LIFESTYLE By: SGMS Enal December 24, 2019 @ 11:17am

Nak Sumber Vitamin, Cukup Hanya Amalkan Pemakanan Sihat

Vitamin adalah nutrisi tambahan yang diperlukan tubuh untuk membolehkan tubuh berfungsi dengan baik dan sihat.

Umumnya, vitamin datang daripada makanan dan buah-buahan yang bersifat organik.

Kini, terlalu banyak vitamin atau suplemen tambahan bagi  yang ditawarkan di pasaran.

Lambakan suplemen ini hingga membuatkan pengguna sukar untuk membuat pilihan antara yang berguna atau tidak.

Kementerian Kesihatan Malaysia Putrajaya  telah memuat naik status di laman sosial Twitter rasmi miliknya tentang vitamin dan suplemen.

Vitamin secara semula jadinya boleh didapati melalui pemakanan seseorang itu.

Sumber : Twitter 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

LIFESTYLE Tue, 27 Mar 2018

Elak Lupa Anak Dalam Kereta? Cuba Cara Ini!

Dalam masa sama, kanak-kanak wajib dipakaikan tali pinggang keledar dengan kemas selain tidak boleh diletakkan di tempat duduk belakang khususnya di belakang kerusi pemandu kerana ia merupakan titik buta.

LIFESTYLE Sat, 9 Feb 2019

Elak Emosi Negatif Agar Hubungan Kekal, Ikuti Tips Ini

Jangan Bawa Balik Emosi Negatif Kerana Boleh Hantui Semua Ahli Keluarga, Ini Tips Untuk Mengelakknya Dari Berlaku

Fab Foodies! Fri, 5 Apr 2019

Enjoy These 7 Delicious Homemade Chai Tea Recipes from Dilmah Tea!

Let’s enjoy the weekend with a good cup of chai!

LIFESTYLE Wed, 3 Jan 2018

Tips ”Awesome” Menggunakan LinkedIn Untuk Dapat Kerja

berkongsi cara menggunakan LinkedIn untuk dapatkan panggilan temuduga. Buat yang sedang mencari kerja, semoga tips ini mampu membantu anda.

Events Fri, 14 Dec 2018

40,000 Pengunjung Banjiri Festival Anggun Life

Siapa yang pergi Anggun Life boleh guna #AnggunLife di sosial media korang okay!

LIFESTYLE Thu, 16 Jan 2020

在办公桌上吃午餐不利健康!

医疗服务公司BUPA数据显示,约三分之一的英国上班族习惯在办公桌上吃午饭;而另一份来自隐形眼镜商AcuVue的调查,现代人均每年有1700个小时在电脑前度过。 伦敦卡斯商学院(Cass Business School)的行为学教授斯派塞(André Spicer)说,人们一天之内的工作效率从早上开始至下午递减,一个人的注意力只能集中有限的一段时间,需要放松一会才能恢复精力。 “午餐就是有助于恢复注意力的放松时间”。 而在萨里大学(University of Surrey)2012年的一份研究显示,一边工作一边吃饭容易吃太多。 研究者之一健康心理学教授奥格登(Jane Ogden)说,吃饭时工作分散人们对吃的注意力,大脑不记得吃了什么,身体对食物的感知度也下降,到了下午很容易又感到饿,又开始吃东西。 另外,这也是一种不良的办公室文化。一些员工觉得连午餐都在工作,是卖力工作的表现;逐渐这让离开吃饭的员工感到压力,担心雇主觉得他们工作量轻,有时间吃饭休息。 其实,边工作边吃饭既没效率、又对员工健康不利。英国人把这种不健康的文化称为「假积极表现主义」(Presenteeism)。 斯派塞建议,公司、企业应该鼓励员工离开办公桌吃饭,消除假积极表现主义。公司、企业的管理者应该邀请员工一起离开吃饭,或在工作场所开创就餐环境。   原文网址:阿波罗新闻网

Hiburan Thu, 5 Sep 2019
LIFESTYLE Tue, 16 Jul 2019

跑步只排第4!长寿运动排行榜揭晓

近年随着生活条件提升,「长寿」和「运动」越来越为人重视,想要长寿,运动是必不可少的投资。然而,运动项目有这么多种,哪一种才最适合「增寿」呢?

Fab Foodies! Fri, 3 Jan 2020

Kesan Buruk Gula Terhadap Tubuh Badan

Berhenti Jadikan Anak Anda Penagih Gula, Ketahui Kesan Buruk Gula Terhadap Tubuh Badan

LIFESTYLE Tue, 16 Apr 2019

Lokasi Kehilangan Tiada Liputan Telefon, Apa Punca Dua Beradik Hilang 5 Jam Di Bukit Pelindung?

Ada kaitan dengan makhluk ghaib? lokasi kehilangan mangsa dilaporkan tidak mempunyai liputan talian telefon.

| Live TV