamim Farid berkongsi kisah bagaimana dirinya kekal istiqamah dalam soal ibadah.

Menerusi soalan seorang warganet, Syamim memberitahu pada awalnya dia segan berkongsi hal begini dengan pengikutnya.

“Segan nak share topik macam ni. Saya masih belum digelar Muslimah sempurna kerana banyak lagi saya harus belajar. Dari kecil saya memang dididik untuk tidak tinggal solat.

“Kalau waktu Subuh tu, memang ibu akan jerit untuk bangun. Kadang kaki ni penuh peta (lebam) sebab kena cubit,”katanya.

Isteri kepada YM Tengku Ezrique Ezzuddean Tengku Dato’ Ardy Esfandiari Al-Haj ini berkongsi kisah sewaktu di bangku sekolah dahulu.

“Kalau tak pergi sekolah agama, Syamim akan dirotan sehingga patah penyangkut baju.

“Bila dah besar saya faham kenapa ibu buat semua itu.

“Perubahan tidak semestinya luaran sahaja, malah dalaman juga. Kita mungkin nampak orang itu sama dari luar tapi kita tidak tahu apa amalan yang dia lakukan dan isi hatinya. Hanya Allah SWT sahaja yang tahu dan nampak,”tulisnya.

Sementara itu, beliau juga memberitahu dirinya lebih istiqamah membaca Al-Quran semenjak pulang dari menunaikan Umrah.

Untuk rekod, Syamim merupakan naib juara Pertandingan Dewi Remaja 2014/2015 sebelum aktif dalam bidang pengacaraan. 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Thu, 15 Nov 2018

G-Dragon Gained a Lot of Weight and Fans Can Barely Recognise Him

He looks great but so different from before.

Hiburan Wed, 25 Jul 2018

Selepas Al Mawlid, Lah Ahmad Sertai Raihan?

Tulisnya, “Mungkin berkat recording mereka jugak lah yang melenturkan hati kami yg lain untuk berubah. Apapun memang @raihan evergreen till jannah,”

Hiburan Tue, 20 Aug 2019

Tiada Lagi Konsert Afgan Di KL?

Omg…betul ke ni?

Hiburan Tue, 27 Nov 2018

Alycia《嘴》探讨人性恶劣!挑战舞曲展现自我

马来西亚「正义女声」Alycia即将带着新歌《嘴》回归乐坛!MV中的她挑战自我展现舞蹈魅力,透过词曲、旋律与舞蹈的表现让人更能体会固中意义。

Hiburan Mon, 25 Mar 2019

蔡琴《2019有琴有艺》云顶演唱会!常青名曲608共庆父亲节

蔡琴重返大马开唱!6月8日在云顶举办《2019有琴有艺》演唱会,与歌迷共庆父亲节。

Hiburan Sat, 9 Nov 2019

Bosan Gerak Solo, Black Hanifah Tubuh Kumpulan?

Apa pun, jangan lupa saksikan Black dan protegenya, Aedy dan Bulan setiap Ahad jam 9 malam di TV3 okay! 

Events Fri, 3 May 2019

Scha Alyahya & Downy Natural Come Together to Celebrate Women’s Natural Selves

The latest Downy products leave clothes with a light, refreshing, natural scent that lasts throughout the day to add a confidence boost for women to flaunt their natural selves.

Hiburan Wed, 29 Jan 2020

B.I’s Departure From The Group Is The Reason For iKON’s Delayed Comeback?

Because of his abrupt departure, YG Entertainment is making decisions carefully.

| Live TV