Featured By: Salma Syahbuddin April 2, 2022 @ 5:23pm

“Yang Post Video Aku Nyanyi Kat Masjid Tu Pun Geng Mungkir Janji” – Jawab Isu Rapping Di Majlis Agama, Ini Respons Waris

Beberapa hari lepas, tular sebuah video pendek yang memperlihatkan penyanyi rap Waris sedang menyanyikan lagu Rembau Most Wanted 2 di sebuah majlis ilmu.

Tindakan tersebut ternyata menimbulkan rasa kurang senang dari pelbagai pihak, apatah lagi tinggal beberapa hari sahaja lagi umat Islam bakal menyambut bulan Ramadan.

Justeru itu, tidak mahu menimbulkan sebarang spekulasi berkenaan perkara terbabit, Waris tampil membuat penjelasan menerusi hantaran terkini yang di muat naik di Instagram dan aplikasi pertanyaan soalan di Instagram story miliknya.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bookings (+60 18 288 3487) (@warisn9)

 

Menurut Waris atau nama sebenarnya, Muzzammil Alias, 34, video tular tersebut sebenarnya adalah video yang diambil ketika majlis sambutan Maulidur Rasul yang diadakan ketika negara mula diberikan kelonggaran Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Tegasnya lagi, jemputan itu dibuat oleh ahli masjid tersebut, namun persembahan nyanyian itu bukanlah diadakan di dalam masjid seperti yang digembar-gemburkan, tetapi dilakukan di luar masjid.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bookings (+60 18 288 3487) (@warisn9)

 

Sementara itu, Waris juga mengakui ini adalah kali kedua video tersebut diviralkan.

“Ini pun menjadi persoalan buat saya kenapa dia up lagi. Sebab apa tahun lepas dia try viralkan tapi semua orang komen positif. Tapi tahun ni tiba-tiba jadi lain. kenapa eh?” katanya.

Menjelaskan tentang maksud ‘geng mungkir janji’ seperti yang ditulis dalam kenyataan di Instagram miliknya, Waris berkata, itu adalah kumpulan yang telah diberikan amaran untuk tidak mengeluarkan atau membuat sebarang hantaran mengenai video terbabit.

“Kau kena faham eh, geng mungkir janji ni adalah geng yang saya dah bagitahu supaya tidak mengeluarkan isu ini lagi tapi lepastu, mereka keluarkan balik. Jadi kiranya mungkir janji lah…” jelasnya.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bookings (+60 18 288 3487) (@warisn9)

Bukan itu sahaja, warganet turut bertanyakan soalan tentang tindakan Caprice yang dilihat sengaja mempersoalkan mengenai isu tersebut.

“Dia tak tahu apa-apa. Sebab apa dia DM aku, aku tak bagitau dia apa-apa pun. Jadi dia sebenarnya pun palatao je. 

“Jangan lupa ye, dulu pun dia ada buat macam ni juga eh. Sujud dalam video klip, sejadah bagai apa semua, korang nak dengar orang macam tu punya cakap, suka hati korang lah….” katanya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bookings (+60 18 288 3487) (@warisn9)

Bagaimanapun, Waris menerusi hantaran terakhirnya menjelaskan bahawa, dia dan Caprice masih berkawan dan memohon maaf kepada penyanyi itu kerana menganggap semua manusia melakukan kesilapan.

“Anyways, saya dan Caprice masih berkawan dan saya mohon maaf kepadanya juga. Kita semua buat silap. Dan tidak ada manusia yang sempurna” tulisnya.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Wed, 8 Sep 2021
Hiburan Fri, 5 Jul 2019

Mewah Sebab Ditaja ‘Sugar Daddy’? Kilafairy Akhirnya Bersuara!

Saya mahu bekerja keras dan mengumpul aset sebelum berkahwin. Mengenai kritikan negatif, netizen boleh berkata apa yang mereka suka.

Events Tue, 13 Feb 2018

ONE REPUBLIC TO PERFORM IN MALAYSIA FOR OH MY MY TOUR!

Grammy-nominated American pop rock band OneRepublic will be coming back to Malaysia very soon!

Hiburan Tue, 29 May 2018

品冠回马签唱会 粉丝大胆台上索吻

久违的品冠上周末回马为最新专辑《言外之意》举办签唱会,吸引不少粉丝前来一睹偶象风采;除了马来西亚,还包括中国、香港及新加坡的粉丝到场支持!

Hiburan Tue, 14 Aug 2018

Pelakon Kacak Viral Di Twitter Gara-Gara Hutang Unifi?

Baru-baru ini, nama Sherzod Yusuf sekali lagi ‘naik’ di laman Twitter apabila dikaitkan dengan hutang terhadap seorang gadis bernama Syafikah.

Hiburan Wed, 13 Nov 2019

“Saya Selalu Mendoakannya Walaupun Kadang-Kadang Dia Tergelincir” – S Hafiza (Ibu Aliff Aziz)

Apa jua masalah, ibu bapa pasti akan sentiasa mendoakan anak mereka

Trending Thu, 16 Aug 2018

The Malaysian Population is Shrinking?!

Here’s a bunch of statistics about our country’s demography.

Featured Tue, 16 Feb 2021

| Live TV