Advertisement
FEATURED By: Syafiqa Irdina 06 April 2020 (22:53)

[VIRAL] “Makan Ikan Jaket Dalam Jail Tak Ada Apa Sangat” – “Dr. Erin” Dedah Kisah Di Sebalik Tirai Besi Selama Dua Malam

Selepas diikat jamin kerana dituduh menipu seorang peniaga, isteri kedua kepada pendakwah bebas Da’i Farhan atau lebih ingin dikenali sebagai Mutawwif Farhan baru-baru ini mendedahkan pengalaman yang dilalui sepanjang bermalam di lokap.

Pengalaman Buka Mata Tentang Kehidupan Sebenar Lokap

Melalui foto yang dimuat naik oleh “Dr. Erin” atau pemilik nama Noorainul Naqim ini,  pengalaman sepanjang menjadi tahanan di lokap membuka matanya mengenai kehidupan sebenar di sebalik tirai besi. 

“Assalamualaikum, kepada semua yang bertanya Alhamdulillah saya ok. Walaupun 2 malam dalam lokap saya berasa nikmat kehidupan yang sebenar. Kalau nak diikutkan makan nasi jaket tak ada lah apa sangat. Pengalaman Allah nak tunjuk ujian kita ni kecil sangat nak dibandingkan dengan kawan-kawan kat dalam sana tu. Yang kat dalam tu tak semuanya bersalah selagi di tidak didapati bersalah,”luahnya.

 

 

Terima Prosedur Dengan Hati Terbuka

Jelasnya lagi, beliau tiada rasa malu dan takut malah lebih bersifat terbuka menerima prosedur. Katanya, kalau tidak masuk, beliau tidak akan tahu keadaan sebenar dalam lokap.

“Saya terima semua prosedur dengan hati terbuka tidak ada rasa malu atau takut. Terima kasih kepada beberapa orang yang menjaga saya semasa di dalam lokap dengan baik walaupun ada beberapa perkara yang Allah nak tunjuk pada saya. Kalau tak masuk dalam saya tak tahu begitu keadaan sebenarnya,” tulisnya lagi.

 

Usahawan itu dihadapkan ke Mahkamah Majistret Kuala Lumpur, hari ini, atas tuduhan menipu seorang wanita berjumlah RM10,050 untuk mendapatkan sijil halal dan pengiktirafan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Walau bagaimanapun, beliau mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan dibacakan oleh jurubahasa mahkamah di hadapan Majistret Wong Chai Sia. Mahkamah membenarkan tertuduh diikat jamin RM4,000 dengan seorang penjamin dan Noorainul Naqim membayar jaminan tersebut.

Semoga isu ini menjadi iktibar buat semua.

Baca juga: [VIRAL] “Doktor Erin” Ditangkap Didakwa Menipu Wanita Membabitkan 10 Ribu, Da’i Farhan Enggan Komen

Sumber foto: Instagram Noorainul Naqim

| ARTIKEL Xtra

Celeb Buzz Mon, 28 May 2018

Sindir Syed Saddiq, Sharifah Amani Tegur Dira Abu Zahar Tegas!

Bagi Amani, beliau sendiri tidak faham kenapa Dira cuba mencetuskan kekecohan di laman sosila tersebut.

Celeb Buzz Sun, 20 May 2018

Kali Pertama Berjauhan Keluarga, Nabila Razali ‘Homesick’

‘Homesick’. Itulah yang tepat untuk menggambarkan keadaan Nabila Razali yang kini berada di Turki bagi menjalani penggambaran drama terbaru Cintaku Di Bumi Izmir.

Celeb Buzz Tue, 14 Jan 2020
Celeb Buzz Sat, 16 Dec 2017

Pelakon Latiff Borgiba Meninggal Dunia, Pada Hari Lahirnya

Allahyarham menghembuskan nafas terakhir kerana sakit tua pada 14 Disember iaitu pada hari lahirnya ke 80 tahun.

OMG Tue, 10 Apr 2018

Penampakan UFO Terbang Di Ruang Udara Texas?

Ia kelihatan seolah-olah sebuah pesawat tetapi mengeluarkan cahaya terang. Tidak dapat dipastikan sama ada itu roket atau UFO. Agak-agak korang apa ya?

Fab Foodies! Thu, 5 Sep 2019
Celeb Buzz Sat, 16 Nov 2019
Celeb Buzz Wed, 30 Jan 2019

Douglas Lim Mahu Ulang Fenomena Spanar Jaya

Jom kita support Spanar Jaya X yang bakal ditayangkan bermula 2 Februari jam 11 malam di TV3.

Celeb Buzz Mon, 18 Mar 2019

Konsert Di London, Siti Nurhaliza Tunggu Keputusan Penganjur

Kalau bukan dengan pihak Shiraz Projects pun, saya dan pasukan iaitu Siti Nurhaliza Productions tetap akan ke sana. Sebab ini adalah perancangan asal kami.

Celeb Buzz Sun, 6 Jan 2019

‘Pinjam Otak Kejap Boleh?’, Netizen Puji Adik Anzalna Nasir

Selain cantik, memang hebat sungguh adik-beradik ni!

| Live TV

Advertisement

| TRENDING

| DRAMA

| FILEM

| APLIKASI COOL