FESYEN By: Mohd Fuad Mohd Noor April 19, 2018 @ 4:42am

4 Lifehack Tampil Berseri Dengan Pemilihan Warna Baju Yang Tepat!

Tahukah anda? Bahawa warna atau rona baju mampu menyebabkan anda kelihatan lebih cerah atau lebih gelap daripada kulit asal anda? Maka, anda harus bijak memilih warna baju yang bersesuaian dengan tona kulit. Selain itu, pemilihan warna baju yang salah juga akan membuatkan wajah anda lebih kusam dan yang lagi teruk, gigi juga boleh kelihatan lebih kuning! Like seriously!

Maka, di sini, kami nak kongsikan 4 lifehack yang anda boleh cuba agar anda akan tampil lebih menawan dan sekaligus mampu membangkitkan aura yang lebih positif. Semoga dengan perkongsian ini, anda tak pening dah nak pilih warna pakaian yang sesuai.

 

1. Kulit Gelap 

Bagi gadis yang berkulit gelap, korang jangan takut untuk memilih warna pakaian. Dan janganlah asyik pakai warna yang sama sahaja. Untuk tampil lebih seksi dan gorgeous, anda perlu memilih pakaian yang berwarna tanah dan juga warna premier seperti hitam, putih, biru lembut, merah, pink, kuning atau lemon untuk kelihatan lebih cerah. Bagi dont’s pula, elakkan warna baju yang terlalu kontra dengan warna kulit seperti warna turquoise, hijau daun, kuning lembut, rose dan pastel lembut.

 

 

2. Kulit Sawo Matang

Kebanyakan gadis Asia memiliki kulit jenis Sawo Matang. Maka, korang sangat disarankan agar memilih pakaian yang berwarna ungu, maroon, dan silver! Untuk yang berkulit agak coklat, gabungan warna terang dan gelap akan membawa imej mewah. Maka, do’s pemilihan warna untuk kelihatan lebih menonjol adalah seperti warna burgundy, beige dan navy sangat sesuai untuk anda. Pasti vass gitu! Untuk dont’s pula, jangan sesekali memakai warna hijau lumut, hijau zaitun dan coklat gelap kerana warna ini akan membuatkan kulit anda kelihatan lebih kusam. No! No! No!

 

3. Kulit Putih

Umumnya, memiliki kulit putih akan memudahkan anda memilih warna pakaian. Kebanyakan warna pasti ngam saja dengan kulit jenis ini kan? Namun, anda kena tahu sekiranya mengenakan warna pakaian lembut seperti pastel ianya boleh menyebabkan anda terlebih elegan dan over! Untuk do’s, kenakan pakaian yang berwarna terang dan bercorak batik untuk membuatkan anda lebih menarik dan rileks. Namun untuk dont’s, elakkan warna purple lilac.

 

4. Kulit Kuning Langsat

Warna-warna tropis seperti hijau, merah dan biru akan menyebabkan anda lebih menarik dan menyerlah. Korang pasti akan selesa mengenakan warna-warna sebegini. Di samping itu, warna jingga dan kuning akan membuatkan anda lebih fashionable!

 

Jadi, itulah 4 lifehack yang boleh anda practice untuk tampil lebih cantik dan bergaya. Semoga bermanfaat ya!

Ditulis oleh: Nur Nasuha

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Mon, 9 Apr 2018

“Aku Kacau T***r Kau Ke? Fara Mendoza Bengang Ditegur Berbikini

Walaupun Fara Mendoza tidak lah se-popular Fazura atau Neelofa, namun beliau berjaya menarik perhatian followers beliau dan juga mengundang kecaman netizen apabila baru-baru ini beliau dilihat memuat naik gambar percutiannya di Pulau Redang

Hiburan Fri, 26 Apr 2019

‘Apa Faedah Bawa Artis KPOP Datang Sini?’- Datuk Awie Tempelak Tindakan Menteri?

Tahun Melawat Malaysia tapi artis luar pula yang dijemput. Kenapa agaknya ya?

Hiburan Tue, 19 Jun 2018

Memang Saya Pelawak, Tapi Soal Zuriat Saya Serius!

Soalan macam itu tak perlu ditanya pun tak apa. Tunggu saja berita gembira kalau orang tu nak beritahu. Jaga perasaan pasangan itu.

Hiburan Mon, 23 Jul 2018

Fasha Sandha Buka Mulut Tentang Kahwin

Ibu kepada dua anak ini juga memberitahu dia perlukan sedikit masa untuk terus mengenali hati budi Aidil dan juga keluarganya.

LIFESTYLE Mon, 8 Apr 2019

晚上睡多久决定你活多久~你熬的不是夜是命!

有科学研究表明,晚上睡多久跟死亡率有直接的相关;不是危言耸听,而是语重心长的提醒你:你熬的不是夜,熬的是「命」!

Hiburan Fri, 3 Jan 2020

Zalfa Zin Memilih Watak?

Mungkin juga kerana wajah nampak seperti sombong…

LIFESTYLE Mon, 26 Feb 2018

PLAN NAK BELI RUMAH TU ADA, TAPI…

Jangan asyik nak negatif saja kalau mengimpikan sesuatu. Ini tak bermaksud urusan pembelian rumah adalah mudah tetapi jika dengan caranya, korang pasti boleh!

Hiburan Tue, 10 Sep 2019
Hiburan Wed, 1 Aug 2018

Gong Hyo Jin Chooses Favourite Character She’s Played

And it’s not what most of us expected.

LIFESTYLE Tue, 4 Sep 2018

超可爱草莓、香蕉牛奶竟是包包!背上必成全场最萌

想要变成全场最萌?那就该来一咖「草莓牛奶」或「香蕉牛奶」背包,粉嫩色系,加上可爱逼真的长相,背出门肯定助你吸走路人眼光。

| Live TV