Featured By: Maya Basir November 11, 2022 @ 5:57pm

[VIDEO] “Tak Habis Lagi Ke Dia Ni?” – Bidas Respons UAI Isu Bersalin Darurat, Netizen Bengang Dengan Ustazah Viral

Isu bersalaman dengan artis belum sempat reda, timbul isu ‘ustazah viral’ membidas respon Ustaz Azhar Idrus atau lebih dikenali sebagai UAI mengenai bersalin dengan doktor lelaki.

Menerusi perkongsian @m_hafizek di TikTok, ustazah viral atau nama sebenar Siti Afifah Shahbudin menegaskan perkara itu adalah masalah wanita dan hukum lelaki dayus itu ditetapkan oleh Allah SWT.

“Ustaz, ustazah nak bagitahu seorang wanita yang mengalami pengalaman mengandung, beranak dan bersalin. Ini masalah wanita tau ustaz.

“Yang meletakkan hukum dayus ni, tanda-tanda dayus ni Allah Taala,” katanya.

Menurutnya lagi, ustazah ini mempersoalkan tentang pengalaman UAI sebagai seorang lelaki yang tidak menjalani proses bersalin anak.

“Saya nak tanya ustaz, ustaz pernah ke duduk di tempat wanita bersalin dalam tu? Pernah ke? Pernah ke merasa sakit beranak?,” ujarnya kebingungan.

@m_hafizek Replying to @s_yqjs ♬ original sound – MR H A F I Z E K

Meninjau diruangan komen, rata-rata netizen bengang dengan penyataan yang ustazah berikan terhadap UAI.

“Ya Allah. Tak habis lagi ke dia ni?

“Dimanakah logiknya soalan “Pernah ke ustaz merasai pengalaman bersalin?” kepada seseorang yang jelas nyata dan terang fizikalnya lelaki? Dah habis point nak bantai balik ke macam mana tu?

“UAI cerita pasal darurat.. Apa kena mengena dengan pernah rasa mengandung ke tak?,” komen netizen.

Malah, ada juga yang menegur agar ustazah tersebut jangan bongkak dan terima teguran yang diberikan.

“Ustazah-ustazah…Hadoi..Terima je lah kalau orang tegur tu…Jangan lah bongkak sangat,” kata netizen.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Mon, 23 Apr 2018

Video Pendaki Wanita Histeria Tular!

Pemilik akaun FB bernama Kefliz Zakaria memaklumkan, kejadian berlaku pada jam 8.45 pagi ketika kumpulan berkenaan dalam perjalanan turun dari bukit itu.

Hiburan Mon, 25 Dec 2017

Tahniah Indah Ruhaila!

Tahniah buat Indah Ruhaila dan pasangan , kami doakan kalian berbahagia hingga hujung nyawa

Hiburan Fri, 10 Jan 2020

Rossa Bengang Dituduh Buat Pembedahan Wajah?

Penyanyi terkenal dengan lagu Aku Bukan Untukmu ini menjelaskan bahawa penampilannya yang berbeza di dalam gambar kerana… 

Hiburan Mon, 26 Nov 2018

Biadap Dengan Ibu, Shiha Zikir Bengang Dengan Siapa Di Instagram?

Shiha Zikir berang apabila ada seorang wanita bersikap biadap terhadap dia dan ibunya.

Hiburan Mon, 21 May 2018

Kris Wu Releases New Single and Returns to The Rap of China

Rap of China will be coming to Malaysia too!

Hiburan Tue, 21 Nov 2017

UQASHA POST GAMBAR EDIT, MOTIF?

Uqasha sekali lagi dikecam kerana dikatakan telah mengedit gambarnya sebelum memuat naik di laman instagram beliau.

Featured Mon, 23 Dec 2019

8 teknik pertolongan cemas asas yang anda wajib tahu

Anda boleh selamatkan nyawa seseorang dalam situasi yang cemas.

Hiburan Thu, 10 May 2018

Selena Takkan Kembali Semula Dengan Justin Bieber

Betul ke Selena Gomez,dikatakan sudah berpatah arang dan enggan menyambung kembali percintaan dengan Justin Bieber, penyanyi dan pelakon

Hiburan Fri, 4 May 2018

Hadiah ‘Berhantu’ Sufian Suhaimi

Ini hadiah hari jadi paling bermakna buat saya, hadiah yang langsung tak dijangka!

| Live TV