Berita gembira buat pemohon Bantuan Prihatin Rakyat (BPR)!
Dalam satu kenyataan rasmi, Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDN) mengumumkan mereka yang ingin menukar kata laluan BPR boleh melakukannya di laman web BPR tanpa perlu ke pejabat LHDN.
Penukaran kata laluan itu boleh dibuat di laman web BPR dengan menekan ‘terlupa kata laluan’, memasukkan nombor kad pengenalan dan akhirnya menekan ‘semak’.
Pemohon perlu memasukkan alamat emel yang telah didaftarkan bagi membolehkan kata laluan sementara dihantar.
Bagi pemohon yang masih menghadapi masalah dalam melakukan proses ini, mereka boleh menghubungi Hotline BPR di talian 1800-88-2747 atau hadir ke mana-mana kaunter perkhidmatan BPR yang berhampiran.
Bagi mereka yang ingin hadir secara fizikal bagaimanapun dinasihatkan agar mematuhi prosedur operasi standard (SOP) COVID-19.
Sebarang pertanyaan dan maklum balas mengenai perkara ini boleh dibuat melalui saluran berikut:
a) Hotline BPR di talian 1800-88-2747
b) HASiL Live Chat
c) Borang Maklum Balas di portal rasmi LHDNM di pautan pantas https://maklumbalaspelanggan.hasil.gov.my/MaklumBalas