LIFESTYLE By: SGMS Enal December 31, 2017 @ 5:11am

Simpanan Tabung Haji Lebih Mudah Dengan Maybank2U

Dengan kecanggihan teknologi yang ada pada hari ini, hampir keseluruhan urusan harian anda hanya bolek dilakukan di hujung jari sahaja. Apa yang anda kena mungkin cuma sambungan internet dan sedikit ilmu sahaja.

Begitu juga dengan urusan untuk membuat simpanan ke akaun Tabung Haji. Anda kini tidak lagi perlu beratur di kaunter ataupun di mesin ATM tiap kali ingin membuat simpanan mahupun pindahan wang. Jika anda mempunyai akaun Maybank, pindahan wang ke akaun Tabung Haji juga boleh dilakukan melalui Maybank2U seperti yang dikongsikan oleh Amir Syahir. Mudahkan?

Nak tahu caranya? Jom ikuti perkongsiannya di bawah.

Simpanan Ke Tabung Haji Anak Melalui Maybank2U

Macam saya, segala duit raya anak, duit orang bagi kepada anak saya, saya akan simpan dalam Tabung Haji dia. Simpan Tabung Haji bagus sebab purata bonus boleh dapat 6%.

Korang pun boleh buka akaun Tabung Haji untuk anak. Daftar haji anak siap-siap pun boleh. Okay, jika anak dah ada akaun Tahung Haji, korang boleh transfer ke akaun Tabung Haji anak menggunakan Maybank2U. Mudah dan senang. Jom baca.

Untuk kali pertama, korang kena daftar dulu akaun TH korang di mesin ATM Maybank yang berdekatan korang. Korang kena daftar akaun Tabung Haji sendiri dahulu sebelum daftar Tabung Haji untuk anak jika korang pun belum daftar.

Caranya mudah :

1. Bawa buku Tabung Haji.

2. Pergi mesin ATM Maybank.

3. Masukkan kad ATM Maybank.

4. Pilih Tabung Haji.

5. Masukkan Nombor Akaun Tabung Haji.

6. Masukkan Nombor Siri Buku.

Tadddaa, Akaun Tabung Haji korang dah diaktifkan dalam Maybank2u. Lepas tu buat perkara yang sama untuk akaun Tabung Haji anak. Dah siap daftar barulah boleh masuk ke laman web Maybank2u tu. Boleh baca caranya dekat gambar-gambar di bawah.

Jika korang simpan RM100 sebulan selama 18 tahun, nanti anak korang dah umur 18 tahun, dia dah ada dana pendidikan sebanyak RM38K jika purata bonus TH sebanyak 6%. Banyak kan? Boleh rujuk gambar terakhir.

Kalau korang masih bujang, takde anak lagi boleh buat untuk diri sendiri juga. Untuk simpan duit lebihan gaji ke, duit bonus ke, nak simpan duit kecemasan ke, boleh guna cara ini juga.

Sekadar perkongsian. Moga manfaat. Sudi-sudikanlah share supaya ramai lagi dapat manfaat.

Bawa buku haji korang dan buku Tabung Haji anak semasa daftar kat mesin ATM tu ye. Taknak bawa pun boleh, tetapi kena tulis atau ambil gambar nombor akaun Tabung Haji dan nombor siri buku TH.

 

Bawa buku haji korang dan buku Tabung Haji anak semasa daftar kat mesin ATM tu ye.

Taknak bawa pun boleh, tetapi kena tulis atau ambil gambar nombor akaun Tabung Haji dan nombor siri buku TH.

1. Clik pada menu Accounts & Banking.

2. Pilih Tabung Haji (bawah sekali).

3. Klik pada menu Maybank to TH Own Account Transfer.


4. Masukkan berapa jumlah yang nak di transfer. Satu transaksi dikenakan caj RM1.06 ye. 
 
Akan ada dua akaun TH. Akaun TH korang dengan akaun TH anak. Jadi pilih akaun TH anak kalau nak transfer ke akaun TH anak.
 
 
5. Tekan request TAC dan isi nombor TAC. Dan tekan Comfirm.
 
 
6. Selesai. 
 
Mudahkan? Tak perlu ke pejabat TH jika jauh daripada tempat kerja korang. Lebih mudah dan menjimatkan masa.
 
