Sertai misi di www.jomheboh.com.my dan berpeluang memenangi 5 juta koin Shopee, barangan Xiaomi dan beras ERA! Penyertaan dilanjutkan sehingga hari Jumaat 7 Mei 2021. Sertai sekarang!
Trending By: SGMS Faida July 3, 2018 @ 9:47am

Bila Dalam Situasi Begini, Apa Korang Akan Buat?

Pernah tak korang alami situasi begini. Sedang korang asyik basuh piring, tiba-tiba tersekat pula dalam mangkuk. Satu hal pula nak bawa keluar piring yang tersekat tu!

Tweet gadis ini mendapat sebanyak 33,000 perkongsian di mana kisah piring kesayangan ibunya tak boleh dibawa keluar dari mangkuk. Lebih mengharukan, piring itu berjenama Corelle! Aduh…

Dah congkeh guna pisau pun still tak boleh bawa keluar… Kalau korang jadi dia, apa patut korang buat?

Mungkin cara ini berhasil? Guna pump!

Alamak…Mama dia dah tahu. Kantoi! Sabar ya aunty…

Sampai tercabutlah pump tu…ok cuba cara lain pula.

Congkeh guna pisau pula! Hurm…tak juga berhasil. Hasil dia, pisau tu yang senget.

Panaskan mangkuk di bawah api kecil. Kita tengok jadi ke tak…

Sempat lagi berlawak ya dik, nak jual buah pinggang katanya. Hahaha. Tak apa kita tunggu boleh keluar ke tak piring ni?

DAN KESUDAHANNYA… gadis ini terpaksa pecahkan juga piring itu. Tak apalah dik, tak ada rezeki. Nanti ke kedai ya cari piring Corelle untuk mama. So, korang kat luar sana pernah ada pengalaman ‘cuwak’ macam ni? Share lah dengan kami!

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Fri, 5 Feb 2021

“Ustaz Buka Mata Ramai Pemimpin.. ” – Pertemuan Ebit Lew Dan TMJ Dapat Perhatian Ramai

Semoga lebih ramai peminpin yang mencontohi sikap Ustaz Ebit Lew, sentiasa memberi tanpa mengharapkan balasan🤲🏻

Featured Fri, 23 Apr 2021

Pemeriksaan Terhadap Pelajar Datang Bulan Di Sekolah Tidak Sepatutnya Berlaku – Rina Harun

Susulan berita yang tular di laman sosial mengenai sebuah sekolah yang melakukan pemeriksaan datang bulan terhadap pelajarnya, malah mereka mendakwa turut diminta membuka pakaian dalam bagi membuktikan mereka sedang dalam haid dan tidak boleh berpuasa. […]

Trending Wed, 24 Feb 2021

[EKSKLUSIF] G Dragon & Jennie BLACKPINK Jalin Hubungan Cinta

Wow! G- Dragon & Jennie BLACKPINK ❤

Trending Thu, 29 Nov 2018

学生「粉笔画」创作惊人!老师狠心一擦心都碎了

Illusdreamer 是一个由几名香港高中学生组成的创作小组,他们采用彩色粉笔在黑板上创作巨幅的画作,尽管作品的生命有限,但令人难以置信的神奇画面,却让大家都惊叹不已!

Trending Thu, 25 Jun 2020
Trending Mon, 2 Jul 2018

「一家四口都是歌王」爸爸开口唱歌好听到起鸡皮疙瘩!

知名音乐达人Sam Lin擅长混音及改编各种流行音乐词曲,具音乐才华声音也好听,不过让网友惊艳的是除了Sam Lin很会唱歌外,一家人都好有才!

Featured Sat, 3 Apr 2021

Dr Amalina Bakri Selamat Nikahi Alexander Charles Di London

Pakar bedah pelatih Dr Nur Amalina Che Bakri kini sah bergelar isteri kepada jejaka tampan, Charles Alexander di sebuah masjid di London. Menerusi perkongsian Instagram, Dr Amalina berkata mereka selamat diijabkabulkan pada 31 Mac lalu […]

Trending Tue, 28 Apr 2020
Trending Tue, 3 Mar 2020

Kembali bertugas selepas 10 hari pemergian suami, tabah dan kuatnya BCL!

Sekitar 10 hari selepas pemergian suami tercinta, Ashraf Sinclair, penyanyi Bunga Citra Lestari (BCL) yang masih dalam tempoh iddah dan berkabung, mempamerkan sikap profesionalisme yang tinggi apabila sudah mula bekerja. Semestinya ini bukan satu keputusan […]

| Live TV