Trending By: Padin April 4, 2022 @ 10:13am

Confirm Sedap & Kreatif Untuk Bulan Ramadan, Usus Pun Kekal Sihat!

Bulan Ramadan sudah pun! Mesti ramai yang start cari resipi untuk sahur dan berbuka puasa sekarang ni. Kena la sediakan hidangan yang lazat dan berkhasiat, baru seronok berpuasa!

Pada bulan Ramadan, kita akan menahan lapar dan dahaga sepanjang hari. Paling penting, anda jangan gelojoh semasa sahur dan buka puasa tau. Lagipun, usus yang sihat adalah asas tubuh yang sihat.

Jadi, apa benda penting yang anda perlukan di bulan puasa sebenarnya?

Amalkan minuman susu kultur Calpis untuk sistem penghadaman yang sihat!

Penting tau! Anda kena pilih makanan yang sesuai pada bulan Ramadan, baru la kekal cergas sepanjang tempoh berpuasa. Sekiranya anda nakkan sistem penghadaman yang lebih teratur dan sihat serta perut yang sentiasa selesa di bulan puasa, boleh lah cuba amalkan Calpis ni.

Sebenarnya dalam badan kita memerlukan beberapa bakteria baik untuk memastikan tubuh kita berfungsi dengan sempurna. Lactobacillus adalah antara bakteria baik yang bekerja dalam badan kita, dan Calpis adalah minuman yang telah dikultur dengan bakteria baik ni!

Bayangkan anda harus bekerja seharian di bulan puasa, tiba-tiba rasa perut tak selesa. Mungkin disebabkan terlupa sahur atau makan terlalu laju sewaktu berbuka. Calpis la yang jadi penyelamat untuk anda lalui hari anda dengan seronok dan selesa!

Anda boleh minum Calpis ni semasa sahur atau selepas berbuka puasa. Minuman susu kultur ni akan bantu mencerna makanan yang anda makan. Bagus kan.

Kali ni kami nak kongsikan perkara menarik tentang Calpis yang ramai tak tahu. Memang surprise gila la.

Calpis boleh digabungkan dalam resipi, padanan padu yang penuh khasiat!

Ramai yang menganggap Calpis ni untuk diminum secara terus je. Sebenarnya anda boleh gunakan kreativiti anda untuk jadikan Calpis ni sebagai hidangan terbaik di bulan puasa dan juga raya. Macam-macam jenis resipi yang anda boleh cuba dengan Calpis!

Jom try resipi bersama Calpis sebagai hidangan kreatif di bulan puasa & raya!

Setiap kali bulan puasa dan raya, minuman seperti jus tembikai, sirap bandung, oren dan sebagainya selalu jadi pilihan. Apa kata kalau anda cuba beberapa resipi dengan menggunakan Calpis ni pulak? Bukan setakat kreatif, baik untuk penghadaman tau. Bagus untuk nikmati bersama keluarga di rumah!

Haa.. Tengok pun terliur kan? Ini la padanan padu yang penuh khasiat bersama Calpis. Eh, bukan anda je, kami sendiri pun tak sabar nak cuba. Jangan lupa kongsikan resipi ni dengan orang lain. Sharing is caring!

Paling penting, kita dapat jaga sistem penghadaman yang baik. Perut sihat, baru la seronok. Semoga anda sentiasa sihat dan melalui hari-hari anda bersama Calpis dengan gembira!

Sertai PERADUAN IG REEL – Match Mix With Goodness, hadiah menarik menanti anda!

Wah, ada peraduan menarik la! Jom gandakan kebaikan raya ni dengan Calpis! Anda boleh gunakan resipi-resipi yang mereka ada, ubah suai atau cipta resipi baru ikut kreativiti anda. Memang enjoy la!

Kat bawah ni kami kongsikan cara-caranya. Mudah je!

CARA SERTAI PERADUAN IG REEL – Match Mix With Goodness

[LANGKAH 1] Rekodkan video ciptaan korang bersama Calpis secara kreatif.

[LANGKAH 2] Muat naik video ke IG Reel dan Hashtag #CalpisMY #MatRiYeSamaCalpis #MatchMixWithGoodness dan tag @CalpisMyOfficial.

Paling best, anda berpeluang memenangi Duit Raya + Produk Calpis. Seronok gila!

  • Hadiah Utama x 3: Duit Raya RM1000 + 1 Karton Calpis
  • Hadiah Saguhati x 10: Duit Raya RM500 + 1 Karton Calpis

Selain boleh didapati di pasar raya dan kedai runcit berdekatan, anda boleh dapatkan Calpis secara online di Lazada dan Shopee juga tau. Untuk info lebih lanjut, silakan klik mana-mana link di bawah.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Thu, 2 Jul 2020

Cipta sejarah! Malaysia Catat Sifar Kes Tempatan Buat Kali Pertama

Tahniah semua dan teruskan usaha capai angka sifar okay!

Trending Wed, 14 Nov 2018

3 Wanita Terkandas di Korea Selepas Membuat Pembedahan Plastik

Gambar pasport adalah pengenalan diri individu, jika ingin membuat pembedahan plastik diluar negeri, sila fikir dahulu ye

Trending Wed, 30 Jun 2021
Trending Fri, 8 Jan 2021
Trending Wed, 27 Jan 2021
Featured Fri, 8 Apr 2022
Trending Thu, 23 Sep 2021

“Suami Yang Bersungguh-Sungguh… Ini Perkahwinan Paling Bahagia” – Jarak Usia Tak Halang Cinta Ibu Tunggal 59 Tahun Dengan Jejaka 22 Tahun

Perkahwinan ibu tunggal enam anak, Norlida Mohamed Salleh, 59, dengan Muhammad Sabree Razaman, 22, mendapat perhatian ramai sejak kisah mereka yang dikongsikan di aplikasi TikTok. Jarak usia 37 tahun tidak menjadi penghalang cinta Sabree dan […]

Featured Sun, 9 Jan 2022

Beg Tangan Mewah Diperbuat Daripada Kulit Oren

Siapa sangka kulit buah oren yang kita selalu buang boleh dijadikan sebuah beg tangan yang cantik? Seorang pereka seni makanan dan ahli gastronomi molekul dari Jordan, Omar Sartawi telah mencipta sebuah beg tangan yang mesra […]

| Live TV