Hiburan By: SGMS Enal July 23, 2019 @ 12:03pm

Tragedi Ice Skating, Isteri Lan Solo Terkejut Dapat Banyak Perkongsian!

Insiden cemas yang menimpa anak lelaki kepada pasangan Lan Solo dan isterinya, Nur Sheila Hassim membuka masyarakat mengenai beberapa aspek yang tidak seharusnya dipandang remeh ketika bermain sukan luncur ais.

Bersyukur anaknya, Muhammad Akid Qassyaff tidak mengalami sebarang kecederaan serius, Sheila masih lagi memantau kesihatan anak lelakinya itu. Malah, orang ramai yang berdepan pengalaman sama turut berkongsi kebimbangan mereka.

“Sebagai ibu, pengalaman sebegini seperti mimpi ngeri kerana berlaku sekelip mata saja. Alhamdulillah… setelah berjumpa doktor, Akid tidak mengalami kecederaan serius cuma perlu dipantau sekiranya berdepan beberapa simptom seperti muntah, pening kepala dan sebagainya.

“Perkongsian yang dibuat mengundang pelbagai reaksi daripada banyak pihak, yang turut berdepan dengan insident yang sama. Malah, ada juga anak mereka sehingga patah tangan akibat terjatuh ketika bermain sukan luncur ais.

“Ada yang meluahkan kebimbangan dan berharap pihak berwajib untuk membahagikan permainan luncur ais itu kepada dua kategori iaitu mahir dan permulaan. Malang memang tidak berbau, cuma dapat dielakkan dengan beberapa langkah keselamatan,” kata Sheila.

Terdahulu, Sheila membuat perkongsian di sosial media mengenai insiden cemas apabila anaknya dihempap oleh lelaki dewasa yang terjatuh ketika bermain sukan luncur ais di sebuah pusat membeli belah pada Ahad lalu.

Sheila turut berkongsi foto wajah anak lelakinya yang mengalami luka pada bahagian muka akibat kemalangan di gelanggang ais itu.

Sheila dan Lan Solo mendirikan rumah tangga pada 5 Disember 2009. Selain Akid yang kini berusia empat tahun, pasangan itu turut dikurniakan tiga orang cahaya mata perempuan.

Oleh: Zaara Talita

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Events Wed, 15 Jan 2020

林德荣自认NG王!与尹汇雰对戏「忍笑忍到内伤」

曾参与过无数演出的林德荣,自认在拍摄《作战啦!茶室总动员》是NG王,跟尹汇雰的对手戏更是 “忍笑忍到内伤!”

Hiburan Wed, 10 Oct 2018

《延禧攻略》翻拍越南版有谱?制作人亲自「给答案了」

《延禧攻略》开播后掀起热潮,更在东南亚爆红,最近就传出将翻拍越南版;更有一系列角色的演员名单,在网路上流传,引起热烈讨论。

Hiburan Sat, 8 Dec 2018

Kumpulan BTS Kalahkan Ariana Grande Di Twitter?

WOW! BTS turut mengalahkan beberapa akaun Twitter milik selebriti popular antarabangsa, rapper Kanye West, @KanyeWest, yang berada di tempat kedua.

Hiburan Thu, 11 Oct 2018

Raysha Rizrose Selamba Tayang Bentuk Buah Dada

Alahai, teruknya netizen sekarang kan?

Hiburan Sat, 3 Nov 2018

#ASK2018: Selesa Gandingan Dengan Syafiq Kyle, Amyra Tak Sabar Tunggu Nur 2

Bukan Amyra je tak sabar, kami pun dah tak sabar nak tengok sambungan kisah Ustaz Adam & Nur dalam Nur 2.

Hiburan Sat, 5 May 2018

Lee El was Once So Broke, She Could Only Afford a Cup of Tea

It was tough for her before acting in Goblin and Hwayugi.

Hiburan Fri, 11 Oct 2019
Kisah Viral Sun, 26 Apr 2020
Hiburan Sun, 30 Dec 2018

Kalau Jadi Juara Mentor 7, Pasya Mahu Buka Studio

Pasya atau nama sebenarnya Faizul Ashraf Fauzi memberitahu sekiranya dia berjaya membawa pulang gelaran juara malam nanti, dia memiliki impian peribadi. Apa tu agaknya?

Hiburan Mon, 24 Sep 2018

Henry Golding Will Be Playing a Gay Man Soon

Interesting in light of the massive debate going on right now.

| Live TV