Sumber : Amir Syahir

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

LIFESTYLE Wed, 5 Dec 2018

2019年十二生肖流年运程:虎

虎(1950 / 1962 / 1974 / 1986 / 1998) 肖虎朋友今年的流年运程可说是吉凶参半,因为肖虎朋友今年与太岁刑合,也就是说今年为肖虎的太岁六合年,合则人缘好,特别是对从事经常与陌生人接触行业的肖虎朋友最为有利。不过今年同时也是与太岁相破,带有轻微犯太岁的意思,直接影响人际关系。 【事业运】 工作方面将会面对不少困阻,而且还要应付不少人事纷争,稍一不慎便功败垂成。虽然今年命宫中有贵人星的照耀,特别容易得到女性贵人的帮助,但是在人际关系方面还是要多加注意,处事待人必须以和为贵,千万不要因为锋芒太露,而招人妒嫉。此外,今年也必须提高警惕,慎防身旁怀有不轨野心的人,以免被其吞噬而落得一无所有! 【财运】 财运方面今年财运亨通,不但正财收入丰厚,而且横财也颇畅旺,投资及赌博均会有利可图,但切勿过贪,以免因贪变贫。 【感情运】 感情方面今年容易和情侣闹意见,争吵和冷战的问题陆续发生。 【健康运】 健康方面今年并不理想,特别容易有小毛病的出现,必须小心保养。此外,今年可能还会有血光之灾,出门在外必须注意安全第一! ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿ 【幸运号码】 2348 、 1343 【开运颜色】 米白色、绿色、金色 【开运贴士】 今年要小心照顾个人重要物品,同时也不妨多参与女性聚集的活动认识贵人!   ■ 资料提供:风水达人何宜娟《猪年报喜2019己亥年开运大全》 ■ 您也可透过八度空间于2019年2月5日(年初一)中午12时观看电视版《丰衣足食己亥年》

LIFESTYLE Tue, 8 May 2018

4 Tips Rancang Cuti- Cuti Dengan Bijak Dan Jimat

Untuk memastikan ianya indah dan dalam masa yang sama jimat, ini di kongsikan antara tips rancang cuti-cuti yang biasa di amalkan sebelum bercuti

Fab Foodies! Fri, 15 Jun 2018

Bagaimana Nak Elak Cirit Birit Di Musim Perayaan? Ikuti Tips Ini!

Bila juadah raya terhidang depan mata, habis korang ‘balun’ tanpa rasa bersalah kan? Maklumlah, dah sebulan menahan lapar dan dahaga, waktu berayalah korang balas-dendam makan sampai kenyang kan! Bila dah makan macam-macam makanan dari macam-macam […]

FESYEN Wed, 27 Dec 2017

Jualan Kasi Licin di Butik Qashmeera, Nilai

Banyaknya pilihan dari tudung, jubah, baju kurung, kurta dan sebagainya dengan harga mampu milik

LIFESTYLE Tue, 17 Dec 2019

7 Makanan Tidak Boleh Simpan Dalam Peti Ais

Peti ais merupakan peralatan ataupun kemudahan asas yang perlu ada di setiap rumah. Ianya membantu kita untuk menyimpan bahan makanan supaya tahan lama dan mengelakkan daripada tercemar dan basi. Kebiasaannya, semua jenis makanan akan disumbat […]

Fab Foodies! Wed, 9 May 2018

「冷vs.热咖啡」谁提神效果较好? 

咖啡热热喝比较好?许多民众早、晚来杯咖啡为的就是提神,而近日网路上出现「喝热咖啡比冰咖啡有用」一事,认为想要直接清醒最快的方式就是选择热的,这是否正确呢?

LIFESTYLE Mon, 13 May 2019

越南胡志明市最猎奇的宠物咖啡厅!入内脱鞋还要小心地板水中的鱼儿

市面上的宠物咖啡厅很多,有养猫咪、狗狗,在这些可爱小动物的陪伴下喝杯咖啡、享受一顿下午茶,该是多么惬意的事。不过,大家有听过养鱼的吗?

LIFESTYLE Sat, 4 May 2019

Petai Mengandungi Pelbagai Khasiat Vitamin

Patutlah petai dikatakan antara ulam-ulaman yang sesuai untuk dinikmati bersama hidangan kerana banyak khasiatnya. Tak percaya jom baca

LIFESTYLE Fri, 30 Nov 2018

Tampal Ais Dikawasan Berlemak Boleh Bakar Kalori

Hanya membiarkan pek ais dikawasan berlemak seperti peha atau perut selama 3o minit, ia boleh membakar kalori degil serta-merta. 

LIFESTYLE Sun, 12 May 2019

Pengguna Vape Terdedah Dengan Kanser Mulut

Dikesan mempunyai kandungan tinggi bahan kimia bersifat karsinogen di dalam badan yang diakitkan dengan kanser mulut dan kanser tekak

| Live TV