Trending By: Padin February 7, 2022 @ 7:02am

“Bila Tengok Orang Lain Buat, Saya Rasa…” – Perlahankan Rentak, Aliff Syukri Tak Mahu Lakukan Gimik Murahan

Usahawan selebriti sensasi, Datuk Seri Aliff Syukri, 36, mula memperlahankan rentak di media sosial.

Menurut penyanyi lagu Bobo di Mana ini, dia tidak mahu kembali melakukan gimik murahan untuk meraih perhatian netizen.

“Kalau perasan, semenjak enam bulan kebelakangan ini, saya lebih suka duduk diam, menjauhkan diri tanpa terpalit dengan kontroversi.

“Saya mengakui, dahulunya ketika saya menceburkan diri dari dunia perniagaan ke dunia seni, saya kejar populariti. Saya mahu glamour.

“Ketika itu, saya sedar yang saya ni bukan artis, tapi rupa-rupanya populariti tanpa duit pun, tak memberikan sebarang makna.

“Sekarang, kalau nak cari kontroversi, sangat mudah. Asal ada orang buat isu atau buat hal, saya boleh nak menyelit dan turut memberikan komen sebab pengikut saya di media sosial sangat ramai.

“Saya bukan nak bangga diri, tapi itulah hal sebenarnya. Namun, sekarang saya dah tak mahu perkara sebegitu. Kini saya nak lebih matang, saya rasa lebih tenang.

“Bila tengok orang lain buat gimik itu, buat gimik ini, saya rasa tak mengapalah, semuanya saya dah rasa dulu. Sekarang, saya cuma nak cari ketenangan,” katanya.

Aliff ditemui semasa majlis Malam Aspirasi D’Herb yang diadakan di Hotel One World, Petaling Jaya, Selangor baru-baru ini.

Menurut pelakon filem Badang ini, dia tak mahu isu panas yang membelenggu boleh memberikan kesan terhadap anak-anaknya yang kian meningkat dewasa.

“Saya bernikah di usia yang muda jadi anak-anak saya semakin besar. Anak sulung dah masuk tingkatan tiga pun. Bila ada benda viral membabitkan saya, saya segan bila anak-anak tanya.

“Jadi saya fikir, tak mengapa, walaupun kurang panas berbanding dahulu, maruah saya lebih penting,” katanya yang mahu memberikan perhatian terhadap perniagaan.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Sun, 11 Apr 2021

Selepas 16 Tahun, Mirwana Kembali Bersama Faizal Tahir

Selepas 16 tahun, Mirwana kembali ‘bersatu’ bersama penyanyi dan komposer popular, Faizal Tahir menerusi lagu Aku Tanpa CintaMu 2021. Setelah sekian lama, rata-rata netizen berasa amat teruja dan meniggalkan komen yang baik setelah melihat posting […]

Featured Mon, 2 Aug 2021

RIPPLE Kini Dikenali Media Prima Audio

Platform radio Media Prima, RIPPLE kini ditukar nama kepada Media Prima Audio atau MPA bersempena penjenamaan semulanya untuk tampil kompetitif serta hala tuju lebih strategik. Penjenamaan baharu terbabit dilakukan dalam misi menjadikan industri penyiaran radio […]

Trending Sun, 27 Jan 2019

‘Bekalkan’ Anak Sepucuk Pistol Berisi Peluru Ke Sekolah

Kerana kelam kabut macam macam boleh jadi kan? Tetapi kalau pistol agak tak sah alasan tu

Trending Wed, 23 Sep 2020
Trending Sun, 28 Oct 2018

Isteri Mati Dipercayai Ditetak Suami

Tragedi Di Dapur Rumah, Isteri Mati Dipercayai Ditetak Suami

Trending Wed, 29 Apr 2020
Trending Fri, 25 Dec 2020
Trending Mon, 29 Oct 2018

#UPDATE; Apa Yang Perlu Anda Tahu Tentang Kapten JT 610

Juruterbang itu juga dikatakan mendapatkan lesen penerbangan daripada Bel-Air International, sebuah sekolah penerbangan di San Carlos, California, Amerika Syarikat bermula dari 2007 hingga 2009.

| Live TV