LIFESTYLE By: SGMS Enal August 27, 2018 @ 9:00am

OMG…Busuknya Bau Kaki, Cuba Alternatif Ini!

Pernah tak anda segan untuk membuka kasut kerana takut kaki anda berbau? Antara punca masalah kaki berbau adalah kaki kerap berpeluh. Apabila peluh keluar secara berlebihan dan bercampur dengan bakteria yang biasanya melekat pada sel-sel kulit mati bakal mengakibatkan bau busuk.

Bakteria suka hidup atas lapisan kulit dan dalam kasut yang lembap terutamanya. Bagaimana hendak mengurangkan bakteria pada lapisan kulit kaki ini?

Guna Stokin Yang Sesuai

Stokin daripada nilon dan kapas disyorkan untuk diguna. In kerana nilon dapat memerangkap peluh dan kapas memberi ruang dikaki bernafas

Tepung Jagung

Haa.. Tepung jagung sebenarnya dapat digantikan sebagai semburan disinfectant. Ini kerana ia bakal meresap semua lembapan dalam kasut 

Image result for air tepung jagung

Rendam Dengan Air Cuka

Satu bahagian cuka dicampurkan bersama dua bahagian air dalam bekas. Rendam kaki anda selama 30 minit sekali sehari. Seminggu sekali memadai

Image result for rendaman air cuka

Rendam Dengan Air Garam

Gunakan baldi sederhana yang mengandungi air suam dan campurkan satu cawan garam. Kacau dan rendam kaki anda selama 20 minit. Lakukan setiap hari selama dua minggu dan lihat hasilnya.

Boleh menjadikan satu masalah besar dan menjejaskan penampilan kerana berbau busuk. Lebih baik mencegah dari merawat ye…

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

LIFESTYLE Wed, 12 Dec 2018

5 Jenis Cili Paling Pedas Berapi Masuk Rekod Dunia

Jom kita tengok bacaan cili-cili terpedas dunia ni daripada bawah sehingga paling tinggi levelnya.

LIFESTYLE Mon, 21 May 2018

People are Crazy in Love with Meghan Markle’s Elegant Yet Simple Make Up

Plus, now that she’s royalty, she really gives off a special kind of radiance.

LIFESTYLE Sat, 7 Dec 2019

Kenapa Tutup Mata Ketika Bersin?

Rupanya ini adalah diantara sebab kenapa mata tertutup.

Automobile Sun, 29 Apr 2018

4 Aplikasi Edit Gambar Yang Selalu Digunakan Artis Kpop!

Ini lah rahsia di sebalik gambar yang cantik macam artis kpop korang!

Fab Foodies! Mon, 6 May 2019

没事多喝水?小心这样喝恐酿水中毒

没事多喝水?专家提醒「这样喝」恐酿水中毒,下场很惨痛。

Fab Foodies! Wed, 5 Sep 2018
LIFESTYLE Mon, 26 Feb 2018

PLAN NAK BELI RUMAH TU ADA, TAPI…

Jangan asyik nak negatif saja kalau mengimpikan sesuatu. Ini tak bermaksud urusan pembelian rumah adalah mudah tetapi jika dengan caranya, korang pasti boleh!

Events Fri, 4 Jan 2019

Harga Minyak Turun Malam Ini

Apabila harga petroleum di pasaran dunia turun, harga runcit produk petroleum juga akan diturunkan bagi membolehkan pengguna menikmati manfaat penurunan harga minyak dengan segera.

Events Sat, 9 Mar 2019

Bantu Golongan Sederhana, PKNS Bina Lebih Banyak Rumah Mampu Milik

Untuk pertanyaan lanjut berkenaan projek boleh melayari laman sesawang www.pkns-property.com atau Facebook PKNS Property.

Fab Foodies! Mon, 29 Apr 2019

McDonald’s Extends Menu Hours + New Dishes in Conjunction with Ramadan

They’re making sure everyone will be well fed for sahur and buka puasa.

| Live TV